1 op .....SHIT, BENZINE OP !!!!!

BYM

MF veteraan
19 mei 2001
2.369
4
Zaan-city
Jaja, lekker op weg naar huis, was even een rondje weggeweest, rijd ik op de A10, is ineens mijn benzine op (ik reed al op reserve), damned, wat lijkt dat benzinepomp geval dan nog lang weg zeg :(

Ik sta bijna stil op de vluchtstrook, wat zie ik in mijn rechterspiegel, een geel zwaailicht, ik kijk nog eens goed, zie ik een wegenwachter :} :}

Na het laten zien van mijn lidmaatschaps pas kreeg ik 25 Piek benzine van hem, echt geweldig wat een service! :]

Blijkt ie zelf ook motor te rijden, gaf nog een complimentje over mijn motor, nog even reklame gemaakt voor "ons" forum, dus wie weet hebben we straks een lid erbij *D
 
Ik ben nog steeds geen WW-lid... wacht wel tot ik een keer met pech sta, dan is het verplicht.

Hoor ook alleen maar goede verhalen van die "club".




 
KREEG je die benzine gewoon?

Helemaal tof, had niet begrepen dat je die kreeg, dacht altijd dat je ervoor moest schuiven. Mocht ik ooit een keer met panne staan dan wordt ik natuurlijk direct lid!
 
whehehe, 't kan wel eens handig zijn die kerels ja.. misschien moet'k mezelf ook maar eens lid maken.
 
Ik ben na wat mindere akties van de ANWB juist GEEN lid meer....

1 keer met een kapotte bougie langs de kant van de weg gestaan... Meneer van de ANWB had geen bougietester... Meneer had ook geen bougie bij. De enige oplossing die hij kon bieden... Rij maar rustig naar huis. ( ik sta aan de kant van de snelweg....)

Vriend van mijn zijn tank lekt ineens als een bezetene... ( scheurtje in de tank.) wat doet meneer van de ANWB... niet plakken of een klemmetje er op... NEE, meneer draait er een parker ( schroef.) in...

1 keer sta ik langs de kant van de weg... voortandwiel van mijn motor af gelopen. Meneer van de ANWB stelt voor om de motor af te slepen. Kheb maar met behulp van gereedschap van het tankstation de boel zelf gefixed...

De meest briljante opmerking van een ANWB meneer tot op heden was..... "dan moet je maar een ECHTE motor rijden...." Meneer van de ANWB vond dat ik een BMW ( = het enige ECHTE merk.) moest gaan rijden, want die gingen nooit kapot.

Jongens, verwacht behalve afslepen en wat benzine ( waar je overigens gewoon voor betaald.) geen wonderen van deze mannen. Ze weten van motoren vaak helemaal niks. ( de motorrijders onder de ANWBmannen daar gelaten.)
 

Ik moet zeggen dat ik ook alleen maar positief kan zijn over de ANWB. Vorrige keer had mijn vriendin een lekke band. De man deed er mooi een proppie in en wij konden weer naar huis.

 
Die benzine moest ik natuurlijk gewoon betalen, daarom zette ik er ook een bedrag bij, maar dat is het punt niet, waar het me wel om gaat is dat hij uit zich zelf stopte terwijl hij op weg was naar een ander klusje (kerel had zichzelf buitengesloten op een tankstation ;) dus daar moest ie de deur van open maken) en me weer op weg hielp

Ach, ik ben al ruim vier jaar lid ofzo, en heb er met het koekblik nog geen een keer gebruik van moeten maken, en sinds ik grotere afstanden rijdt met de motor reeds twee keer........

Als ik dingen krijg zoals HELLdesker beschrijft zal ik mezelf gewoon weg laten slepen of zoals laatst met de RD een bedrag uit laten betalen, en niet eraan gaan laten "prutsen" zoals parkers in een tank laten draaien.
 
Die benzine moest ik natuurlijk gewoon betalen, daarom zette ik er ook een bedrag bij, maar dat is het punt niet, waar het me wel om gaat is dat hij uit zich zelf stopte terwijl hij op weg was naar een ander klusje (kerel had zichzelf buitengesloten op een tankstation ;) dus daar moest ie de deur van open maken) en me weer op weg hielp

Ze moeten volgens mij stoppen als ze iemand zien staan. Hij deed het dus niet helemaal vrijwillig.

Ze zijn soms best wel handig. Als je vriendin 40 liter benzine in je TDI gooit ben je de wegenwacht best wel dankbaar |( Ze kon het ook niet weten. Ze rijdt alleen maar motor en daar moet geloof ik benzine in ;)

Laat alleen nooit een wegenwachter je corsa open maken als je de sleutels aan de binnenkant laat zitten |( Mijn portier moest opnieuw gespoten worden. Hij had vakkundig de verf tot op de blanke lak verwijderd ;(

De luxemburgsewegenwacht is daar veel beter in. Oeps, ja twee keer mezelf buitengesloten |(

Als je terplaatse lid word is het trouwens wel duurder. Je bent dan ook verplicht het duurste lidmaatschap te nemen.
 
Kost zo'n 150,- in het jaar voor wegenwacht totaal. Is wel handig: Ik sta voor de deur en krijg m'n CB niet aan de praat. WW bellen :) . Zekeringetje, tja wist ik veel.... was nooit stuk gegaan dus wist ik niet wat het was :) .

Later nog een keer gebeld toen m'n gaskabel geknapt was. Er zit nu dus al bijna een jaar een fietsremkabeltje in. De goede kabel ligt al klaar, maar ik ben te lui om hem op m'n motor te zetten (is ook best een kutklus, ja ik spreek uit ervaring).

Ik blijf voor dit soort zaken lekker lid. Ennnuhhh als ie met een parker aan komt zetten om in m'n tank te schroeven, dan zal ik hem eens vertellen waar ie dat ding kan laten }) }) , niet in de tank dus!!!!
 
Later nog een keer gebeld toen m'n gaskabel geknapt was. Er zit nu dus al bijna een jaar een fietsremkabeltje in. De goede kabel ligt al klaar, maar ik ben te lui om hem op m'n motor te zetten (is ook best een kutklus, ja ik spreek uit ervaring).

je belt de wegenwacht wel als je kabel geknapt is of niet? *D
 

Als je dan gewoon zorgt dat je de nieuwe kabel bij je hebt kan hij deze er gelijk in zetten, wel zo makkelijk! *D Je zou haast...... })
 
Als je midden in de Eifel staat met je motor in de prak, dan ben je blij wanneer dit soort instanties bestaan:

- Polizei: maakten procesverbaal op en regelden een sleepwagen van de ADAC...
- Verzekering: moest ff een standaard schadeformulier invullen (ook door tegenpartij) en insturen...
- ANWB: vroegen de naam en het telefoonnummer van de ADAC-sleper en waar ik het wrak in NL wilde laten afleveren..
- That it's :)

Een week later kreeg ik telefoon van de reparateur dat de overblijfselen van mijn fiets waren gearriveerd en van de verzekering heb ik alleen maar een brief ontvangen met het aan de tegenpartij uitgekeerde bedrag en dat mijn no-claim foetsie was.

In zo'n geval ben je blij dat er dit soort instanties zijn die nagenoeg alles voor je regelen :}
 
De meest briljante opmerking van een ANWB meneer tot op heden was..... "dan moet je maar een ECHTE motor rijden...." Meneer van de ANWB vond dat ik een BMW ( = het enige ECHTE merk.) moest gaan rijden, want die gingen nooit kapot.

...en gelijk heeft 'ie

/me zoekt vast dekking
 
De meest briljante opmerking van een ANWB meneer tot op heden was..... "dan moet je maar een ECHTE motor rijden...." Meneer van de ANWB vond dat ik een BMW ( = het enige ECHTE merk.) moest gaan rijden, want die gingen nooit kapot.

...en gelijk heeft 'ie

/me zoekt vast dekking

Heee, nu pas de weg gevonden naar het motorforum :?

BMW rijders komen altijd wat later }) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan