1 maand cel en 4 jaar rijverbod!

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
voor een overtreding van 203km/u moet een Belg een maand de cel in, en heeft hij een rijverbod van 4 jaar! Plus daarbovenop een boete van 100.000 BEF!!!

wil hij daarna terug rijden, dan moet hij het theorie- en het praktijkexamen opnieuw afleggen (en slagen natuurlijk) én ook geschikt bevonden worden na psychologische en fysische tests!

je wordt er stil van... :r , en dan nog voor een verkeersovertreding! stel je voor: niet meer naar het werk kunnen rijden e.d., een dief komt er beter van af!!

waar/onder welke omstandigheden hij die overtreding juist beging weet ik niet, het komt uit een krantenartikel van een maand geleden van \"het laatste nieuws\"
 
Holy fuck! Da\'s echt wel belachelijk overdreven.
Noujah, zal ie vast wel in 50/uur zone ofzo gedaan hebben.. anders is echt echt wel belachelijk.
 
Die idioot van 80 die levenslang rijverbod en 80.000 BEF boete krijgt vinnik anders wel goed.
Kerel rijdt zomaar effe 20km in de verkeerde richting op de ring van brussel (= MEGAdruk).

Snap ie\'t nog niet.. \"Kan iedereen gebeuren\" zegt ie dan |( :(
 
Ik weet niet waar dat gebeurd is, maar indien het in een bebouwde kom was, is een zware straf op z\'n plaats. Deze lijkt me echter toch iets overdreven. Misschien had ie ook nog gedronken ??
 
het schijnt in belgie iets zwaarder gestaft teworden maar om dit als straf te krijgen moet toch wat meer gedaan hebben dan één keer veel tehard rijden,toch?

maar als je dit zelf voor je kiesen krijgt dan moet je toch even slikken ruim 4 jaar niet mochen rijden.
 
zolang je niemand hebt aangereden, geen schade heb gereden, waarom zou je dan zo zwaar gestraft worden? echt te gek voor worden. binnenkort kun je beter de agent neerschieten voordat hij jou een bon gaat uitschrijven, dan hoef je namelijk minder lang te zitten... |(
 
in belgie is het zo dat vanaf 30 km/u te rap ze onmiddellijk je rijbewijs kunnen intrekken

dus 150 op de autostrade (en elke motorrijder doet dat wel eens) kan je je rijbewijs kosten
 
in belgie is het zo dat vanaf 30 km/u te rap ze onmiddellijk je rijbewijs kunnen intrekken

dus 150 op de autostrade (en elke motorrijder doet dat wel eens) kan je je rijbewijs kosten

Vandaar dat ze hier zo onverantwoord en gevaarlijk hard rijden !
Ben een keer flink in het nauw gedreven door een belg die niet kon rijden :(

Maar 30km/u te hard en dan al rijbewijs kwijt? Beetje raar. Zo voorkomt Belgie dus files!! Misschien een plan voor Netelenbos? :j
 
203 km/h totaal of 203 km te hard?

Dan zou hij op een 80 km weggetje 283 hebben gereden. :P
 
Nou, ik vind dat iedereen die 200 of harder rijdt.. voorgoed zijn rijbewijs afgenomen mag worden. Zowel met auto als met motor, want dan ben je echt onverantwoordelijk bezig. Dit soort idioten verpest het (image) voor alle motorrijders die WEL verantwoord rijden.
Die gekken rijden nooit zichzelf dood maar onschuldige medeweggebruikers...
 
Nou, ik vind dat iedereen die 200 of harder rijdt.. voorgoed zijn rijbewijs afgenomen mag worden. Zowel met auto als met motor, want dan ben je echt onverantwoordelijk bezig. Dit soort idioten verpest het (image) voor alle motorrijders die WEL verantwoord rijden.
Die gekken rijden nooit zichzelf dood maar onschuldige medeweggebruikers...

Lul niet.. ga nu eerst dat rijbewijs en die supersport maar halen en kom dan nog eens praten.
200 KAN in bepaalde situaties, Natuurlijk niet overal, maar op sommige snelwegen in bepaalde omstandigheden écht wel!
 
Nou, ik vind dat iedereen die 200 of harder rijdt.. voorgoed zijn rijbewijs afgenomen mag worden. Zowel met auto als met motor, want dan ben je echt onverantwoordelijk bezig. Dit soort idioten verpest het (image) voor alle motorrijders die WEL verantwoord rijden.
Die gekken rijden nooit zichzelf dood maar onschuldige medeweggebruikers...

jaja, natuurlijk.
Hoe lang rij je motor, wat voor motor rij je????
Motorrijden staat voor vrijheid, en bij mij betekent het, dat ik eens kan doen wat ik wil.
Ik rij inmiddels 15 jaar motor schadevrij, en altijd te hard.

En als jij echt de illusie heb, dat wanneer ik bij snelheden hoger dan 200 een ander dood rij en zelf blijf leven geeft wel aan dat je nog een hoop te leren heb.

Nou, mevrouw de schooljuffrouw, veel plezier met iedereen te betuttelen met wat die wel en niet mag doen. En koop aub een Alto, anders verpest je toch maar het imago van een ECHTE motorrijder.
 
Nou, ik vind dat iedereen die 200 of harder rijdt.. voorgoed zijn rijbewijs afgenomen mag worden. Zowel met auto als met motor, want dan ben je echt onverantwoordelijk bezig. Dit soort idioten verpest het (image) voor alle motorrijders die WEL verantwoord rijden.
Die gekken rijden nooit zichzelf dood maar onschuldige medeweggebruikers...

Uhm....... dit http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=1801 (TOPIC) wel eens gelezen Highlander :?
 
Nou, ik vind dat iedereen die 200 of harder rijdt.. voorgoed zijn rijbewijs afgenomen mag worden. Zowel met auto als met motor, want dan ben je echt onverantwoordelijk bezig. Dit soort idioten verpest het (image) voor alle motorrijders die WEL verantwoord rijden.
Die gekken rijden nooit zichzelf dood maar onschuldige medeweggebruikers...
Jou mening veranderd ook dagelijks zeker? |(

Eerst geilen op al die supersports terwijl je nog bezig bent met je rijbewijs en nu ineens Suzuki Alto neigingen... :?

[me]Revolution zal vrouwen nooit begrijpen... :z [/me]
 
heb het artikel even ingescand:

misc.php


nu ik het nog \'s las is het nog erger dan ik dacht:
ook de motor kwijt en het gebeurde zelfs op de snelweg!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Damn, waarschijnlijk een gefrustreerde rechter ofzo, wat een kl**tzak. :r

Ik moet er niet aan denken, ff 200 rijden en vervolgens 4 jaar lang niet meer mogen rijden. :(
 
Jezus, 23 en dan 4 jaar geen auto/motor..
\'k denk niet dat\'k dat overleef.

Misschien toch maar die nummerplaat gaan bedekken als je gaat racen.. wat is de straf op rijden zonder kenteken?
Vast geen 4 jaar rijontzegging toch?
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag 204 (op mijn teller)gereden waar ik maar 60 mocht rijden,wat voor een straf zou ik krijgen als ik gepakt was?
 
mhhhh 203 km te hard haal ik alleen in een 30 km zone :?

enne inderdaad als die 203km te hard in een 50 KM zone heeft gereden ZWAAR STRAFFEN!!

tja op sommige 80 km wegen ken het makkelijk neem nou de maasvlakte vierbaans gescheiden weghelft en je mag er maar 80 :( nier dat dat veel uitmaakt :j

nier = niet
 
Laatst bewerkt:
mhhhh 203 km te hard haal ik alleen in een 30 km zone :?

enne inderdaad als die 203km te hard in een 50 KM zone heeft gereden ZWAAR STRAFFEN!!

tja op sommige 80 km wegen ken het makkelijk neem nou de maasvlakte vierbaans gescheiden weghelft en je mag er maar 80 :( nier dat dat veel uitmaakt :j
Het was niet 203 km te hard maar 203 km per uur totaal, dat valt wel mee dus op de snelweg. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan