10.000 km beurt Burgman 400 wat kost dat ?

FZR1000 Naked

MF veteraan
25 apr 2003
1.208
70
Rotterdam
Hoi,

Binnenkort moet mijn Burgman 400 voor z'n 10.000 km beurt naar de dealer toe (hij zit nog volop in de garantie, dus zelfdoen is geen optie)

De scoot is dan een half jaar oud en banden en remblokken zijn nog goed (of het moet nu ineens heel erg hard gaan)

Wat waren jullie kwijt voor de 10.000 km beurt ?

Ik wil namelijk graag weten waar ik aan toe ben en deze voor informatie is wel prettig voordat ik m'n eigen dealer om een prijsopgave ga vragen.

Graag jullie reaktie
 
Onderhoudsintervallen zijn 6000km, 12000km, enz.

Ik heb gisteren mijn 6000km beurt gehad: € 88,77 (1 uur werkloon, milieubijdrage, filter,olie).
 
Ik zie dat er nogal een prijsverschil is tussen de 6000 en 12000 km beurt.

Wat hebben ze voor dat geld eigenlijk gedaan ?

Wat is dus eigenlijk het verschil tussen een 6000 en 12000km beurt (behalve dat de remblokken zijn vervangen)
 
Je zit een beetje met de garantie natuurlijk, waardoor je de beurten op tijd wilt doen.

Maar 6000km beurten zijn eigenlijk zinloos als je genoeg rijdt zodat je ook bij 12k intervallen minimaal één keer per jaar een beurt laat uitvoeren.

Alleen de gemiddelde motor rijdt minder dan 6000km per jaar. En om te zorgen dat de olie dan tenminste nog met enige regelmaat wordt ververst staat dat 6000km interval in het onderhoudsboekje.
 
Het verschil tussen € 88,- en € 300,- vind ik nogal groot (of zouden ze rustig € 200,- rekenen voor het vernieuwen van remblokken)

Bij nader inzien, remblokken voor onze 2wielers zijn soms behoorlijk duur.

Zijn er niet meer mensen op dit forum die weten wat ze kwijt waren aan een beurt aan hun burgman ?
het liefst met specificatie wat er dan ook voor gedaan is.
 
Misschien sta je er niet bij stil dat misschien de kleppen moeten worden gecontrolleerd bij 12k en dat dat misschien meer tijd kost? Ik weet niet wat er allemaal vanaf moet bij de Burgman 400 voor je bij de klepdeksel bent.
 
Ik begrijp nog steeds niet goed waarom moderne auto's slechts om de 30000km een beurt behoeven te hebben tegen 6000km voor een moderne MS :?
Okay, motoren zijn wat hoogtoeriger, maar 5 keer zo vaak naar de dealer tov een auto, waarom is dat?

Zeker met een Burgman, waar toch meestal serieuze aantal km's mee worden gemaakt is dat best een nadeel.
 
Laatst bewerkt:
Nu aan de kwaliteit van de olieên zal het niet liggen, Een full-synthetische olie kan of mag van 30 tot 50.000 km in de motor blijven, je moet wel het oliepeil in de gaten houden. Het grootste probleem is dat de meeste mensen hun voertuig weinig of nauwelijks bekijken. zolang het rijd is het goed. Met auto's is het risico minder daar banden en remblokken enz sowieso langer meegaan. Bij een motor of een scooter durven bij intens gebruik de banden, de remblokken enz wel eens meer te lijden hebben. Moest je dan maar om de 30.000 km moeten binnengaan vrees ik dat er veel niet meer zouden KUNNEN gaan.
 
Nu aan de kwaliteit van de olieên zal het niet liggen, Een full-synthetische olie kan of mag van 30 tot 50.000 km in de motor blijven, je moet wel het oliepeil in de gaten houden.

Als je dagelijks flinke afstanden rijdt zal dat wel lukken. Maar meer stilstaan dan rijden en die keren dat er gereden wordt de olie niet goed heet stoken (lees: minder dan 50km rijden) is funest voor de olie.
 
Als je dagelijks flinke afstanden rijdt zal dat wel lukken. Maar meer stilstaan dan rijden en die keren dat er gereden wordt de olie niet goed heet stoken (lees: minder dan 50km rijden) is funest voor de olie.


Vooral op zo,n scooter met 1,5 a 2 liter carterinhoud is de olie echt wel warm na 25 a 30km lijkt me!
 
Terug
Bovenaan Onderaan