1000 cc,nog te beheersen?

downsider

Offerings to the God of Speed
30 mrt 2008
33.886
20.626
De laatste jaren neemt het vermogen van de 1000cc SS-motoren als maar toe(180pk is geen uitzondering),waarom koop je zo een fiets? en sterker nog wie kan er alles uithalen(zowel op straat :X als op het circuit)?
Of heb je hem gekocht om aan de bar mooie verhalen te kunnen vertellen? :X

geld ook voor de 1098 en aanverwanten :Y



p.s. ik heb zelf een 750 gixxer(2002) met 135 pk ahaw ,aan het vermogen heb ik mijn handen vol aan,en heb deze bewust gekocht omdat deze betere stuureigenschappen heeft als mijn ouwe gixxer 1990,ook het koppel van 86 Nm vind ik prettig voor op de weg(rijd wat schakelluier) :]


Dus.......shoot me :+
 
Laatst bewerkt:
Probeer je voor jezelf goed te praten dat je geen 1000cc SS hebt of zo? ;)
Volgens mij zijn er velen die zelfs niet alles uit een 125cc kunnen halen. Ik hoor daar in ieder geval wel bij...

Ik heb een 1000cc. Welliswaar geen supersport, maar wel 1 met lekker wat koppel. (Ik hoef niet zonodig tegen de 300 te kunnen rijden.) Ik vind het heeeeeeerlijk, ook al kan ik er niet alles mee wat een (ik noem maar iemand) Rossi wel kan.
 
Laatst bewerkt:
Probeer je voor jezelf goed te praten dat je geen 1000cc SS hebt of zo? ;)
Volgens mij zijn er velen die zelfs niet alles uit een 125cc kunnen halen. Ik hoor daar in ieder geval wel bij...

Ik heb een 1000cc. Welliswaar geen supersport, maar wel 1 met lekker wat koppel. (Ik hoef niet zonodig tegen de 300 te kunnen rijden.) Ik vind het heeeeeeerlijk, ook al kan ik er niet alles mee wat een (ik noem maar iemand) een Rossi wel kan.

Nee hoor,ik heb een 750 SS,6 jaar oud en vind dat al een heftig ding het is ook GEEN aanval,ik vraag me alleen af of 180+ pk geen overkill is ;)
 
Mijn eerste Motor een R1 2004 iedereen vond het een onverstandig besluit, maar heb er geen minuut spijt van gehad, het vermogen is er inderdaad in overvloed maar wie zijn koppie erbij houd en de rechterhand tevens in bedwang kan houden heeft er een hele fijne motorfiets aan. en dat geldt natuurlijk ook voor al de andere 1000 SS modellen.
 
Ik heb 48 pk en lach me dood met mn motor zoveel fun als met deze motor heb ik nooit gehad.
Hij gaat hard zat heb ubergeile koppel en klapt als de tering...
 
Mijn eerste Motor een R1 2004 iedereen vond het een onverstandig besluit, maar heb er geen minuut spijt van gehad, het vermogen is er inderdaad in overvloed maar wie zijn koppie erbij houd en de rechterhand tevens in bedwang kan houden heeft er een hele fijne motorfiets aan. en dat geldt natuurlijk ook voor al de andere 1000 SS modellen.

Dat snap ik,maar was een R6 dan niet voldoende geweest?
 
Tuurlijk is het te beheersen, de vraag is kan je het zelf.

Ik heb graag wat vermogen over, en power wanneer ik dat vraag.
Ook het enorme vermogen blijft een kick geven wanneer je het er eens op zet.
Ook ben ik een schakelluie rijder, dan is wat meer bottempower wel lekker, alles eruit krijg ik nooit maar het rijdt gewoon erg fijn.
Even inhalen, net wat gas erbij en weg ben je
 
Dat snap ik,maar was een R6 dan niet voldoende geweest?

Ik heb op verschillende 600 gereden van yamaha r6 tot zx6r, maar geen van de machines reden zoals de R1, qua doortrekken heb je met een 1000 toch even meer koppel en gaan je haren rechtovereind staan, verschil 750 en 1000 is te verwaarlozen...

Moet eerlijk meegeven dat een 600 of 1000 SS nooit zijn grenzen kan bereiken op de openbare weg tenzij je een rasechte coureur bent ( met gevaar voor eigen leven )
 
Een van de redenen dat ik dit ook vraag is omdat ik net terug kom uit de dolomieten,en ik bemerkte dat ik bij het uitkomen van een rechtse haarspeld er voorzichtig het gas op moest zetten,mijn broer duc 748 en maat zx6r hadden daar veel minder problemen mee.
Dan te bedenken wat een 1000 met 180 pk en 110 Nm koppel dan gaat doen.

M.a.w.werkt dat vermogen dan niet als een handykep?(tegen je)
 
Een van de redenen dat ik dit ook vraag is omdat ik net terug kom uit de dolomieten,en ik bemerkte dat ik bij het uitkomen van een rechtse haarspeld er voorzichtig het gas op moest zetten,mijn broer duc 748 en maat zx6r hadden daar veel minder problemen mee.
Dan te bedenken wat een 1000 met 180 pk en 110 Nm koppel dan gaat doen.

M.a.w.werkt dat vermogen dan niet als een handykep?(tegen je)
versnelling hoger gaan zitten, met een 1000 zat koppel om het te compenseren.
Als ik op straat net als met een 600 zou gaan rijden word het gevaarlijk,
met een 600 zit je vaak boven de 10.000 rpm's met de 1000 bij het yuitkomen rond de 5 a 6, 10 .000 kan wel maar zou ik bij korte haarspeldbochten niet doen.
 
Tuurlijk is het te beheersen, de vraag is kan je het zelf.

Ik heb graag wat vermogen over, en power wanneer ik dat vraag.
Ook het enorme vermogen blijft een kick geven wanneer je het er eens op zet.
Ook ben ik een schakelluie rijder, dan is wat meer bottempower wel lekker, alles eruit krijg ik nooit maar het rijdt gewoon erg fijn.
Even inhalen, net wat gas erbij en weg ben je
:^ Ik had het niet beter kunnen zeggen :}
 
Een van de redenen dat ik dit ook vraag is omdat ik net terug kom uit de dolomieten,en ik bemerkte dat ik bij het uitkomen van een rechtse haarspeld er voorzichtig het gas op moest zetten,mijn broer duc 748 en maat zx6r hadden daar veel minder problemen mee.
Dan te bedenken wat een 1000 met 180 pk en 110 Nm koppel dan gaat doen.

M.a.w.werkt dat vermogen dan niet als een handykep?(tegen je)

Moet wel toegeven dat een 180 achterband beter en scherper stuurt als een 190 die vaak vindt op een 1000.
Met de hoeveelheid koppel moet je mee leren rijden...
 
In de bergen is het meer een kwestie van wendbaarheid.

Locals op hun ''brommers' moet je niet proberen bij te houden met pk-pakhuizen.
 
versnelling hoger gaan zitten, met een 1000 zat koppel om het te compenseren.
Als ik op straat net als met een 600 zou gaan rijden word het gevaarlijk,
met een 600 zit je vaak boven de 10.000 rpm's met de 1000 bij het yuitkomen rond de 5 a 6, 10 .000 kan wel maar zou ik bij korte haarspeldbochten niet doen.


Sluit ik mij volledig bij aan..
 
Ik rij zelf een 400cc/40kW, voornamelijk omdat ik net mijn rijbewijs heb, maar moet eerlijk zijn dat ik blij ben dat ik niet veel hoger ben ingestapt (oke 500cc is denk ik niet veel meer vermogen).

Waarom? Omdat ik denk dat voor gebruik op de openbare weg een sterk vermogen alleen maar tegen je kan werken. Ik heb tot nu toe al een aantal keren gehad dat bij regenachtig weer mijn achterwiel ging slippen bij het optrekken (en nee, mijn band is niet te glad) omdat hij teveel vermogen afgeeft.

Ik ben ook van mening dat een hoog vermogen heel erg uitlokt tot het begaan van snelheidsovertredingen. Ik heb nu al moeite om me aan de maximum snelheid te houden.
 
In de bergen is het meer een kwestie van wendbaarheid.

Locals op hun ''brommers' moet je niet proberen bij te houden met pk-pakhuizen.

Daar geef ik je helemaal gelijk in de perfecte motor voor de bergen is een supermotard,ik hoor voor de rest veel verhalen over het fijne koppel ook dit begrijp ik al ben ik zelf van mening dat iemand van 70 kg minder koppel nodig heeft dan iemand van 110 kg.
 
gewoon met verstand rijden, en kijken waar je hem opengooit.
Ik rij binnen de bebouwde kom gewoon vrij normaal, als het daar buiten rustig is kun je best wel knallen ook met een 1000.

In de regen gewoon het koppie erbij, vroeg overschakelen en niet abrupt het gas erop.

Als je sommige reactie;s lees klijkt het net of je voor een 1000 een coureur moet zijn :?
Op een 600 moet je net zo goed nadenken wanneer je sportoef gaat rijden als op een 1000 hoor.
 
Laatst bewerkt:
gewoon met verstand rijden, en kijken waar je hem opengooit.
Ik rij binnen de bebouwde kom gewoon vrij normaal, als het daar buiten rustig is kun je best wel knallen ook met een 1000.

In de regen gewoon het koppie erbij, vroeg overschakelen en niet abrupt het gas erop.

Als je sommige reactie;s lees klijkt het net of je voor een 1000 een coureur moet zijn :?
Op een 600 moet je net zo goed nadenken wanneer je sportoef gaat rijden als op een 1000 hoor.

je bedoelde deze: ??
Moet eerlijk meegeven dat een 600 of 1000 SS nooit zijn grenzen kan bereiken op de openbare weg tenzij je een rasechte coureur bent ( met gevaar voor eigen leven )
 
gewoon met verstand rijden, en kijken waar je hem opengooit.
Ik rij binnen de bebouwde kom gewoon vrij normaal, als het daar buiten rustig is kun je best wel knallen ook met een 1000.

In de regen gewoon het koppie erbij, vroeg overschakelen en niet abrupt het gas erop.

Als je sommige reactie;s lees klijkt het net of je voor een 1000 een coureur moet zijn :?
Op een 600 moet je net zo goed nadenken wanneer je sportoef gaat rijden als op een 1000 hoor.

Klopt, :Y ,alleen,denk ik,is een 600 wat vergevingsgezinder(wat een woord).
 
Deze was idd een beest.....daarom heb nu eentje met minder pk's...........en cc's... ;)

full
 
Misschien wordt ik wel oud ;) ,als ik voor een nieuwe zou gaan(na 5 jaar een gsxr750 gereden te hebben)denk ik aan een : 600SS of een t675 :9~ .

Ik zeg ALS }) ,want 750 is best lekker
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan