1 maart 130km/h op de snelweg?

Zou je zeggen van een groot deel van de snelwegen waar je nog maar 100 (of zelfs 80) mag weer naar 120 halen..... Onvoorstelbaar irritant!

Ik weet niet of die 100 km/u op de A2 zo'n slechte maatregel is, al zou het wat mij betreft buiten de spits rustig omhoog kunnen inderdaad. Ik ben het ook met je eens dat er consistentie in moet zitten.

Met andere woorden, die 130 zegt me helemaal niks; er is nog genoeg dat dringender opgelost moet worden. Maar ja, dat is moeilijker, en het bekt niet zo goed voor een politicus.
 
Alle borden geven een adviessnelheid aan. Blijf je d'r enigszins in de buurt dan is het OK })

Mooi niet dus ...Matrix borden b.v geven de maximum snelheid aan (met en zonder rode rand ) alleen weten dat veel weggebruikers niet.. :z

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan lees ik afgelopen weekend in de krant dat de max. snelheid op de A325 (Nijmegen-Arnhem) teruggebracht gaat worden van 120 naar 100 km/u.

En net als met veel 130 wegen vrees ik dat het weinig zal uitmaken. In de spits als ik er rijd haal je geeneens 120 en buiten de spits heb je geen files en is het rustiger dus dan is 100 niet nodig en zou de 120 gewoon kunnen blijven.
Het enige wat je krijgt is dat je buiten de spits toch 120 blijft rijden en een keer geflitst wordt.
 
In de spits als ik er rijd haal je geeneens 120 en buiten de spits heb je geen files en is het rustiger dus dan is 100 niet nodig en zou de 120 gewoon kunnen blijven.

Ik vind het direct rond de steden wel verdedigbaar om de snelheid op 100 te houden, in verband met de geluidsoverlast.
 
Ik vind het direct rond de steden wel verdedigbaar om de snelheid op 100 te houden, in verband met de geluidsoverlast.
Ik woonde tot mn 18e op 50 meter van een snelweg... die hebben ze 50 gemaakt omdat hij door het dorp ging..

Of iemand nou 50 reed of 100, qua geluid maakte het verdomd weinig uit. Tegenwoordig ligt er een drempel in waardoor er veel meer geluidsoverlast is: piepende remmen, keihard optrekken auto's, brekende schokbrekers :+
 
rij geen 120 en ook geen 130...dus wat maakt het uit ?

10 km/pu hogere of minder hogere boete ;)


:X :X :X :X







:+


maar voor veel mensen is het wel realiteit *D O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het direct rond de steden wel verdedigbaar om de snelheid op 100 te houden, in verband met de geluidsoverlast.

In principe weet je dat als je naast de snelweg gaat wonen dat je er last van hebt. Eventuele extra snelheidsverhoging kun je opvangen met een geluidswal.

Woon je er al jaren en was er altijd al een geluidswal dan heb je recht van spreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan