100.000+ kilometers op de teller???

GPZ500S met 125.000 op de teller. Geen grote reparaties maar veel kleine onhebbelijkheden.
Begon langzaam aan wel steeds wat meer olie te verbruiken en carburateurs konden ook wel een keer gereinigd/gesynchroniseerd.

Verkocht voor een appel en een ei omdat ik die kleine onhebbelijkheden zat was en zo'n motorfietsje toch niet echt geschikt bleek voor 20.000 per jaar.

Dit topic is recenter:
De hoogste kilometerstand
 
Laatst bewerkt:
Pan European ST1100 uit '93, 4 jaar terug gekocht met 60k op de klok, nu net over de 160km.

Ik moet nodig distributie riem vervangen, en dan moet ie er weer een tijdje tegen kunnen (brandstofpomp is 40k+ km terug vervangen door een van een Volvo 240, cardan klok vervangen, 28A dynamo vorig jaar vervangen door een 40A versie en een keer kortsluiting gehad in de bedrading van m'n koplampen, verder normale slijtage onderdelen)

Daarvoor een CBR600F uit '90 'opgereden' tot net iets over de 150k.
 
Met die vraagprijs wordt ie de komende 211.000 jaar nog niet verkocht.

Een vraagprijs mag altijd natuurlijk, die motor blijven wel duur.
Ik denk dat die voor 1500 euro zeker verkocht moet kunnen worden aan iemand die voor weinig een mooie tourfiets zoekt en niet zoveel wil gaan rijden.
 
130.000km op een BMW R1100s uit '99
de laatste twee jaar ~35.000 per jaar nu weer wat rustiger.. heb hem pas een jaar of drie..

ANWB heeft me twee keer opgehaald, één keer met een kapotte zekering en de andere keer met problemen bij het cardan.. daarnaast natuurlijk de nodige problemen met een oude accu in de sneeuw... voor de rest met weer en wind en sneeuw en ijzel in gereden..
 
130.000km op een BMW R1100s uit '99
de laatste twee jaar ~35.000 per jaar nu weer wat rustiger.. heb hem pas een jaar of drie..

ANWB heeft me twee keer opgehaald, één keer met een kapotte zekering en de andere keer met problemen bij het cardan.. daarnaast natuurlijk de nodige problemen met een oude accu in de sneeuw... voor de rest met weer en wind en sneeuw en ijzel in gereden..
Denk dat het vooral te maken heeft met onderhoud.
Zolang je dat netjes blijft doen kan het best lang meegaan :Y
 
Omdat een BMW pas vanaf 2 ton meetelt zal ik hier mijn avonturen met de K100RS maar eens beschrijven. 4 jaar geleden gekocht met 222.222 km op de teller van een man die 'm nieuw had aangeschaf in 1989. Ik ben dus de tweede eigenaar.

Eigenlijk maar één probleem mee: de elektronica. Ik heb geen werkende snelheidsmeter gehad voor ongeveer 60.000 km, en de laatste 10.000 ook geen werkende toerenteller meer. Daardoor geen idee hoe hard ik reed. Uiteindelijk doordat 'ie altijd buiten stond steeds meer boutjes die "af" waren, waardoor ik steeds slechter bij onderdelen kon komen. Zo was al vanaf het begin het luchtfilter niet meer te vervangen (of ik zou alle verkleefde slangen ook moeten vervangen, geen zin in), en vanaf de laatste oliefilterwissel ook niet meer mogelijk om het oliefilter te vervangen: een boutje de kop uit gedraaid, een bout afgebroken, een bout maar laten zitten waar die zit.

Verder alleen een keer met een lege (oude) accu gestaan. Het laatste half jaar heb ik 'm ook ongeveer één keer per week (dus ongeveer 1 op de 10 keer) moeten aanduwen omdat de vrijloopkoppeling van de startmotor niet meer pakte. En de achterschokbreker moest gereviseerd voor € 150,-.

Vorige week afscheid moeten nemen van mijn Kaatje. Op de allerlaatste dag nog om laten vallen, om de bouwkeet van mijn werkgever nog even goed te laten beschadigen...

Uiteindelijk in 26 jaar tijd 320.000 kilometer gereden. De laatste 4 jaar in mijn bezit 100.000 km. Alleen regulier onderhoud aan gehad. Totale kosten per kilometer (zonder brandstof): € 0,02598 per kilometer, inclusief aanschaf. (alleen voor die laatste vier jaar).
 
Dat zijn wel hele lage kosten...

Ik zit op ongeveer 12 ct voor mijn Honda Deauville... B|
Das dan inclusief afschrijving, wegenbelasting etc.
 
Laatst bewerkt:
Xjr1200sp 1997 vandaag op 101000km afgeklokt, de R1 staat op 13800km(gekocht 5000km), dit jaar kwam er een duc panigale S bij, had 2600km bij aankoop nu 6000km gelopen. Van de xjr las ik al verhalen van 420000km met alleen kleppen stellen op tijd en stond.
 
Laatst bewerkt:
2,5 ct/km is voor mij ook onhaalbaar :o . Ik zit op ruim 7ct/km (en ruim 8 ct/km brandstof) (over de afgelopen 78000km)
Maar ik laat het meeste onderhoud doen door de garage.. dat kost natuurlijk ook wat..

Net de 100k voorbij gegaan, teller staat bijna op 102k
 
Volgende maand (november) zal de 80.000 miles gepasseerd worden, en dat is ca. 128.000 km. BMW R65 van 1985.
En het blok is nog niet open geweest. Alleen de kleppendeksels eraf om de klepspeling te controleren en die verloopt niet :}
 
Laatst bewerkt:
Mijn R1150 GS 130000 km
R100 RT met zijspan 118000 km
K1100 LT 190000 km

Allen zonder belachelijke problemen, alledrie hebben wel een achtercardanlager versleten gehad. RT is de bak opengeweest voor de hoofdlagers te wisselen.LT heeft een andere 2e hands bak en nieuwe koppeling gekregen na 170000 km.


Benno
 
hum mijn versys uit 2009 mag hier nog net niet meedoen.
nu 80 duizend op de klok, en geld brengt ie niet meer op.
dus oprijden maar :] maar hij bevalt ook veel te goed om weg te doen....
 
Honda Deauville 650 , nieuw gekocht in 2000. Verkocht in 2011 met 128.000 km voor 1000€
Motor nooit los geweest, geen kabels, wiellagers of remschijven vervangen, geen lampen of schakelaars.
Wat wel vervangen is, 1 batterij, 1 spannings regelaar, 1 balhoofdslager, nieuwe membramen in de carburator op 125.000 km.
Motor liep nog perfect, mijn rijstijl was eerder bezadigd te noemen.
Bertocello
 
De mijne staat pas op 112.000 km. (70.000 mijl). Voor een 1200 Goldwing nog niet zo veel. Het is niet mijn daily driver dus er komen relatief weinig km. per jaar bij. Zo'n 2 a 3.000 maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan