10 september: Reparatie motor meet en greet 2e editie!

Zwetje

Stelvio Motorservice
Donateur
18 jun 2016
952
863
Betuwe
Na de vorige succesvolle sleuteldag meet and greet komt er nu een deel 2!

Wanneer: 10 september 2023, vanaf een uur of 10.00
Waar: Eck en Wiel (Gelderland, redelijk centraal in Nederland)
Waarom: Gezelligheid, motoren, sleutelen en BBQ lunch
Waarom niet: geen goede redenen denkbaar

Graag een reactie in dit topic of PM om je aan te melden!

De vorige meet and greet:
Reparatie motor meet en greet: Lente onderhoud

Het concept:
Gezelligheid, motoren, sleutelen en BBQ lunch staan centraal!
Het is speciaal bedoeld om te zorgen dat iedereen van elkaar kan leren, dus ook mensen die nog nooit gesleuteld hebben maar er wel aan willen beginnen zijn welkom. Je kan je opgeven als 'ervaren sleutelaar' of als 'lerende' met de klus die je graag wilt doen. Er zullen vooraf mensen aan elkaar gekoppeld worden om de klus te klaren op deze dag. Uiteraard is komen voor de gezelligheid helemaal perfect.

Qua klussen, denk aan olie en filterwissel, remblokken/schijven vervangen, banden vervangen, ketting vervangen of het monteren van accessories. Het plan is wel dat 's avonds de loods weer leeg is. Er is in geval van nood 1 leen-motor beschikbaar maar die is roze dus dan heb je wel de ride of shame. Als je het van tevoren laat weten welke klus je graag wilt doen worden er mensen gekoppeld en kunnen we ook wel regelen dat speciaal gereedschap aanwezig is.

We zijn nog bezig met een collectiviteits-onderdelen inkoop iets :Y Deze dag heeft geen winstoogmerk, maar ik kom hier wel graag kosteloos uit. Dus op de dag zelf kan er een kleine donatie gedaan worden voor eten/drinken/afvoer oude onderdelen enz.

Aanwezig:
@Zwetje - Organisatie
@Clank - Head mechanic
@Charly_brown - Organisatie + Chef-kok BBQ
@Alexxx_the_one
@Phaedrus
@3cilindertjeq
@Gimmilan
@Diirk - afgehaakt
@DYONn93
@--peRRRy-- - afgehaakt
@Sleutel - OVB
@Captainkurkie
@Struickrover
@Plexat - afgehaakt
@Bassie1984
@Dennis_H - afgehaakt
@RP79
@Loco Pilot - OVB
@jsp1990 - OVB
@Umop3p1sdn
@DrJekyll
@BrommerMetWielen


Aanwezig maar (nog) geen MF lid:
Mitchel
Thijs

Ervaren sleutelaars + wat zij kunnen uitleren:
@Diirk - Vloeistoffen, Remmen, Ketting e.d.
@DYONn93 - kettingset, filters, olie, bougies, riemen van een 2 Klepper duc etc.

Lerende + wat zij graag willen leren:
@Gimmilan - motorolie + filter, bougies vervangen, voorrem nakijken (loopt aan).
@Phaedrus - banden + voorrem
@Dennis_H - kettingset, tandwielen + kettinggeleider
@DrJekyll - Voorvork + mysterieuze (knipperende) koplamp normaal maken

Klussen die gedaan moeten worden:
@Plexat - Achterremblokken
@Phaedrus - banden + voorrem
@Gimmilan - motorolie + filter, bougies vervangen, voorrem nakijken (loopt aan).
@Dennis_H - kettingset, tandwielen + kettinggeleider
@DrJekyll - Voorvork + mysterieuze (knipperende) koplamp normaal maken
@3cilindertjeq - carburateurs zzr600 'revisie'
Edwin - ZZR600 banden vervangen
@Alexxx_the_one - voorvorkolie, koppelingskabel, kettingset en achterblokken
@BrommerMetWielen - voorband vervangen, kleppenstellen, carb sync.
@jaapst - Remvloeistof, Cardan olie, Motor olie, oliefilter, bougies, Tomtom kabel, accu.
 
Laatst bewerkt:
*O**O**O*

Misschien dat het dit keer lukt om mijn vering en kettingset te doen ;-)
Eventueel remblokjes achter, aangezien het achterwiel er toch uit gaat.
En afhankelijk van de slijtage de komende maanden; bandjes ;-)
 
Kan ik me bij deze vast onder voorbehoud aanmelden? Ga proberen de agenda vrij te maken. Kan sowieso wel wat dingen bedenken die dan nuttig zijn, remmen, voorband, stationair, typische kleine/grote beurt dingetjes. Er valt altijd wel wat te sleutelen :]
 
Tvp,
Wellicht in de agenda te zetten voor een onderhoudsbeurt aan de motor.
Zal mijn eerste keer worden, dus kan wellicht wel wat lering gebruiken
 
Voor dingen die vallen onder klein onderhoud wil ik graag een handje toesteken. Remmen, vloeistoffen, ketting; met dat soort dingen kan ik gerust iemand helpen.

Mogelijks dat ik dan voor mezelf verse bandjes meeneem voor de projectbike. Ik zou er ook graag nieuwe ventieltjes op zetten, is daar gereedschap voor aanwezig?

Of ik op de fiets zelf kom of enkel met de velgen is nog af te wachten 😅
 
Kan ik me bij deze vast onder voorbehoud aanmelden? Ga proberen de agenda vrij te maken. Kan sowieso wel wat dingen bedenken die dan nuttig zijn, remmen, voorband, stationair, typische kleine/grote beurt dingetjes. Er valt altijd wel wat te sleutelen :]
Voorbehoud kan eraf, staat genoteerd!
 
Ervaren sleutelaars:
@Diirk - Vloeistoffen, Remmen, Ketting e.d.
Hoe grappig dat ik bij het lezen van deze titel meteen dacht “ik ben niet waardig” 😂 maar voor het objectief van deze dag wil ik gerust meespelen en zeggen dat ik ervaren ben haha.


zolang je me maar niet vraagt om een ontsteking te vervroegen oid :P
 
Laatst bewerkt:
Hoe grappig dat ik bij het lezen van deze titel meteen dacht “ik ben niet waardig” 😂 maar voor het objectief van deze dag wil ik gerust meespelen en zeggen dat ik ervaren ben haha.


zolang je me maar niet vraagt om een ontsteking te vervroegen oid :P
Is dat iets wat je wel kan testen?
Want volgens mij zei de verkoper tegen mij dat de ontsteking van mijn huidige motor is vervroegd, maar ik heb geen idee hoe ik daar achter kan komen.
(Ik weet niet eens wat het voor- of nadeel is)
 
Is dat iets wat je wel kan testen?
Want volgens mij zei de verkoper tegen mij dat de ontsteking van mijn huidige motor is vervroegd, maar ik heb geen idee hoe ik daar achter kan komen.
(Ik weet niet eens wat het voor- of nadeel is)
Als dat hetzelfde is als mijn (ex)Blade is dat prima. Pakte beter op.
Zit er waarschijnlijk zo'n ding in ipv de originele.
IGNITION ADVANCER +4º CBR600/CBR900/CBR1100XX
 
Laatst bewerkt:
Hoe grappig dat ik bij het lezen van deze titel meteen dacht “ik ben niet waardig” 😂 maar voor het objectief van deze dag wil ik gerust meespelen en zeggen dat ik ervaren ben haha.


zolang je me maar niet vraagt om een ontsteking te vervroegen oid :P
Haha dit blijft sowieso een lastig punt. Daar liepen we vorige keer een beetje tegenaan, dat er niet helemaal duidelijk was wie waar nou bij kon helpen. Dat gaan we deze keer beter proberen te regelen, als in een vaste koppeling maken aan iemand.
 
Vorig topic met belangstelling meegelezen.
lk ben er graag bij, zet het iig alvast in de agenda. Wat betreft klussen is mijn motor wel voorzien. Ik zou dus graag een helpende hand bieden. Wat Diirk ook zegt, ik heb er moeite mee om mezelf ‘ervaren‘ te noemen maar voor kettingset, filters, olie, bougies, riemen van een 2 Klepper duc etc. steek ik graag een helpende hand toe. Oh en wphb interpeteren ben ik ook wel aardig in 😂.
 
Vorig topic met belangstelling meegelezen.
lk ben er graag bij, zet het iig alvast in de agenda. Wat betreft klussen is mijn motor wel voorzien. Ik zou dus graag een helpende hand bieden. Wat Diirk ook zegt, ik heb er moeite mee om mezelf ‘ervaren‘ te noemen maar voor kettingset, filters, olie, bougies, riemen van een 2 Klepper duc etc. steek ik graag een helpende hand toe. Oh en wphb interpeteren ben ik ook wel aardig in 😂.
Hoe het kleppen stellen op zo'n duc moet, moet ik nog leren. Maar die rijdt nog niet op 10 september, het is een langzaam project. Althans dat probeer ik.
 
Vorig topic met belangstelling meegelezen.
lk ben er graag bij, zet het iig alvast in de agenda. Wat betreft klussen is mijn motor wel voorzien. Ik zou dus graag een helpende hand bieden. Wat Diirk ook zegt, ik heb er moeite mee om mezelf ‘ervaren‘ te noemen maar voor kettingset, filters, olie, bougies, riemen van een 2 Klepper duc etc. steek ik graag een helpende hand toe. Oh en wphb interpeteren ben ik ook wel aardig in 😂.
Nou helemaal perfect, ik zet je er bij.

We verwachten niet mensen uit een MotoGp team. Het gaat om mensen die vaker dat soort klussen gedaan hebben, een WPHB kunnen lezen en alles netjes in de juiste volgorde kunnen doen en op moment kunnen zetten.
 
Zet mij er maar onder voorbehoud bij, want ik weet nog niet zeker of ik dan kan. Geen werk aan mijn eigen motor, maar biedt me aan om te assisteren bij sleutel werkzaamheden. Heb aardig wat gereedschap, dus mocht er specifiek iets nodig zijn, laat het mij weten. Als ik het heb, kan ik het mee nemen.
 
Ik wil - onder voorbehoud - graag komen. Ik heb geen sleutelkennis maar leer graag bij en uiteraard ook altijd leuk om mensen te leren kennen. Daarnaast kan ik ook bij andere dingen helpen waar nodig :-)
 
Zet mij er ook maar bij! ik kan vast wel behulpzaam zijn en waarschijnlijk wil ik zelf de achterremblokjes vervangen. Btw, na het vervangen van de voorvorkkeerringen de laatste keer geen druppeltje lekkage meer gehad! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan