1 t/m 3 juli 2016 (BMW) toerrit Heimbach (Eifel)

Mocht iemand idd naar Gaby, Ralf en Tobias gaan, doe ze dan vooral de groeten :W en laat ze weten dat jullie door dit weekendje bij ze terecht zijn gekomen. Dat zal zeker geen kwaad kunnen!!!



Peter heel veel succes vrijdag. Ik zal duimen!
 
De kogel is door de kerk: morgen lever ik de blauwe RT in bij MotoPort den Bosch...en dan wordt er een andere, nieuwe besteld (de eerste nieuwe motor ooit). Het wordt een klassieke 'naked' twee cilinder van 1200cc...meer zeg ik nog niet.
De RT doet alles prima, snel, zuinig, comfortabel etc., maar ik vind het teveel een slagschip en iets te afstandelijk en synthetisch. Mijn oude RS paste beter bij mij. Dus terug naar frame, blok, tank en stuur maar wel met ABS en traction control en moderne vering en remmen. Een zgan R1200ST (met 900 km)is ook in beeld gekomen. Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Eerste hint :
full
 
My guess: Thriumph Bonneville T120

I wist wel dat je gespaakte wielen leuk vond!

Promotor nr. 6?

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
triumph-bonneville-t120-e-t120-black-2016_1.jpg



...maar..., 1 ding snap ik niet helemaal..., want je schrijft : mijn oude RS paste beter bij mij.
Dus terug naar frame, blok, tank en stuur.


...naar mijn nederige mening is het verschil tussen RS en RT ongeveer net zo groot als tussen RS en een naked (misschien nog wel groter)...



...wel een leuk merk, dat dan weer wel...
...denk nog wel eens met weemoed terug aan mijn Speed Triple... :/
 
...maak je van die laatste 7, een 8, dan vinden 'we' het nix... ;)

👎 👎 👎



...en wil je zwaaien, dan maak je er een 9 van : 👏 👏 👏
 
Inderdaad (jullie zijn veel te slim):
full

Hij wordt volgende week thuisgebracht.
Deze is dan voor op zondag en voldoet met redelijk weer om met de meeste groepen mee te rijden. De RS zal ik waarschijnlijk opknappen voor het ruigere werk in klein gezelschap en de R100RT is er dan voor herfst en winter, of met passagier.
Ja Ron, die nieuwe veren zijn een write-off; ze voldeden goed maar ik kwam er langzaam achter dat de moderne RT het voor mij niet helemaal is. Er mankeerde niets aan, ik kreeg nog complimenten over de staat en mooie uitstraling, maar voor mij teveel luxe auto op twee wielen.
En Triumph heeft het heel mooi gedaan, alleen maar zeskanten en inbus boutjes (ik heb naar torx gezocht), relatief smalle banden net als de oudere GS sen en de motor getuned voor koppel (Ongeveer 80 pk en dan 105 nm koppel bij 3100 tpm). Verder lijkt hij heel erg op de oude, ik vond een plaatje van een 1968 exemplaar (650cc) met nagenoeg dezelfde kleur en dat lijkt op elkaar als twee druppels water.
Morgen de grote dag, ik moet nog vroeg op want na half zeven mag ik niets meer eten of drinken. Mijn grootste zorg is of ze die 'rotator cuff' weer volledig bij elkaar en aan elkaar krijgen na al deze tijd. Maar ik verwacht een lokale anesthesie, dus mag ik het 'live' meemaken.
Dank allemaal voor de beste wensen en voor het geval dat: Pink Floyd _O- _O- _O-
 
En ik heb deze ook nog staan:
full

Helaas heb ik na het lichtgrijs laten poedercoaten van het frame BMW's gekocht en ging liever rijden dan die BSA weer in elkaar zetten. Hij deelt zijn frame (oil in frame) met dat van de Triumph, BSA was opgekocht door Triumph en deze liet twee jaar later, in 1973 of zo, het merk vallen. Het plaatje van Roelof is nog van de BSA met het oudere en ook lagere frame en mogelijk een losse versnellingsbak toen British Small Arms nog min of meer op eigen benen stond..
 
Het frame is een Norton "Featherbed" frame van een Dominator 99 uit 1961

Het blok een pre-unit Thriumph T120 Bonneville, 650 cc

Vandaar de naar Triton: Thriumph Norton; anders werd het bvb een Tribsa (Thriumph/BSA)

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Jemig Peter, jij gaat snel... Ergens vindt ik het een beetje jammer dat je de R1200RT niet iets meer tijd hebt gegund om er aan te wennen. In het begin, komend van een RS, had ik ook het gevoel op een vliegend tapijt te zijn gestapt, maar naar mate de kilometers vorderde kreeg ik meer en meer plezier van de fiets. Ik vindt het een soepele, speelse en uiterst comfortabele fiets en ben er erg mee in mijn nopjes. Ruitje kan ook omlaag, zit je lekker in de rijwind. Comfort voor Chozom is op weinig andere fietsen zo hoog als op deze RT. (Ja, een K1600GT of een Goldwing... Maar dat zijn pas slagschepen).

Je hebt de knoop al doorgehakt, veel plezier met de Truimph en heel veel sterkte vandaag! Wij gaan hier voor je duimen!
 
Nu zie ik het staan Roelof: triton, en het blok was natuurlijk geen BSA blok. Het ontwerp van dit frame is door veel fabrikanten 'geleend' , oa door BMW voor de tweekleps boxers.
@Jeroen, Chozom ging eigenlijk maar een keer per jaar achterop mee en alhoewel dag twee en drie van ons weekend goed gingen, denk ik niet dat ze weer achterop gaat. En je hebt gelijk dat een RT een heel fijne fiets is die heel breed inzetbaar is.
Ik ben nu zo vroeg op om nog wat te kunnen eten, daarna vasten want ik moet me 'nuchter' melden straks.
 
Toi Toi Toi Peter! Ik hoop dat het de botten-mechanicien gaat lukken om je hele bewegelijkheid te herstellen en dat het qua pijn mee gaat vallen na de uitwerking van de locale verdoving.

Je doet jezelf psychisch ook een beetje pijn door een splinter nieuwe Classic af te laten leveren precies op het moment dat je voor langere tijd motor rij technisch uitgeschakeld bent. De review was bepaald niet negatief over je nieuwe aanwinst... Mocht je van mensen "dichtbij" een mening krijgen of die mening van die meneer van die review een beetje klopt . . . Ik kom graag eens bij je langs om je van een "second opinion" te voorzien en je nieuwe fiets alvast richting de eerste 1000 km beurt te helpen (jammer dat je jezelf straks qua toeren op die fiets die eerste 1000 km moet inhouden.. Niet boven de 4.000 RPM of zo iets??).

Hoop snel van je te lezen hoe het snijden is vergaan!
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank allemaal voor de goede wensen, Chozom heeft me net bewierookt om kwade geesten te verdrijven en mijn dochter staat klaar met haar autootje: 'off we go'.
 
Als je dit leest, dan ben je net geopereerd. Hoop dat het goed gegaan is Peter!

Bij welke Motoport is straks je RT aan te schaffen? Ik ken een geïnteresseerde...
 
Terug
Bovenaan Onderaan