10 september KNMV-Cup

@porky,ondanks dat je veerring niet goed was afgesteld heb je goed gereden :} ,
je weet nu dat er meer in zit,dus volgend seizoen sta je gewoon vooraan ! ;)

:)
 
ging weer helemaal k*t,vering is goed maar stond totaal verkeerd afgesteld...kwam ik uiteraard weer pas na de race achter.
Ik kwam het groepje van 6 niet voorbij,ben niet brutaal genoeg!was wel sneller op top hoor.
Als het meezit zal ik woensdag die mossel eens zijn nek wassen,istie gelijk van die vliegen af.
:+

moet het wel erg meezitten dan want die krengen zijn nogal resistent
 
net op mylaps gezien dat ik gister in de race toch nog 31.8 heb gereden 8-) ben daar erg blij mee na een heel jaar klote gereden te hebben weer mn pr van vorig jaar geevenaard ,geen progressie maar wel weer op het oude niveau .
Waarom nu pas denk ik dan,ik lag heel het jaar te kloten vering ,gearing geometrie,alles geprobeerd me veels te druk gemaakt zelfs overwogen te stoppen |(
en ineens als het niets meer uitmaakt klopt het weer.
Ik had met de traningen van de SBK en WSS GOED naar mijn "zwakke"plekken op de baan gekeken en tot mn grote verbazing zag mn meissie :} meer dan ik de verschillen qua instuurpunten en apexen .
Ik had omdat ik weinig gevoel met de voorkant had de motor 5mm hoger gezet voor ,en dat werkte goed wel wat moeilijker van richting te veranderen maar eindelijk weer een idee wat de voorband deed .
Net op tijd mn seizoen gered pfff.
zo zie je maar weer niet TE veel met je motor kloten en ONTSPANNEN!!rijden ,de snellere tijden komen dan vanzelf weer .
 
zo zie je maar weer niet TE veel met je motor kloten en ONTSPANNEN!!rijden ,de snellere tijden komen dan vanzelf weer .
Klopt! Maar als je niet veel rijdt en graag hard wil dan valt het niet mee om ontspannen te rijden. Als je gespannen rijdt kom je tal van problemen tegen die je ZELF daardoor veroorzaakt!!!!
 
tof Maarten gefeli!
dus jij kampte ook wel degelijk met rotte gevoelens over dit seizoen...mmmm,ben ik dus niet de enige.
Maar waar kan ik nu nog testen :? ahh de zac...nee da's het laatste wat ik doe,maar alles kan :+
Uitslag <600 klopt niet op mylaps,zitten nog 2 rijders voor:Jeroen Westendorp. 3e met 1.26,3 :} en een 5e plaats van juniorstocker Lennart van Houwelingen van SOME-racing,ikke dus 12e '( en blijf dat dus ook in de totaalstand ;(
 
Klopt! Maar als je niet veel rijdt en graag hard wil dan valt het niet mee om ontspannen te rijden. Als je gespannen rijdt kom je tal van problemen tegen die je ZELF daardoor veroorzaakt!!!!
Ja vertel mij wat...Ik had altijd redelijk pretentieloos gereden totdat ik vorig jaar in de >600 ineens wat punten bijelkaar reed ,daarna wer het wat minder hobby
en wat meer willen/moeten en weg was de ontspannen houding tov het racen,en de frustatie kwam ,en had dus bijna mn seizoen verziekt.
31.8 is natuurlijk niet echt hard maar ik ben er toch redelijk happy mee.
 
Ook ik mijn PR aangescherpt naar 1.30.8, eerste 1.30-er ooit! Denk je leuk mee te doen, sta je nog 22-ste op de grid :o
Kon helaas niet meedoen aan de race, had even wat werk in het Medisch Centrum...
Verslag volgt op de site, nu even Patrick ophalen uit het ziekenhuis in Assen. Valt mee na zo'n rotklap, gebroken sleutelbeen en volop builen en butsen.

[spammode]
ps: voor iedereen die nu z'n motor/spullen te koop gaat zetten: De gezocht & Aangeboden op www.powerbikes.nl gaat steeds beter lopen [/spammode]
 
[Kon helaas niet meedoen aan de race, had even wat werk in het Medisch Centrum...
Verslag volgt op de site, nu even Patrick ophalen uit het ziekenhuis in Assen. Valt mee na zo'n rotklap, gebroken sleutelbeen en volop builen en butsen.
Ik dacht dat ik hem nog zag rijden op de terugweg ??
was volgens peter v de leur idd een smerige crash(Peter zat eerste ranng)
Wat had jij dan dat je niet gestart was ??
 
Hij kan zoals je ziet wel wat opbeurende mails gebruiken...
 
Heren coureurs van de A-groep tot 600cc, nog effe bedankt dat jullie me wisten te ontwijken in de eerste bocht! :}
Ik zat bij het aanremmen op de ideale lijn, maar kreeg een tik van achteren waardoor ik via de niet-zo-ideale lijn dwars door het startveld naar buiten schoot.

Kon wel gelijk stoppen met de race omdat door de klap de uitlaat, schakelpook en stuurdemper krom waren. Toch nog beter dan een potje breakdancen op het asfalt vlak voor 30 aanstormende apparaten. :?
 
En dat was dan alweer de laatste KNMV-cuprace van het jaar.....


Ter voorbereiding op de wedstrijd van vrijdag ging ik donderdag mooi trainen op het circuit van assen met de gridtimesessies.
Ik wou uiteraard goed voor de dag komen met de laatste cuprace aangezien ik nog 2e in het kampioenschap van de vobis-cup kon worden!!!!
Het was top weer dus het beloofde een mooie dag te worden....

eerste training stond gepland om 9.00,was allemaal goed verlopen.in het begin een beetje tam aan doen i.v.m de nieuwe bandjes.gelijk al een rondetijd van 1.35.0 gereden,ik was er wel tevreden mee.wat allen een beetje minder was dat ik na de training even apart werd genomen i.v.m. het geluid.is en blijft een probleem met de vobis op Assen....

voor de 2e training had ik een nieuwe yoshimura gemonteerd die ik mocht lenen van het CRT.die training ook lekker gereden met een snelste tijd van 1.34.6 Helaas had ik in die training weer teveel geluid :z Ik snap er niets meer van :?

Voor de 3e training had ik een DB-killer gemonteerd in de nieuwe demper.
Dit zou een training worden die ik niet zo snel zou vergeten... |(
Nadat ik al een paar flink snelle rondjes had neergezet kwam ik voor de zoveelste keer aan op de stekkenwal.met het aanremmen zag ik een Kawaatje aan de buitenkant van de bocht staan.die had duidelijk zijn rempunt gemist en had zijn kawaatje omgedraaidt om zo weer de baan op te gaan rijden.En hij deed dit dan ook :(
:( !!!! Op het moment dat ik ging insturen reed deze man zo de ideale racelijn op.
resultaat een flinke botsing in de flank van de kawa met mijn vobis....
Ik klampte van mijn Suzuki af zo op de Kawa en gleed met Kawa en al het gras in.
Gelukkig kam ik er zonder kleerschuren vanaf.de vobis had het alleen wat minder goed.wat glijschade en voor de rest was de voorvorkpoot krom en een karterdeksel stuk.vet klote dus,de dag voor de laatste KNMV-cuprace.... verder niet meer kunnen rijden ;( dus bijna de hele middag lopen sleutelen.Waar ik overigens nog wel heel veel geluk aan had is dat de geleende demper niet beschadigd was...

Vrijdag was dan de dag dat het moest gebeuren.
Om 10.30 was ongeveer de eerste training van de vobis-cup.rijden ging lekker met een tijd van 1.34.9,goed voor een 4e trainingtijd.
2e training ging ook lekker met een snelste tijd van 1.34.4 weer goed voor een 4e trainingtijd.Ik was echt flink pushen maar ik kon maar niet harder in de rondte gaan.Mijn grootste concurrent in te algemeen klassement had als 3e getraind met een tijd van 1.33.8 en das een flink stukkie harder dan ik.zoals (bijna) altijd had Braaky weer als snelste getraind met 1.33.1.....dus.

Om half 4 stond dan de wedstrijd gepland.Ik had een goede start en ging als 3e de eerste bocht in.ik werd al heel snel ingehaald door mijn grote concurrent Leon Bovee,hij ging er echt als een speer vandoor.ik had hier echt geen antwoord op en ik zag hem elk rondje een beetje uitlopen.uiteindelijk ben ik netjes 3e geworden in de wedstrijd en dus ook 3e in het algemeen klassement!!!!
Ik ben hier uiteraard dik tevreden mee *D *D

Aanstaande zaterdag ga ik (als het mooie weer is) weer op Assen rijden tijdens de zomeravondcompetitie.Ik zal dan van start gaan met de motor waar ik volgend jaar mee ga rijden in de juniorstock,de GSXR 600 K4 !!!!


Voor de ZAC'ers onder ons,tot zaterdag :] :]
 
Laatst bewerkt:
En dat was dan alweer de laatste KNMV-cuprace van het jaar.....


Voor de 3e training had ik een DB-killer gemonteerd in de nieuwe demper.
Dit zou een training worden die ik niet zo snel zou vergeten... |(
Nadat ik al een paar flink snelle rondjes had neergezet kwam ik voor de zoveelste keer aan op de stekkenwal.met het aanremmen zag ik een Kawaatje aan de buitenkant van de bocht staan.die had duidelijk zijn rempunt gemist en had zijn kawaatje omgedraaidt om zo weer de baan op te gaan rijden.En hij deed dit dan ook :(
:( !!!! Op het moment dat ik ging insturen reed deze man zo de ideale racelijn op.
resultaat een flinke botsing in de flank van de kawa met mijn vobis....
Ik klampte van mijn Suzuki af zo op de Kawa en gleed met Kawa en al het gras in.
Gelukkig kam ik er zonder kleerschuren vanaf.de vobis had het alleen wat minder goed.wat glijschade en voor de rest was de voorvorkpoot krom en een karterdeksel stuk.vet klote dus,de dag voor de laatste KNMV-cuprace.... verder niet meer kunnen rijden ;( dus bijna de hele middag lopen sleutelen.Waar ik overigens nog wel heel veel geluk aan had is dat de geleende demper niet beschadigd was...

Hier zat ik dus 100 meter achter en kon nog net de kawarijder ontwijken die op de baan rondliep.... Was een beetje een wazige actie. Vond de 2e en 3e sessie überhaupt chaotisch verlopen met auto's op de baan en rode vlag situaties....

Goed te horen dat je alles nog op tijd gefixed hebt en de race hebt kunnen rijden.

Tot zaterdag ;)
 
En dat was dan alweer de laatste KNMV-cuprace van het jaar.....

bla

Aanstaande zaterdag ga ik (als het mooie weer is) weer op Assen rijden tijdens de zomeravondcompetitie.Ik zal dan van start gaan met de motor waar ik volgend jaar mee ga rijden in de juniorstock,de GSXR 600 K4 !!!!


Voor de ZAC'ers onder ons,tot zaterdag :] :]
Wat een verhaal, gelukkig heb je de 3e plek kunnen behalen in de race en het kampioenschap, proficiat :}

Zie je zaterdag ;)
 
seizoen in de cup toch op een prettige manier afgesloten , was mijn 1e race na mijn crash op 17 juli
1e training 23e plek met 1:31 en dat vond ik eigenlijk niet echt verkeerd maar in de 2e training gign het veel beter en met 1:29 ( hi haaa onder de 30) naar een 7e plek getraind , was echt boven verwachting moest 2x kijken of het echt zo was .
In de race ook nog als 7e geeindigd dus al met al een zeer goed gevoel .
laatste race op 18 sept met ZAC( mits droog .....)
 
seizoen in de cup toch op een prettige manier afgesloten , was mijn 1e race na mijn crash op 17 juli
1e training 23e plek met 1:31 en dat vond ik eigenlijk niet echt verkeerd maar in de 2e training gign het veel beter en met 1:29 ( hi haaa onder de 30) naar een 7e plek getraind , was echt boven verwachting moest 2x kijken of het echt zo was .
In de race ook nog als 7e geeindigd dus al met al een zeer goed gevoel .
laatste race op 18 sept met ZAC( mits droog .....)
goed gedaan Ed,schitterende tijd en resultaat :}
 
seizoen in de cup toch op een prettige manier afgesloten , was mijn 1e race na mijn crash op 17 juli
1e training 23e plek met 1:31 en dat vond ik eigenlijk niet echt verkeerd maar in de 2e training gign het veel beter en met 1:29 ( hi haaa onder de 30) naar een 7e plek getraind , was echt boven verwachting moest 2x kijken of het echt zo was .
In de race ook nog als 7e geeindigd dus al met al een zeer goed gevoel .
laatste race op 18 sept met ZAC( mits droog .....)
SUPER man! Zie je in ieder geval Zaterdag! En als het droog is OP de baan :]
 
Wat een super race was het voor mij op 10 september.
Ik had 6 weken niet meer gereden dus ik wist dat het moeilijk zou gaan worden om tweede plek in het kampioenschap vast te houden in de Vobis Cup.
De eerste training verliep gelijk super had wel last van een opgepompte onderarm en verremde me hierdoor twee maal. Tot mijn verbazing reed ik een tijd van 1:33,8 wat een pr voor mij was en dat na 6 weken niet meer gereden te hebben dit betekende een tweede plaats op de startgrid.

De tweede training had ik er voor gekozen om rustig aan te doen en wat te oefenen met inhalen hierdoor verbeterde ik mijn tijd ook niet en reed ik de zelfde tijd weer een 1:33,8, ik zakte hierdoor wel een plaatsje op de startgrid naar een 3de plaats Robert de vries was mij voorbij gekomen.

De race, Ik was best wel zenuwachtig de start verliep ook niet zo goed was als vierde weg. Doordat ik het inhalen had geoefend in de training kon ik al meteen aan het einde van de Veenslang mijn grootste concurrent Alex zuurbier buitenom voor bij en in het knikje voor de Bult al de volgende. Toen reed ik het gat naar Ronald Ter Braake dicht, en in de tweede ronde remde ik hem zelf er uit voor de gt waardoor ik even op kop lag. Maar al snel ging Ronald echt te snel voor me maar dat was ook niet gek hij verbeterde het ronde record naar 1:32,8 en dat is echt snel voor zo’n vobisje met een gewone diablo achterband. Ik reed de race op mijn eige tempo uit met constante ronden tijde rond de 1:33,8 En eindigde op een mooie tweede plaats 6 seconde voor Robert de Vries en die buiten mededinging mee reed en nog belangrijker voor Alex Zuurbier waardoor ik tweede ben geworden in het klassement. Dit is ook voorlopig het einde van mijn race carrière jammer genoeg.

Leon Bovee #21
 
Ben 19 jaar zit in mijn examen jaar waar ik me van mijn ouders geheel op moet richten wat wel begrijpelijk is maar wel jammer, en zonder de steun van mijn ouders red ik het zeker niet.Wie weet ben ik er einde van het seizoen weer bij of anders in 2006 als ik het met de finacie een beetje rond krijg.
 
Op die fiets. Jammer hoor want 2e wordt je alleen met aanwezig talent. Bij BRaaky in de buurt komen en inhalen betekend ook een heleboel. Neem aan dat je niet zoveel rijdt als Ronald dus dan is het helemaal knap.

Succes met de studie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan