10.000 km op een setje banden

travelcrazy

MF'er
18 sep 2007
129
0
Nijmegen
en dat met een gs500,

Kom maar op met de tips!

zelf denk ik aan de BT-021, het gaat trouwens over het rondje zwarte zee tripje

(de route is ondertussen aangepast, met de boot naar oekraine ipv door rusland, maar het gaat even om het idee)

Bedankt!

Mvg
Guus
full
 
dat kan toch met bijna iedere band?? (in combinatie met zo'n 500cc motor)
neem geen supersportband, die zijn zachter en slijten sneller (maar hebben ook de meeste grip)
 
:^

En voor een GS 500 lijkt een BT 021 mij een beetje overkill. BT-45 misschien een betere keuze :?
 
Ik heb geen verstand van banden hoor :p maakt bij een gs500 ook niet veel uit maar nu dus even wel, tis wel een eind en om de motor nou op zijn velg door de karpaten terug te duwen is ook niks.

Mvg
 
BT45 lijkt me een prima band, als je regelmatig verwacht op echt slechte wegen te rijden zou Avon SM nog iets kunnen zijn. De laatste had ik ook op mijn zijspan combinatie en was toch de motorband met de meeste levensduur. Is wel wat minder als je sportief wilt rijden.

Mooie reis trouwens, ga ik volgend jaar ook een deel van rijden!

heb je wat meer details over de route door de kaukasus?
 
Leuk rondtje. Ik heb ook BT-021's onder mijn ZZR-600 zitten. Maar dat rondje moet je wel twee keer kunnen rijden als je met frisse banden begint. Hoeveel tijd neem je ervoor?
 
Leuk rondtje. Ik heb ook BT-021's onder mijn ZZR-600 zitten. Maar dat rondje moet je wel twee keer kunnen rijden als je met frisse banden begint. Hoeveel tijd neem je ervoor?

Hij kan hem in 3 dagen uitrijden. Als hij non stop door zou rijden met een gemiddelde snelheid van 120 km/u (Boottrip niet meegrekend in calculatie dagen)

Maar denk persoonlijk dat hij wat meer de tijd neemt... :+
 
Gave trip, hoe lang wil je e recht over gaan doen?
BT45 gaat lekker lang mee (had ik onder mijn Diversion altijd) maar ook Pilot Roads 2ct's (weet alleen niet of die maat er is voor een gs500) zijn echte aanraders als je kilometers wilt maken (liggen nu 10K onder mijn ZZR600 en zijn nog lang niet op).

Heb je eigenlijk visa nodig voor dit rondje?

Veel plezier!
 
Geen visa,

ongeveer 6 weken? Kunnen er 7 of 5 worden, als tegenzit 8 :p

Ik ga helemaal alleen met een klein budget, de hangmat tent en tarp gaan dus lekker mee (wat is er nou mooier dan in je hangmatje op een strandje ergens in turkije te slapen ;)

Als ik terug kom schrijf ik een uitgebreid verhaal uit me logboek, dan zet ik dat hier wel neer voor de mensen die het leuk vinden.

Morgen nog wat meer info als ik tijd heb!

Mvg
guus
 
een cb500 is een motor met weinig vermogen, en ook een redelijk laag gewicht in kilo's. om die reden slijten voorband (gewicht) en achterband (gasgeven) niet zo hard als dezelfde banden op een supersport motor (met veel vermogen dus).
op een zware motor (in kilo's) slijten banden ook sneller.
ik heb op mijn bandit nu een pilot road 2 zitten (hard in het midden voor lange afstanden, zacht in de zijkanten voor meer grip in de bochten) en ik verwacht daar toch wel zeker 10.000 km mee te kunnen rijden, waarschijnlijk wel tegen de 15.000 aan
 
Geen visa,

ongeveer 6 weken? Kunnen er 7 of 5 worden, als tegenzit 8 :p

Ik ga helemaal alleen met een klein budget, de hangmat tent en tarp gaan dus lekker mee (wat is er nou mooier dan in je hangmatje op een strandje ergens in turkije te slapen ;)

Als ik terug kom schrijf ik een uitgebreid verhaal uit me logboek, dan zet ik dat hier wel neer voor de mensen die het leuk vinden.

Morgen nog wat meer info als ik tijd heb!

Mvg
guus

Je hebt een visum nodig voor Rusland, ik zie dat de route voor een deel door Rusland gaat vlak boven Georgie.
 
Ik heb op mijn GS:
Een achterband die al ongeveer 15.000 km meegaat (Michelin Pilot Activ) die ik voorlopig ook nog niet hoef te vervangen.
Een achterband die er al op zit sinds ik em heb. In de onderhoudshistorie gaat deze al bijna 25.000 km rond.
(motor gekocht met 26.000 mijl, achterband 15.000 km geleden zelf laten vervangen, voorband zit er volgens onderhoudshistorie al op sinds 23.500 mijl. Motor staat inmiddels voorbij de 39.000 mijl.

Mooie route :) En qua banden moet het dus goed kunnen.
 
Geen visa,

ongeveer 6 weken? Kunnen er 7 of 5 worden, als tegenzit 8 :p

Ik ga helemaal alleen met een klein budget, de hangmat tent en tarp gaan dus lekker mee (wat is er nou mooier dan in je hangmatje op een strandje ergens in turkije te slapen ;)

Als ik terug kom schrijf ik een uitgebreid verhaal uit me logboek, dan zet ik dat hier wel neer voor de mensen die het leuk vinden.

Morgen nog wat meer info als ik tijd heb!

Mvg
guus

ik heb al genoeg campings gezien waar je de hangmat niet op kon hangen.
hoe los je dat op?
waarom niet een klein tentje zoals in het tenten topic staat?
 
@ Ratman, lees de paar woorden boven het plaatje eens

@ Hawk gt, ik neem ook een tentje mee maar persoonlijk slaap ik liever in een hangmat. Ligt erg lekker. Als de mogelijkheid er is om in de hangmat te liggen doe ik dat. Anders lekker in het tentje.

mvg
 
Mooie route. Vanwaar ga je met de boot en waar naartoe?
Het grootste probleem van de route volgens het kaartje is Georgië.
 
Terug
Bovenaan Onderaan