100 km woonwerk op een dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

indewegrijer

MF veteraan
15 apr 2004
4.155
951
Bodegraven
Aloha,

Ben momenteel een beetje aan het rondkijken voor een andere baan. Ik heb geen auto, alles doe ik met de motor. M'n huidige werkgever zit op 10 minuten rijden, maar nu ik aan het rondkijken ben, kom ik tot de conclusie dat zo dichtbij er waarschijnlijk niet meer inzit. Zijn er onder jullie die dagelijks rond de 100 km of meer woonwerk verkeer afleggen? Is dat nog een beetje te doen? Probeer het woonwerk rijden altijd zo goedkoop mogelijk te doen, daarom heb ik ook een Honda NTV. Dingen gaan nooit stuk (behalve wanneer ze stuk gaan), cardannetje etc. Alleen best frisjes nu, op een naked :)
 
Ik heb ruim twee jaar lang 120 en 180 km per dag gereden, grotendeels op de motor. Is zeker te doen. Nu 80 kilometer op de motor en dat is echt een eitje. Zelfs nu de temperaturen wat lager liggen.
 
Ach, als je niet te veel mensen in de weg rijdt, dan is het best te doen (mits goed en warm aangekleed :+)
 
Gaat prima, sterker nog als ik het met de auto door alle files zou moeten doen ging ik direct ergens anders werken.

Zorg wel voor goede kleding(belangrijker dan een goede motor), zeker in de winter.
 
Dagelijks.. 130 km totaal.. geen probleem met de Duuc 748.
Momenteel met de auto, te vaak al met kou gereden afgelopen jaren, dit jaar vin ik het wel best :)
 
Ik heb een jaar lang 170 per dag gereden, ook in de winter. Het gaat wel maar je moet wel goede kleding hebben en liefst handvatverwarming, want bij echte kou ga je het na 30/40 km snelweg wel goed voelen.
 
Moet 70km heen en 70km terug.
Ik ga niet altijd met de motor maar het zou geen probleem zijn als het wel moest, ben wel vaker 1 of 2 weken achter elkaar met de motor gegaan. Overigens is dat op een Ninja 250r dus dan zal het op een wat 'grotere' motor ook wel te doen zijn.
 
Ruim een jaar gedaan op een naked, 500 km in de week. Maar is toch mooi zoveel kilometers? Vond het iig een stuk leuker om naar mn werk te gaan :)

Had wel het geluk dat ik over N-wegen kon rijden en niet via de snelweg hoefde.
 
Goed te doen.
zelf alles gedaan op een gsx-r weer of geen weer.
denk wel om evt. sneeuwbuien dan kan je niet op je werk komen, tenzij het goed te bereiken is met OV.
 
50 km heen en 50 km terug. geen probleem, doe het al jaren. Op een Ducati die daar zogenaamd niet geschikt voor is. Nou, echt wel hoor.
 
50 km heen en 50 km terug. geen probleem, doe het al jaren. Op een Ducati die daar zogenaamd niet geschikt voor is. Nou, echt wel hoor.

Ik dacht dat je die alleen in het weekend mocht gebruiken :?
Vond het al zo raar dat ik ze zo af en toe ook doordeweeks tegen kom :+ ;)
 
Ik rij vanaf begin maart van dit jaar dagelijks 60km heen en terug op de VF750. Prima te doen. Alleen de laatste tijd dat het wat natter werd en nu het kouder wordt wordt het woon/werk wat minder.

vooral die kou, want ik moet nog winterhandschoenen... En als het de hele weg regent slaat de regen op een gegeven moment door mijn jas heen bij de rits (op buikhoogte), maar trek op mijn werk gewoon een droge trui aan, dus is alleen tijdens de rit een beetje frisjes...

Maar goed, dat ik niet achter in de rij hoef aan te sluiten maakt een hoop goed!
Moet eerlijk zeggen dat ik deze week toch lekker achteraan aansluit, want met zomerhandschoentjes is nul graden en kouder toch wel heel erg koud, en heb ook geen zin om mijn collega's te vragen of ze me van mijn stuur los willen bikken. :)
 
Tip: koop Gebrings verwarmde handschoen ipv handvat verwarming. Koop een pak met Gore tex.

En rijdt met plezier en ontspannen.
 
Tip: koop Gebrings verwarmde handschoen ipv handvat verwarming. Koop een pak met Gore tex.

En rijdt met plezier en ontspannen.

:^
Ik heb nu ook een Gerbing verwarmde binnenjas. Laat die vorst maar komen :P
Ik rij 90km op 1 dag woon-werk.
 
Die handschoenen zijn inderdaad fijn! Lekker warm. En volgend jaar komt er ook een Goretex pak...

Rijd 100-110 km per dag.
 
Is prima te doen. Heb een jaar lang 80km heen en terug gereden, in alle weersomstandigheden (muv van sneeuw). Goed pak dat echt waterdicht is. Voor mij is dat een EVO, maar er zijn vast ook andere. Verwarmd vest en verwarmde handschoenen. Ik rijd een kawa ZR-7S (halftop). Voor mij was bijna alles snelweg en bij -6 en 120 km/u wordt het zonder verwarming of een grote pui voorop toch wel koud.
 
Ik tuf met mijn Suzuki Freewind ook zo'n 120 km / dag weg, en dat gaat aardig. Het ding slijt wel ervan, dat merk je wel. Maar volgens de ' mensen die het weten ' zijn mijn reparaties niet spannend, maar horen ze bij het motorrijden. Een NTV oid met cardan klinkt wel goed moet ik zeggen, al ben ik enorm blij met mijn ' allroad' een-pittertje. Geen verrassingen, razend smal, goed overzicht. Ik zit af en toe naar een deauville of een PC800 (plastic fantastic) te kijken maar dat zijn meteen weer van de fugly lompe motoren..
 
heb voor dat in bij een andere dienst kwam (overheid) eerst een jaar
groningen amsterdam gedaan, was winters er wel zat van hoor. :(
elke dag rond de 450 kliks . nou dan gaat de lol er wel af. :$
maar we hebben het over leeft, nu gelukkig maar een 60 per dag. :]
das wel lekkerder............. :Y
 
kben wel es paar weken op de motor naar school geweest ivm trein stakingen....70 kmh heen 70 kmh terug :) kep er van genoten *D
 
Ik doe dat nog steeds dagelijks. 50 heen, 50 terug. Regelmatig ook naar belgie, duitsland en amsterdam. Da's meer dan 100 km enkele reis voor mij. Gewoon doorgaan dus.
 
Ik heb vroeger altijd 65 km moeten reizen met een brommertje en ook nog 2 Km varen. om op school te komen. *D ( Ik woon aan het einde van de beschaving _O- )
En ik had geen lekker warme motorkleding, verwarmde handschoenen en dergelijke.
Bikkelen!

Maar het is te doen......goed aankleden en gewoon gaan.
 
Ik heb vroeger altijd 65 km moeten reizen met een brommertje en ook nog 2 Km varen. om op school te komen. *D ( Ik woon aan het einde van de beschaving _O- )
En ik had geen lekker warme motorkleding, verwarmde handschoenen en dergelijke.
Bikkelen!

Maar het is te doen......goed aankleden en gewoon gaan.

Haha, prachtnick, moet ik weer zeggen _O-

Maar goed, leuk te horen dat het prima te doen is, dat de verveling niet 1-2-3 toeslaat enzo. En idd, verwarmde handschoentjes gaan er wel weer komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan