10-second bike

anders lees maar eens de MAX POWER (auto blad )
dan zie je dat er een hele hoop gaande is onder de playstation jeugd (ook ik dus met mij 30 jaar )

Heb pMax Power nu voor me liggen.
Editie novenmber 2001, prijs: £ 3.75 met op de cover een 249MPH roadlegal 1000+ PK (testbank stopte ermee op 1000pk) supra getuned door JUN.
Die max power bedoel je RBM? :)
 
Heb pMax Power nu voor me liggen.
Editie novenmber 2001, prijs: £ 3.75 met op de cover een 249MPH roadlegal 1000+ PK (testbank stopte ermee op 1000pk) supra getuned door JUN.
Die max power bedoel je RBM? :)
yep dat blad bedoel ik ,superblad als je ook gek bent van 4 wielers (er zit toch een motor in )
 
een collega van mij heeft zo\'n Supra 3.0 twin turbo,helaas standaard \'maar\' 330pk.
Misschien dat ik die ooit van hem overneem,vind het wel een gave bak!
Ik heb nu een 20jaar oude 911,maar eentje v.a 94 vind ik ook wel leuk.Niet die nieuwe :r
On-topic:maatje vanmij heeft een standaard zx12 en haalt 9,5! :}
Komt ook in Tilburg!(groene kawa met verlengde achterbrug,man is erg donker met snor,Suri)
 
On-topic:maatje vanmij heeft een standaard zx12 en haalt 9,5! :}
Komt ook in Tilburg!(groene kawa met verlengde achterbrug,man is erg donker met snor,Suri)

Is het morgen en gaat het door?

Ga jij ook kijken, Pork?
 
PS. Ook jij kunt het leren GuZ, tijdens het moeilijke proces van het besturen van een motor 1 knopje extra indrukken ;) Gewoon blijven oefenen.
ik rij graag in zeer bochtige (vericaal of horizontaal) gebeieden... volgens mij krijg je dan complicaties als je op zulke knopjes gaat drukken ;)
 
Van Arrow (van de uitlaten) heeft hij ook een Dynojet uitdraai gekregen van een ZX12R met een Arrow pijp die 0-320 doet in 6,2 seconden.
Geloof je het zelf? Ik niet.

0-320 km/h in dik 6 secondes? Right...
 
je bedoelt de illegale races ????/
als het zo droog blijft gaat het door en ze beginnen volgens de oisterwijkse jeugd rond 19.00 uur tot een uurtje of 23.00

Zo laat, nou ja, ik was er aan het eind van de middag en het is zeker niet doorgegaan, erg veel politie, industrieterrein afgesloten ed.

Laat eens weten hoe het verder is gegaan, nog ergens anders gaan rijden?
 
Zo laat, nou ja, ik was er aan het eind van de middag en het is zeker niet doorgegaan, erg veel politie, industrieterrein afgesloten ed.

Laat eens weten hoe het verder is gegaan, nog ergens anders gaan rijden?
ben er geweest en er waren denk ik kort rond de 200 man aanwezig ,veel politie en gezeik ,constant wegsturen van mensen en constant andere locatie`s zoeken
maar was wel vet gezellig ,volgende week maar weer eens kijken want dit is niet meer tegen te houden ,zo druk heb ik het nog nooit gezien
toch nog 1 keer kunnen sprinten met de auto
zwaar gaaf
 
Geloof je het zelf? Ik niet.

0-320 km/h in dik 6 secondes? Right...
In mijn eerste post staat al |(
Van invloed zijn onder andere:
[*]versnellingsbakverhoudingen
[*]luchtweerstand
[*]koppel
[*]grip
[*]tandwielverhouding
[*]reactietijd
Vandaar dus dat een ZX12R op een Dynojetbank wel in 6,2 naar de 320 kan (geen luchtweerstand, volledige grip, voorwiel kan niet omhoog).

We denken echter dat het verlies op straat, dat ontstaat door bovengenoemde factoren, minder is dan 4 seconden waardoor wij denken dat het met een ZX12R in 10 seconden te doen moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Op Maandag 19 november 2001 10:56 schreef MartijnL het volgende:
We denken echter dat het verlies op straat, dat ontstaat door bovengenoemde factoren, minder is dan 4 seconden waardoor wij denken dat het met een ZX12R in 10 seconden te doen moet zijn.

Wie is wij?
 
over luiheid gesproken!! Ik had gewoon geen zin om de voorgaande posts nog even door te lezen.

Excuses voor deze lamme instelling en het zal zeker nog vaker gebeuren (ach ja, maandagmorgen he, oh nee het is al middag)
 
Wat zegt dit simpele rekensommetje. Je moet 10 seconden versnellen met een constante versnelling van 8 m/s² om dan precies 400 meter in 10 seconden af te leggen.

Dat betekent dat je in 3.47 seconden naar 100 km/u moet versnellen (inclusief reactietijd). Dat moet volgens mij wel kunnen met een supersport. Maar, het betekent ook dat je eindsnelheid na 10 seconden (Vt = V0 + a·t) op 80 m/s (=288KM/U) uitkomt. En dat lukt nooit met zelfs een R1 of ZX12R, of met iedere andere supersport :( .

Moraal van het verhaal, 10 seconden over 400 meter met een straatauto is echt ongelooflijk snel :} en dat trek je met een motor dus nooit |( . Of heb ik me ergens vergist in de berekening? De versnelling is natuurlijk nooit 10 seconden constant (maar moet volgens mij wel gewoon op gemiddeld 8 m/s² uitkomen)

Voor de bijdehandjes onder ons, graag een reactie !

goed mijn reactie hier op:

1 de koppel kromme van de motor is niet over het gehele toeren bereik gelijk dus kan je nooit verwachten dat je die 8 ms-1 (ms-1=m/s2)
(kijk naar het verloop van het koppel in een grafiek)

2 in de hooste versnelling van een straat versie motorfiets wordt de topsnelheid behaald door toeren temaken en dan neemt het koppel al af en de versnellings bak is daarop niet ingedeeld.

de berekening is goed alleen moet je niet vergeten dat je moet schakelen.
dus moet de max. haalbare versnelling ergens in de buurt van 10 ms-1 om een gemiddelde van 8 ms-1
tehalen

je moet wel een onderscheid maken tussen vermogen en koppel.

en wat betreft die snelle straat auto dat moet iets van een dikke v12 10l volledig op sprints zijn afgesteld wan je hebt een ongelovelijke bak koppel hebben om z\'n zware americaans bak zosnel telaten acceleren. echt lekker rijdbaar op de openbare weg zal z\'n auto niet zijn.

btw gingen ze met zwaar slippende banden weg?
(flink wat rook/spectakel)
want dat is echt niet slim als je zo snel mogelijk 400m in 10s wilt afleggen. slip is geen grip
 
Een standaard ZX12 of Hayabusa doet in 10sec rond de 400 meter. Niks opvoeren, niks verlengde achterbrug of wheely bars. Wie wel eens naar dragraces kijkt, weet ook waarom die verdraaide wheely bars nodig zijn om beter dan 9sec te presteren.
 
Hier even wat gegevens uit de Moto 73:

Kawasaski ZXR400 1999 - 12,7s (175 km/u)
Honda FireBlade 2001 - 10,6s (215 km/u)
Suzuki GSXR-1000 2001 - 10,2s (229 km/u)
Yamaha R1 2001 - 10,4s (221 km/u)

Allemaal net niet dus... maarja, ook standaard natuurlijk. Met licht tune-werk zou je dus onder de 10 kunnen komen. Maar een 10-second car.. pffff, dan heb je een rappe bak van minstens een paar ton! Vond het wel een mooie film trouwens; snelle auto\'s, lekkere wijven en niet al te moeilijk verhaal... ohja, het geluid in de bios was ook megagoed! vrroooooaaaaam... ;)
 
Hier even wat gegevens uit de Moto 73:

Kawasaski ZXR400 1999 - 12,7s (175 km/u)
Honda FireBlade 2001 - 10,6s (215 km/u)
Suzuki GSXR-1000 2001 - 10,2s (229 km/u)
Yamaha R1 2001 - 10,4s (221 km/u)

Allemaal net niet dus... maarja, ook standaard natuurlijk. Met licht tune-werk zou je dus onder de 10 kunnen komen. Maar een 10-second car.. pffff, dan heb je een rappe bak van minstens een paar ton! Vond het wel een mooie film trouwens; snelle auto\'s, lekkere wijven en niet al te moeilijk verhaal... ohja, het geluid in de bios was ook megagoed! vrroooooaaaaam... ;)
heb video bamd liggen van max power .
wat dacht je van nissan skyline ,400 meter in 9.8 sec en van 0 naar 320 km per uur binnen 25 sec
dat is pas hard ,en dat voor een 2700cc zonder NOS .toch wel 1200 pk uit 6 cilinder ,probleem van relatief traag acceleren is in zo`n geval turbo ,
 
Ik heb laatst gelezen dat een standaard R6 uit 2000 de kwart-mijl in 11,26 sec doet...

Nou hangt het bij deze getallen ook wel een beetje van het gewicht af van de rijder...
 
Terug
Bovenaan Onderaan