10.000 toeren

michiel1986

MF'er
20 jul 2018
46
17
DRACHTEN
Ik heb mijn motorblok vervangen en alles netjes terug gedaan. Hij start maar gaat gelijk 10.000 toeren draaien. loopt een beetje naar beneden naar 9500 toeren. iemand een idee hoe dit kan?

Groet Michiel
 
Michiel,zorg volgende keer voor wat meer info en foto's.
Scheelt een hoop ergernis en onzinnige commentaren .
Jij hebt een probleem ,en hoopt op een oplossing en er is hier genoeg kennis om jou te helpen .
Geef gewoon relevante info en dan komen we er wel uit .
 
Goedenavond,

het is een Suzuki gsx 600f uit 92.
ik was er echt even klaar mee dus niks mee gedaan tot vandaag.

Ik heb de cabrateur eraf gehaald en het rubber tussen de carbarteur en de cilinder zat niet goed. ik vermoed dat dat het probleem was. morgen ga ik hem weer testen.

ps ik vermeld voortaan merk type etc bedankt voor de tip!
 
Goedenavond,

het is een Suzuki gsx 600f uit 92.
ik was er echt even klaar mee dus niks mee gedaan tot vandaag.

Ik heb de cabrateur eraf gehaald en het rubber tussen de carbarteur en de cilinder zat niet goed. ik vermoed dat dat het probleem was. morgen ga ik hem weer testen.

ps ik vermeld voortaan merk type etc bedankt voor de tip!
En... Is het opgelost? Ben wel benieuwd hoe het rubber tussen de carburateurs en de cilinder niet goed kan zitten...? Wat was daar mis mee.
 
Van een vieze carburateur gaat je blok niet 10000 toeren draaien. Hij krijgt ergens teveel lucht vandaag, zo simpel is het. Gaskleppen te ver open of ergens een lek
Klopt het lijkt net alsof de gasklep blijf hangen ik heb het idee dat dat het gas blijft hangen. er gaat wel wat terug alleen het lijkt erop dat het gas nog verder terug kan.

als je naar de foto kijkt kan dat ding waar de schroevendraaier opzit nog verder naar beneden.
 

Bijlagen

  • IMG-20190901-WA0004.jpeg
    IMG-20190901-WA0004.jpeg
    119,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG-20190901-WA0009.jpeg
    IMG-20190901-WA0009.jpeg
    95,9 KB · Weergaven: 25
Klopt het lijkt net alsof de gasklep blijf hangen ik heb het idee dat dat het gas blijft hangen. er gaat wel wat terug alleen het lijkt erop dat het gas nog verder terug kan.

als je naar de foto kijkt kan dat ding waar de schroevendraaier opzit nog verder naar beneden.
Dat zwarte is je gasschuif, die gaat omhoog door vacuum (CV carb).
Je gasklep die bediend wordt door je gashendel zit daarachter. Druk die zwarte gasschuif eens omhoog en kijk dan nog eens/maak een foto, dan kan je zien of je gaskleppen nog open staan. Stationair moeten ze maar héél iets open staan, bijna niet te zien.
 
Je gaskabel staat veels te strak die schroef met die veer erop onderaan de eerste foto is je stationair schroef. Daar moet het plaatje waar je met de schroevendraaier op rust op de 2e foto bovenop liggen bij stationair draaien.

Als je dus je stationair schroef open of dicht draait drukt hij het plaatje omhoog of naar beneden en hiermee bepaal je dus je stationair toerental ( bij een warme motor).

Loop even de routing na van je gaskabel en/of stel deze goed af en je probleem is verholpen. De grove afstelling doe je op de carb hier zorg je dat er een beetje speling zit op je gaskabel en de fine tuning doe je bij je gashendel.
 
Goedemorgen, gisteren er achter gekomen dat de inlaatrubber ook niet meer goed zijn.
ik heb nog wel een paar goeie liggen alleen die zit muurvast. iemand een goed idee om ze toch los te krijgen? Daarnaast zijn het kruiskop schroeven ook.super fijn..
 
Terug
Bovenaan Onderaan