100 cc hyosung ez ride wat voor carburateur

PIETER131

Rookie
13 sep 2009
3
0
groningen
Hallo sinds kort een motorscootertje een hyosung ez ride aangeschaft moet nieuwe carburateur in zit een 17.5 mm in wil nieuwe naald in vlotterbak is stuk mijn info was nieuwe carburateur kan gen vinden wordt van kastje naar muur en terug gestuurd iemand enige advies suggestie met dank
 
Wat vertel je allemaal?
Wil niet zeggen dat ik perfect schrijf ofzo, maar probeer het in ieder geval duidelijk te posten altijd.

Maar als je vlotternaald kapot is, dan kan je toch gewoon een nieuwe bestellen?
En als je van het kastje naar de muur word gestuurd, dan ga je toch gewoon naar een andere zaak die je wel kan helpen?
 
Nog even ter verduidelijking, excuus voor mijn uitleg heb informatie van verschillende dealers.
Mij werd verteld dat op de carburateur een kapje zat daarin zat een pennetje was afgebroken reparatie was niet mogenlijk.
Heb de carburateur eruitgenomen ben bij eerst scooterzaken in groningen langs geweest zelfs bij de dealer waar deze eertijds was gekocht. ik heb hier niets voor zij deze. vervolgend naar verschillende andere dealers geweest hadden alleen iets voor 4 takt.
uiteindelijk had ik het gevoel dat men er geen heil verdienste inzag.
Uiteindelijk is de maat 17.5 mm op de carburateur stond geen duidenlijk te lezen merk nummers of dergelijks.
Buiten de stad geinformeerd bij motor scooterrecycling bedrijfjes langs geweest geen carburateur te vinden krijgen.Een email verzonden naar hyosung fabriek geen antwoord terug uiteindelijk hyosung in duitskand deze verwees weer naar hyosung nederland.
Daarbij de carburateur die er op zat gaf ( excuus voor mijn ontbrekende kennis>) teveel brandstof gevolg afslaan van de motor en daarbij haalde hij net 60 km top vreemde is dat alles ik nogmaals heb uitgelegd en ik geen info kan krijgen wat ik moet doen waar om een passende te vinden die ook zorg voor optimale snelheid behorende bij dit type 100 cc.
wellicht ben ik nu iets duidenlijker ik weet er weing van en doe een beroep op u wellicht is deze uitleg beter dan de eerste bedankt voor de erdere reacties
 
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/150cc-Scooter-Carb-Fly-Genuine-Hi-Bird-Hyosung-Italjet_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em63Q2el1177QQhashZitem1c0ad49ad3QQitemZ120440789715QQptZMotorsQ5fATVQ5fPartsQ5fAccessories
 
17,5 is een tamelijk veel gebruikte maat carburateur:
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/carburateur+17+5

Het getal 17,5 duidt de diameter aan van het smalste stukje (venturi) in de totale "tunnel" die de carburateur vormt.

Bestand:Carburator_venturi.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan