1000 cc 4 cilinders in Britse Superbike..

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
3
Motorcyclenews wrote
NEXT season 1000cc four cylinder machines will be allowed to compete in British Superbikes. Engine and chassis modifications will be limited to those allowed under Supersport rules… but just what will the Suzuki teams be doing to the bike?

Click the link to the right to hear Dave Hagen, Technical Manager of Crescent Suzuki, explain how they go about turning the stock GSX-R1000 into a 180+bhp superbike.

Suzuki are ideally placed to capitalise on the rule changes proposed for next year. Not only do they have the most integrated team, and one that knows what it takes to challenge at the very top of the sport, but they have the massive advantage of the GSX-R1000. A bike many are already naming as a potential championship winner.

The rule changes will be adopted in Britain next season and are expected to form the basis for the world superbike championship in 2003.

They are as follows:

Teams: There will be 16, two-man teams in the blue-riband class.

Engines: 1000cc four cylinder machines will be allowed, with tuning permissible under current Supersport rules.

Chassis: Full superbike-spec chassis allowed.

Existing four-cylinder 750 superbikes may be permitted a hike in capacity (that rule change still needs ratification by the FIM), possibly to 825cc to make them competitive with the all-conquering 1000cc V-twin superbikes.
Goed idee :?
De twins zullen het nu iig een stukje moeilijker krijgen })
 
Oei 1000cc Superbike\'s zoals Suzuki GSX-R1000\'s helemaal opgefokt en op Slicks!
Dan krijg je volgens mij ronde tijden waar de GP500 een puntje aan kan zuigen! })
 
ok, bare with me want ik ken er de ballen van.
Maar werd/word de R1 niet beschouwt als de beste 1000cc\'er? Hier doet men alsof ie zelfs geen concurrentie is voor die soes.. goeie zaak (hehehe) maar waarom?
Leg effe uit aan domme pooh pls
 
ok, bare with me want ik ken er de ballen van.
Maar werd/word de R1 niet beschouwt als de beste 1000cc\'er? Hier doet men alsof ie zelfs geen concurrentie is voor die soes.. goeie zaak (hehehe) maar waarom?
Leg effe uit aan domme pooh pls
R1 was de beste 1000cc, die rol is nu overgenomen door de Suus (alhoewel die qua uiterlijk niet aan de R1 kan tippen), maar ik denk dat Yamaha met de nieuwe R1 die positie weer terug wil, dus lichter en meer PK\'s dan de GSX-R1000.
 
ahzo, dus een model dat *iets* slechter is wordt meteen gelijk vergeten..
leuk die topsport :)
 
Eigenlijk is het allemaal te gek voor woorden, geen normaal mens zal het verschil tussen 150 PK en 160 PK merken, en ze zijn allebei bloedsnel. Maar voor de marketing staan die cijfertjes natuurlijk wel leuk, helemaal als ze net iets hoger zijn dan de concurrentie. :)

Ik vraag me af waar het heen gaat, zien we over 5 jaar fietsen met 200 PK en 160 KG op de weg rijden? :?
 
H\'m ik denk dat je het verschil tussen 150 en 160 pk best merkt!
Ik vraag me ook wel eens af waar deze pk race eindigt, waarschijnlijk wanneer de politiek zich er mee gaat bemoeien.
Bovendien zijn er gasten bij waarvan ik denk, ga eerst leren rijden voor je zo\'n pk-kanon koopt!
Ze gaan loeihard op het rechte stuk om vervolgens stapvoets de bocht doorgaan.
Als er iemand op een R1 ofzo iets dergelijks zit die wel weet hoe je met zo\'n ding behoort te rijden, oei dan hou je ze echt niet bij! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan