100 km woonwerk op een dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
En een dag als vandaag? ;) Sneeuw in het hele land? Een snipperdag of toch maar het koekblik? -O-

Ninjawil
 
heb een jaar lang 3 keer per week met de motor naar de legerbasis heen en terug, andere dagen bleef ik slapen. was heen en terug 225km( autosnelweg 120 a 140 op teller) en was steeds op een uurtje er, fille of geen fille.
Inderdaad goeie (regen)kledij en liefst handschoenverwarming, ipv handvatverwarming (helpt nauwelijks die handvaten).Eens onder de 60km/h ging ik rustig ertussen rijden max 15km/h sneller dan de auto's. Als je die regels toepast dan is het vrij safe autosnelwegrijden.



gtz
 
Laatst bewerkt:
heb een jaar lang 3 keer per week met de motor naar de legerbasis heen en terug, andere dagen bleef ik slapen. was heen en terug 225km( tegen autosnelweg 120km/h a 140km/h op teller) en was steeds op een uurtje er, fille of geen fille.
Inderdaad goeie (regen)kledij en liefst handschoenverwarming, ipv handvatverwarming (helpt nauwelijks die handvaten).Eens onder de 60km/h ging ik rustig ertussen rijden max 15km/h sneller dan de auto's. Als je die regels toepast dan is het vrij safe autosnelwegrijden.

gtz

nadien werkte ik op 10km van mijn deur en was de pret er gauw af pff kon zelfs met de trapfiets

gtz
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,ik heb dit topic even met interesse doorgelezen omdat ik waarschijnlijk
binnenkort ± 90 km daags woon werk moet gaan doen.Natuurlijk op de :]
Nou ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen met het onderhoud van de plof + de daarbij horende kosten (ik krijg nl geen reiskosten van mijn baas). Zelf rijd ik een oude cbx 750 f en dat is niet bepaalt 1 van de zuinigste + ketting/tandwielen is ook een nadeel. Ik ben
heel benieuwd naar jullie reacties. Groeten,Peter

het is vooral zaak om heel goed na te denken met welke motor jij 25.000 km per jaar wil gaan rijden.
de betrouwbaarheid van het ding , en de hoeveelheid onderhoud zijn bepalend voor hoe goed je met de motor op en neer kan rijden.
ook hangt hangt het er helemaal vanaf hoeveel onderhoud jij nog acceptabel vindt.

Ik heb zelf een stuk of wat motoren geprobeerd, ( 40.000 km/jaar) en hoewel sleutelen mijn hobby is komt er een moment dat je op zondag geen zin hebt om te sleutelen om op maandag weer te kunnen rijden. ( dat was met een cagiva elefant, met ducati blok. )
daarnaast stond de cagiva heel regelmatig stil omdat onderdelen weer eens besteld moesten worden , of gewoon niet leverbaar waren. |(
best lastig als je woonwerkfiets stil staat.....

Ik heb uiteindelijk speciaal voor het woonwerk verkeer een degelijke ouderwetse cardan fiets gekocht ( een guzzi le mans) en die is tot nu toe ( twee jaar) zo goed als onderhoudsvrij. :} :} :} :}
onkosten heb ik eigenlijk alleen aan de normale slijtage onderdelen ( banden , remblokken en zo)
onderdelen zijn redelijk goedkoop en uit voorraad te koop, het verbruik blijft redelijk binnen de perken.
het scheelt ook of je een 4.00x18 achterband moet kopen , of een 180x17 band voor je supersport.
zeker als je geen vergoeding krijgt tikken de onderhoudskosten lekker door.
maak voor jezelf maar eens een overzicht wat 10.000 km op de motor kosten ,
( een setje banden , een half setje remblokken , olie plus filtertjes, een keertje kleppen stellen, een halve set ketting en tandwielen, een paar bougietjes etc..... )
doe dat maar eens voor een paar motoren.

als je je cbx mooi wil houden kun je ook voor het woonwerk verkeer een oude K100 op de kop tikken, dan hoef je niet eens meer te poetsen (dat is toch onbegonnen werk als je doorrijdt) '(
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf was heel tevreden over mijn GSXF600 model 97. goedkoop in onderhoud, banden..
betrouwbaar, goeie windbescherming, zuinig. En op dit moment vind je ze nog aardig tegen een prikje omdat het nu eenmaal geen showmodellen zijn, maar gewoon degelijke goedkope woonwerkmotoren en het voorlaatste model met 87PK heeft genoeg power.

Reed hiermee 24000km op een jaar zonder een al te groot gat in mijn beurs
 
Aloha,

Ben momenteel een beetje aan het rondkijken voor een andere baan. Ik heb geen auto, alles doe ik met de motor. M'n huidige werkgever zit op 10 minuten rijden, maar nu ik aan het rondkijken ben, kom ik tot de conclusie dat zo dichtbij er waarschijnlijk niet meer inzit. Zijn er onder jullie die dagelijks rond de 100 km of meer woonwerk verkeer afleggen? Is dat nog een beetje te doen? Probeer het woonwerk rijden altijd zo goedkoop mogelijk te doen, daarom heb ik ook een Honda NTV. Dingen gaan nooit stuk (behalve wanneer ze stuk gaan), cardannetje etc. Alleen best frisjes nu, op een naked :)
Ik rij 98 km op een dag woon-wer-woon verkeer. Ik rij een Piaggio mp3 400 en dat is goed te doen. In ieder geval veel zuiniger en goedkoper dan alleen in een auto zitten
 
Ik rij 98 km op een dag woon-wer-woon verkeer. Ik rij een Piaggio mp3 400 en dat is goed te doen. In ieder geval veel zuiniger en goedkoper dan alleen in een auto zitten
thread_necromancer_card_5.jpg


db
 
Jaren gedaan begin van het millenium toen ik nog stoer was en zo. Zou het nu niet meer structureel doen. Toch beetje mooi weer rijder geworden.
 
Ik rij 98 km op een dag woon-wer-woon verkeer. Ik rij een Piaggio mp3 400 en dat is goed te doen. In ieder geval veel zuiniger en goedkoper dan alleen in een auto zitten
Dat apparaat en vaak gebruik lijkt mij wel duur in onderhoud in vergelijking met de meeste motorfietsen zoals de NTV650 van de topic starter. Wat zou die nu rijden? :+

Ik heb zes maanden op een motorscooter exact 100 kilometer woon~werk per dag gedaan. Toen werd ik gillend gek toen het vat met geduld leeg was..
250cc schoot niet echt op, en een motor gevoel geven die dingen ook niet. O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan