10.000 banden vraag

Cobain

Die hard MF'er
10 apr 2003
504
0
Apeldoorn
Ik rij al jaren op bridgestone (012)
Maar ik kan nu een goedkoop setje pirelli supercorsa's kopen. Maar mijn vraag is nou: is dit wat voor op de straat (geen woon werk) uitgaande dat ik de hardst compound neem (sc3)?

alvast bedankt
 
Ik rijd de laatste jaren ook altijd op SC's of RS's op straat. Prima bandjes. Ik zou alleen eerder een SC1/2 vóór en een SC2 achter kiezen. Dan ga ik er wel van uit dat je even wacht tot het wat warmer is. ;)
 
zijn deze banden dan "slecht" met koud of regenachtig weer? Want mijn vriendin wil er wel al snel op gaan rijden..
 
het baart me ie wat zorgen dat er zo weinig profiel op de dragon supercorsa zit. Hoe verhoud deze band zich bijvoorbeeld ten opzichte van een BT014 (onder natte en koudere omstandigheden)?
 
Ik rij al jaren op bridgestone (012)
Maar ik kan nu een goedkoop setje pirelli supercorsa's kopen. Maar mijn vraag is nou: is dit wat voor op de straat (geen woon werk) uitgaande dat ik de hardst compound neem (sc3)?

alvast bedankt
wat is goedkoop er werd mij ook wat aangeboden vanmiddag!!
 
Ik zie er maar vanaf. Het was meer voor mijn vriendin en als het niet bevalt is het mijn schuld :P
Ik kijk nog wel even of er hier en daar nog wat in de aanbieding wordt gemikt.

hier kan een slotje op.
 
Je kunt ook altijd nog een diablo of en diablo corsa nemen.
Ik heb er zelf goede ervaringen mee.
Maarja:Een gevoel is eenmaal een gevoel.
Een supercorsa bij nat weer ;

Bijlage: band1.JPG
 
thx voor de reactie. Ik ga op die site eens ff kijken.
Ik heb inderdaad te veel negatieve dingen gehoord over de supercorsa. Zal op het circuit een super band zijn maar daar buiten....

Ik ga denk ik voor mijn vriendin (CBR600F 95) een setje michelin pilot sport kopen (kalsbeek 250,- euri in de aanbieding)
 
Ja maar dit zijn Pilot sport banden. Ik kan trouwens niet super veel vinden op het forum over deze band. Iedereen stamelt maar over die pilot power... Maar laat die nou net ff niet in de aanbieding zijn.

Ik zal eens informeren bij kalsbeek over de datum op de banden..
 
Naar het schijnt (maar ik heb ze zelf nooit gereden) is de Pilot Sport lang niet zo'n prettige band als de Pilot Power. Ze hebben veel langer nodig om een beetje op temperatuur te komen en bieden daardoor bij lage temperaturen en regen minder grip.

Persoonlijk denk ik dat je het beste af bent met een setje 014's of Pilot Powers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan