1000 cc,nog te beheersen?

Ik rij op straat op een belachelijke Blackbird en op het circuit op een 600rr, ik kan niet rijden en vind het toch wel prettig dat ik in een haarspeldje niet omval als ik weer eens in een te hoge versnelling zit.
Met de BB rij ik wel m'n kuip aan de grond en slijt ik m'n bandjes netjes 'rond' op, kan er ook aan liggen dat ik er niet ver genoeg naast hang natuurlijk...
Op het circuit heb ik zat aan 600cc omdat ik nog niet het idee heb dat ik er alles uit haal en Andrew Pitt nog lang niet zenuwachtig wordt bij het horen van m'n naam, laat staan dat ik het in m'n hoofd haal Valentino Rossi het vuur aan de schenen te leggen....
full
 
Pfff, weer een veel gezeik en gepoos over het vermogen :z

Het gaat er alleen maar om, wanneer en hoe ver draai ik de gashandel open.
Das álles!!!

Mensen die zeiken ---> Boehoehoooo, ik heb 108Nm aan koppel :')
Of ik heb Boehoehooo 160pk :')

Pff, leer rijden en je kan veel meer vermogen aan!!!


8-)
 
Pfff, weer een veel gezeik en gepoos over het vermogen :z

Het gaat er alleen maar om, wanneer en hoe ver draai ik de gashandel open.
Das álles!!!

Mensen die zeiken ---> Boehoehoooo, ik heb 108Nm aan koppel :')
Of ik heb Boehoehooo 160pk :')

Pff, leer rijden en je kan veel meer vermogen aan!!!


8-)

duidelijk waar 100% de waarheid.

Of je nu 100, 200, of 300 pk hebt. je zal zelf aan de gashendel moeten draaien om ermee te kunnen rijden
 
Pfff, weer een veel gezeik en gepoos over het vermogen :z

Het gaat er alleen maar om, wanneer en hoe ver draai ik de gashandel open.
Das álles!!!

Mensen die zeiken ---> Boehoehoooo, ik heb 108Nm aan koppel :')
Of ik heb Boehoehooo 160pk :')

Pff, leer rijden en je kan veel meer vermogen aan!!!


8-)

Kleine correctie/aanvulling: leer je te BEHEERSEN en je kunt ieder vermogen aan.
 
Daar geef ik je helemaal gelijk in de perfecte motor voor de bergen is een supermotard,ik hoor voor de rest veel verhalen over het fijne koppel ook dit begrijp ik al ben ik zelf van mening dat iemand van 70 kg minder koppel nodig heeft dan iemand van 110 kg.
_O-

ieder moet gewoon kiezen wat ie leuk of lekker vind.
ik weeg 65 kg en rij met 190 pk; ik vind het gewoon lekker !

full


;) :W
 
_O-

ieder moet gewoon kiezen wat ie leuk of lekker vind.
ik weeg 65 kg en rij met 190 pk; ik vind het gewoon lekker !

[afbeelding]

;) :W

PindaK's dat heb je inderdaad nodig om snel te gaan.

Ik geef me Kawasaki ook altijd PK's zo recht door de ram air. En als ik hem doortrek dan hoor je het hem uitschreeuwen van genot. Ik wil bolletje! Graaauwwwwwwwwwwwww

Ow nee...das weer een andere...

:+
 
Isle of Man weleens gezien?
Als je alles uit een 1000cc wilt halen, rijd je dus ongeveer zo.
Lijkt me niet echt bevordelijk voor je rijbewijs / leven / medeweggebruikers.... _O-
Daar rijden ze ook met 600 cc's en ik mag toch hopen dat je ook niet zoals die coureurs op de openbare weg rijdt..

ik snap je punt niet echt :?

Het lijkt haast dat je als bezitter van wat voor sport motor dan ook (400, 600, 750, 1000) er altijd het maximale uit moet halen, voordat je de motor waardig bent..

Ik denk dat een 1000 zeker niet onpraktisch is, of het nodig is, is een ander verhaal, maar dan kun je net zo goed je 50 cc brommertje opvoeren en haal je misschien ook 120 op de snelweg en zou een 600 ook een overkill zijn.

Discussies als deze zijn volgens mij gelijk aan de 2 vs. 4 cilinder discussies. Iedereen heeft z'n eigen voorkeur. Dat hoeft niet altijd voort te komen uit stuurmanskunst..

Mijn motor moet gewoon lekker rijden en me qua uiterlijk aanspreken. Of het dan een 1000 of een 400 is zal me en worst wezen. ;)
 
Een 1000 rijd rustiger als je eens gewoon normaal rijd, mn sp maakt 3300tpm bij 100 kmph.
mn vorige cbr 600 5500tpm bij die snelheid ook in zn 6e.
wel moet je wat beter uitkijken in bochten omdat je een stuk meer vermogen hebt bij lagere toeren dan motor met minder cc
 
ik rijd 25kw en heb de tijd van me leven...gezeik over vermogen :Z je kunt harder rechtuit that's it
 
Laatst bewerkt:
Een 1000 rijd rustiger als je eens gewoon normaal rijd, mn sp maakt 3300tpm bij 100 kmph.
mn vorige cbr 600 5500tpm bij die snelheid ook in zn 6e.
wel moet je wat beter uitkijken in bochten omdat je een stuk meer vermogen hebt bij lagere toeren dan motor met minder cc


Jepz, ik heb nu sinds 3 maanden ook een cbr pc25 en die 5500 rpm op de rijksweg kan best leiden (vooral in den beginne) dat je zoekt naar een 7e versnelling.

Ja ja i know er zijn gear indicators.... *O*

Mij lijkt een 1000 idd wel wat aangenamer en ''rustiger''.
 
Laatst bewerkt:
ik rijd 25kw en heb de tijd van me leven...gezeik over vermogen :Z je kunt harder rechtuit that's it

Wacht maar tot je vol vermogen krijgt...

Het gevoel dat je bij flink gas geven in zn 2 op t achterwiel trekt!
En dan lees je dit terug en denk je: wat was ik schattig :')

En ik had ook lol op mn 25kw hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan