100.000+ kilometers op de teller???

In 2007 schreef ik dat mijn F6c bijna 80.000 had gedraaid en er nog steeds uitziet als een plaatje..
F-six in "100.000+ kilometers op de teller???"

De afgelopen jaren heb ik er relatief niet veel op gereden, vanaf 2010 heb ik een tweede gekocht, maar nu een Interstate model (zie avatar). Da's door de grote topkoffer een handige vakantiemotor.

Maar, inmiddels heb ik toch 120.000 kilometer gereden met mijn Honda F6c en ja, die ziet er nog steeds uit als een plaatje!

full
 
Met mijn GS500 inmiddels 120.000km gedraaid.

051_zps9dcd27e0.jpg


Wel bij 106k km de motor gereviseerd. Had hem toch open vanwege distributie ketting die te lang was geworden. Simpel motortje, makkelijk sleutelen.

Wel al een paar dingetjes gehad, oa dymamo kapot, veel carb problemen vanwege die kl*te ethanol die de plastic delen in de carb oplost (kun je eigenlijk Suzuki niet aanrekenen) maar het is de uitdaging om met dit simpele motortje gewoon de 200.000km te halen. Daarna zien we wel weer.

Marc
 
Met mijn GS500 inmiddels 120.000km gedraaid.

[afbeelding]

Wel bij 106k km de motor gereviseerd. Had hem toch open vanwege distributie ketting die te lang was geworden. Simpel motortje, makkelijk sleutelen.

Wel al een paar dingetjes gehad, oa dymamo kapot, veel carb problemen vanwege die kl*te ethanol die de plastic delen in de carb oplost (kun je eigenlijk Suzuki niet aanrekenen) maar het is de uitdaging om met dit simpele motortje gewoon de 200.000km te halen. Daarna zien we wel weer.

Marc
klasse om met een GS500 proberen 200.000 km te halen.
Ben benieuwd.
Heb zelf zes Suzuki"s gehad,nog nooit pech gehad.
Suzuki staat voor mij toch voor betrouwbaarheid,succes.
 
Wat zegt die km stand dan als je de motor gereviseerd hebt?
Dat ze goede tellers maken bij suzuki?


Tja, je kunt er ook voor kiezen ding naar de kl*te te rijden. Vind ik persoonlijk toch zonde.
Ding moest toch open om de distributie ketting te vervangen. (ja, ik weet je kunt ook een open ketting kopen en die er effe doorheen halen) Bovendien was ik benieuwd hoe hij eruitzag van binnen (qua slijtage).
Omdat alles toch open lag uit voorzorg nieuwe glijlagers en zuigerveren gestoken / kleppen ingeslepen en een nieuwe pakkingset gespendeerd. Voor de rest weer dicht het ding, al het andere was nog keurig netjes. Tot zover de revisie. Wat is dan het verschil tussen onderhoud <> revisie?

Blijf gewoon lekker door kachelen. Geef wel een gil als ik op de 2 ton zit :] :W
 
Bijna 107.000km....ducati 888 bj '93 en met mooi weer komt daar telkens een paar honderd kilometer bij per weekend.

Ondertussen nieuwe bloklagers, spanningsregelaar, oliekeerringen vd voorvork en zoals gewoonlijk slijtage onderdelen; banden/kettingen ed.

Wel bijzonder nog steeds de originele zuigers/cilinders/veren/koppeling waarbij nauwelijks olieverbruikt wordt.....en ook de rest nog origineel. Netjes op temp. brengen en onderhoud op z'n tijd uitvoeren.

Getuned door Jan vd Biggelaar, koppen geflowed en gewijzigde eprom....vermogen zat en zal ergens dik over de 100pk zijn waarmee ik mijn handen al vol aan heb.... :+

full
 
Laatst bewerkt:
Gekocht in 2008, met 11k op de teller. Nu 98k op de teller. Dus ik mag mij bijna melden in dit topic :+

- aantal keer kleppen gesteld
- x1 omgevallen met duo bij te scherpe bocht
- x1 omgetikt door een auto terwijl motor geparkeerd stond

Voor de rest geen noemenswaardig duur onderhoud, keertje teller unit stuk en uitlaat vervangen.
Maar vooral veel lol gehad.

- 2x in Italie geweest
- 4x oostenrijk
- 3x zwitserland
- 10+ duitsland
- benelux tel ik niet eens meer. xD
- hij heeft mij nooit laten staan.

Fazer 600, uit 2002.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag op mijn BMW R 1150 GS de 183.000 ste kilometer gemaakt. Donderdag een kleine beurt. Dit jaar ga ik de 200.000 km wel voorbij
 
Laatst bewerkt:
Honda CBR 929 rr FireBlade van 2001.
Huidige kilometerstand geschat op 130.000 a 140.000 km.
De teller op dit type blijft staan op 99.999, en gaat niet naar nul! Maar daar staat die al een paar jaar op.

Wat er aan is gedaan:
Bij toeval zijn een keer de nokkenasketting, en nokkenaskettingtandielen varvangen.
In 2013 is er een nieuwe (Oostenrijkse :P ) dynamo in gekomen.
Rempomp vervangen een 3 a 4 jaar geleden, omdat deze niet lekker meer was.
Vering was niet (is origineel ook niet) super fijn, en is omgebouwd naar "race" vering.

Door verschillende crashes zijn wel wat delen vervangen, zoals de radiateur al 2 keer.

Voor de rest onderhoud, waarbij ik goede olie gebruik (Motul V300).
Hij verbruikt geen olie of niks.

* De servo voor de klep in de uitlaat, en in het luchtfilterhuis is wel eens kapot geweest.
De reden was vermoedelijk dat die niet goed was afgesteld (de servo kabels zelf dan).
De klep in het luchtfilterhuis is er helemaal uit, en in de uitlaat staat vol open.
Een "servobuddy" is geplaatst, en de powercommander is afgesteld op de tesbank naar deze setup.
 
Tja, je kunt er ook voor kiezen ding naar de kl*te te rijden. Vind ik persoonlijk toch zonde.
Ding moest toch open om de distributie ketting te vervangen. (ja, ik weet je kunt ook een open ketting kopen en die er effe doorheen halen) Bovendien was ik benieuwd hoe hij eruitzag van binnen (qua slijtage).
Omdat alles toch open lag uit voorzorg nieuwe glijlagers en zuigerveren gestoken / kleppen ingeslepen en een nieuwe pakkingset gespendeerd. Voor de rest weer dicht het ding, al het andere was nog keurig netjes. Tot zover de revisie. Wat is dan het verschil tussen onderhoud <> revisie?

Blijf gewoon lekker door kachelen. Geef wel een gil als ik op de 2 ton zit :] :W

Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat je het nodige doet om te blijven rijden. Maar er is in mijn ogen een verschil tussen een motor die met regulier onderhoud 2 ton loopt en eentje die dan 2 keer volledig gereviseerd is.

@ nielsderksen: hoezo is er bij toeval iets vervangen?
 
@ nielsderksen: hoezo is er bij toeval iets vervangen?
Nou, er was eens een monteur die een probleem aan mijn motor aan het onderzoeken was, en hij dacht dat het nodig was het motorblok open te maken.
Dit bleek echter helemaal niet nodig, maar toen het motorblok toch open was had hij schijnbaar een braampje gevoeld aan een tandwiel.
Kortom, hij wou de kosten gedekt hebben van het onnodig openmaken van het motorblok :P.
 
Terug
Bovenaan Onderaan