100.000+

Sommigen bedoelen met 'winterklaar', 'rijklaar'. :P :P :P

(Voor de zomer heeft ie een ander 'project' op 2 wielen. ;) )

Hee ree, ik had je gister nog gebeld omdak ff wou gaan schrapen. :z

Tja, dat andere project. Ik ben bang dat het nog ff duurt. Ik moet geld sparen voor de vakantie.
Net ff een blokje om geweest met mun XS. Lijkt een hele andere motor geworden. Ronde band ipv vierkant en ik denk dat het stuurje ook een factor is.

RDZ, ik wilde jou ook nog bellen, ik kom ff de olielekbak ophalen.
 
Tja, dat andere project. Ik ben bang dat het nog ff duurt. Ik moet geld sparen voor de vakantie.
Net ff een blokje om geweest met mun XS. Lijkt een hele andere motor geworden. Ronde band ipv vierkant en ik denk dat het stuurje ook een factor is.

RDZ, ik wilde jou ook nog bellen, ik kom ff de olielekbak ophalen.
Ik bedoelde je twin. (ff voor de overige mf ter verduidelijking, bovenstaande heeft 'n 1 & 'n 2 & 'n 3 cilinder motorvoertuig in z'n schuur :9 )

Ikke wil ook een blok om. :] Lekker 'triple triple trappen'. ;)

's goed. :P
 
Laverda in 1987 na 130000 km even inwendig schoon gemaakt en ramt tot op de dag van vandaag nog gewoon stevig verder. Km teller loopt thans niet geheel lekker meer. Dus kwaliteit zat en ik ken diverse lav's boven de 200000 km.
Maar mijn jappen GS550 staat op 110000 en de XJ900 thans op 88000 beide ook probleemloos. ;)
Dus je kunt nog even voort.
 
Mijn GSje gaat dat denk ik niet halen '( . Maar heb wel meerdere gehoord die dat deden.


Oplappen dat ding!

Mijn mankementen zijn inmiddels verholpen: nieuwe progressieve veren voorin, nieuw veertje op de standaard en nieuwe lampies en lamphouder (alle lampies doen het weer, ook diegenen die ik nog nooit had zien branden :P )
 
Oplappen dat ding!

Mijn mankementen zijn inmiddels verholpen: nieuwe progressieve veren voorin, nieuw veertje op de standaard en nieuwe lampies en lamphouder (alle lampies doen het weer, ook diegenen die ik nog nooit had zien branden :P )

Is wel het mooiste & beste, nu ik werk heb ik er wel geld voor *D .
 
Hij heb een 550, z'n broer de 750.

Nog een paar maandloontjes en ik ga mijn motor eens laten checken op reden tot groot onderhoud, voor de volgende 100000000000000 mm })
 
Hij heb een 550, z'n broer de 750.

Nog een paar maandloontjes en ik ga mijn motor eens laten checken op reden tot groot onderhoud, voor de volgende 100000000000000 mm })


Ik had de tip ook in zijn nokkenassentopic gezet en volgens mij heeft hij het blok al in de garage liggen :)

Dat checken kun je toch ook zelf doen? Kost niks. Daarna weer in elkaar bouwen, dan sparen, indien nodig weer slopen en (laten) reviseren. Voordeel: twee keer sleutelen. Nadeel: kost twee keer tijd&pakkingen etc. :P
 
Op maandag 07 oktober 2002 22:30 schreef Ralfie het volgende:Ik had de tip ook in zijn nokkenassentopic gezet en volgens mij heeft hij het blok al in de garage liggen :)

Bijna, we hebben al wat heen & weer gemaild en er zit nog een motor vast aan het blok (Waar ken ik dit verhaal van? Vorige keer was ik ook op zoek naar een blok, zat toen ook nog een motor aan vast die goed liep. Kostte toen alleen 100 euro i.p.v. 200 :P ).

Dat checken kun je toch ook zelf doen? Kost niks. Daarna weer in elkaar bouwen, dan sparen, indien nodig weer slopen en (laten) reviseren. Voordeel: twee keer sleutelen. Nadeel: kost twee keer tijd&pakkingen etc. :P

Was ook het eerste plan maar afgelopen weekend was er geen ruimte om mijn ding uit elkaar te roppen. Puur toeval dat jij nu met die link aan komt zetten :) , ben al een paar maand aan het informeren wat betreft blokje/revisie.
 
Op maandag 07 oktober 2002 22:40 schreef jkoehorst het volgende:Bijna, we hebben al wat heen & weer gemaild en er zit nog een motor vast aan het blok (Waar ken ik dit verhaal van? Vorige keer was ik ook op zoek naar een blok, zat toen ook nog een motor aan vast die goed liep. Kostte toen alleen 100 euro i.p.v. 200 :P ).Was ook het eerste plan maar afgelopen weekend was er geen ruimte om mijn ding uit elkaar te roppen. Puur toeval dat jij nu met die link aan komt zetten :) , ben al een paar maand aan het informeren wat betreft blokje/revisie.


Checken bedoelde ik voor Werner, die had het over eerst sparen en dan zijn motor laten checken. Wel goed lezen he Jeroentje! :P
En als er een motor aan vast zit wordt het alleen maar mooier toch? Gereviseerd blok in een totaal verrotte motor kan ik me ook niet voorstellen, dus ik zie weer mogelijkhedne daarzo... :)
 
Eerste setje zuigers, nog niet open geweest.

002.jpg


:} RD250LC :}

 
Laatst bewerkt:
Checken bedoelde ik voor Werner, die had het over eerst sparen en dan zijn motor laten checken. Wel goed lezen he Jeroentje! :P
En als er een motor aan vast zit wordt het alleen maar mooier toch? Gereviseerd blok in een totaal verrotte motor kan ik me ook niet voorstellen, dus ik zie weer mogelijkhedne daarzo... :)

Natuurlijk sjeg ik het zelf, maar ik vrees het ergste, en als ik het weet wil ik het ook meteen kunnen verhelpen.
Maar eerst kleppies eens bekijken, tesamen met een nieuwe band, dan een linksdraaiende boor zien te vinden (2 of 3 mm) en dan weer wachten op het volgende loon. Ik moet toch eens wat doen aan m'n beroerde carb '(

Even voor Ralfie, die band wordt een: Metzler Perfect ME77 4.00-18 64S
 
Ik ben de laatste tijd ook weer met mijn brik aan het rijden. Alleen schiet het niet op om de 100.000 te bereiken, de teller doet ut niet.
Morgen ff tsjekken. Is waarschijnlijk de opnemer bij de naaf. De kabel is nieuw en de teller zelf werkt ook nog.
 
Gefeli met de 100.000+ :)

Mijne is 10 jaar oud en heeft nu bijna 25.000 op de teller.
Had gehoopt zelf 10.000 er op te zetten, maar of dit is nog niet gebeurd of andere hebben het voor mij gedaan '(
 
***ver de ***ver :(
Ik ben nu bezig om mijn teller weer draaiend te krijgen. Teller doet het, kabel doet het, opnemer doet het, maar het geheel werkt nog steeds niet.
Wat overblijft is dus de koppeling van het wiel naar de opnemer. Er zitten daar 2 pinnetjes die niet helemaal meer recht staan. Om het echt goed te fixen moet dus het wiel eruit (spatbord los, remklauwen) de remschijf eraf. En nu zit ik achter de PC de tekeningen te nekijken van wat er nog meer uit moet voordat ik die ring met die pinnetjes bereikt heb.
En buiten is het prachtich weer!!!!

Ik denk dat ik maar de boormachiene pak en de teller naar de 100.000km draai :)
 
zo, Weer 25km erbij.

Nee modjes, ik ga niet om de 25km een berichtje posten. Dit enkel om aan te geven dar mijn teller het weer doet.
Het was idd de koppeling tussen de opnemer en het wiel die niet goed zat. Foutje van de dealer, want die heeft de laatste keer het wiel eruit gehaald om een bandje te wisselen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan