Okidoki
Die hard MF'er
Ik overweeg ook om voor een volgende motor minder cc's te kiezen (nu RF900R). Een 600 twijfel ik over, anders misschien 750.
Ik houd niet heel veel van toeren op ieder moment (snelweg etc.) maar vind zo nu en dan doortrekken wel heerlijk.
Voordeel voor mij is dat m'n RF wat ouder is (uit 1997), en met z'n 135 pk kwa vermogen niet heel erg veel meer heeft dan een moderne 600 (rond de 120/130), maar wel een stuk meer gewicht meezeult (de RF weegt dik 205 leeg). Een 750 (GSX-R) gaat er helemaal overheen met veel pk en weinig kilo's!
Reden dat ik een andere motor zou willen is omdat ik deze 900 niet optimaal kan benutten, ook vanwege het relatief hoge gewicht. Een lichtere lijkt me stukken wendbaarder en ik merk dat ik dat leuker vind dan te toeren op een olifant...
Kortom: het hoeft geen stap achteruit te zijn. Zit maar 1 ding op: proefrijden!
Ik houd niet heel veel van toeren op ieder moment (snelweg etc.) maar vind zo nu en dan doortrekken wel heerlijk.
Voordeel voor mij is dat m'n RF wat ouder is (uit 1997), en met z'n 135 pk kwa vermogen niet heel erg veel meer heeft dan een moderne 600 (rond de 120/130), maar wel een stuk meer gewicht meezeult (de RF weegt dik 205 leeg). Een 750 (GSX-R) gaat er helemaal overheen met veel pk en weinig kilo's!
Reden dat ik een andere motor zou willen is omdat ik deze 900 niet optimaal kan benutten, ook vanwege het relatief hoge gewicht. Een lichtere lijkt me stukken wendbaarder en ik merk dat ik dat leuker vind dan te toeren op een olifant...
Kortom: het hoeft geen stap achteruit te zijn. Zit maar 1 ding op: proefrijden!