10.000 toeren

michiel1986

MF'er
20 jul 2018
46
17
DRACHTEN
Ik heb mijn motorblok vervangen en alles netjes terug gedaan. Hij start maar gaat gelijk 10.000 toeren draaien. loopt een beetje naar beneden naar 9500 toeren. iemand een idee hoe dit kan?

Groet Michiel
 
Ik denk dan weer dat een vulling met hete olie een enorme warmtecapaciteit in zich heeft, en daarmee de (veelal aluminium) onderdelen die kritisch zijn in no time heeft opgewarmd.
Dus lijkt mij een vulling met hete olie nog helemaal geen gek idee. Iemand anders het hier mee oneens?
 
Laatst bewerkt:
Niet om te stoken ofzo, maar jij bent degene die heel krampachtig doet over een blokje dat per ongeluk een paar keer onbelast op 10.000 rpm terecht komt.
Die blokjes hebben daar echt geen moeite mee. Zodra het geheel draait krijgt het iig smering. In tegenstelling tot de eerste seconde oid na de start wat ook al genoemd is. Daar heeft het blokje waarschijnlijk nog het meest van te leiden elke dag weer, maar gezien ze niet van karton gemaakt zijn kunnen ze dat hebben.

Ontopic: Ik begrijp dat er een ander blok in gekomen is? Zijn bijbehorende carburateurs ook mee gekomen? En heb je het luchtfilter al gemonteerd.
 
Niet om te stoken ofzo, maar jij bent degene die heel krampachtig doet over een blokje dat per ongeluk een paar keer onbelast op 10.000 rpm terecht komt.
Die blokjes hebben daar echt geen moeite mee. Zodra het geheel draait krijgt het iig smering. In tegenstelling tot de eerste seconde oid na de start wat ook al genoemd is. Daar heeft het blokje waarschijnlijk nog het meest van te leiden elke dag weer, maar gezien ze niet van karton gemaakt zijn kunnen ze dat hebben.

Ontopic: Ik begrijp dat er een ander blok in gekomen is? Zijn bijbehorende carburateurs ook mee gekomen? En heb je het luchtfilter al gemonteerd.
Je stookt niet wat mij betreft, je zou alleen wel eens post 17 moeten nalezen.
 
Niet om te stoken ofzo, maar jij bent degene die heel krampachtig doet over een blokje dat per ongeluk een paar keer onbelast op 10.000 rpm terecht komt.
Die blokjes hebben daar echt geen moeite mee. Zodra het geheel draait krijgt het iig smering. In tegenstelling tot de eerste seconde oid na de start wat ook al genoemd is. Daar heeft het blokje waarschijnlijk nog het meest van te leiden elke dag weer, maar gezien ze niet van karton gemaakt zijn kunnen ze dat hebben.

Ontopic: Ik begrijp dat er een ander blok in gekomen is? Zijn bijbehorende carburateurs ook mee gekomen? En heb je het luchtfilter al gemonteerd.
nee ik heb de oude gebruikt, luchtfilter zit er al wel op.
 
[sarcasm]neen hoor, ik had er echt niet aan gedacht van het blok te laten draaien :')[/sarcasm]

jij discusieert bijna altijd vanuit het standpunt "voorzichtig is niet voorzichtig genoeg", meestal op zeer weinig kennis gebaseerd.
Ach janbros, hoe kan jij nu weten wat mijn kennisniveau is? Jij kent mij niet, ik ken jou overigens ook niet.

En o.dat ik jou, en je kennisniveau, niet ken zal daarom ook niet zomaar een mening geven over bijdragen die jij op dit forum post.
Dat jij daar anders over denkt mag je lekker zelf weten.

Wat mij betreft is er nu genoeg over gezegd, als jij er nog meer over kwijt wil, ga je gang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan