1000+ kilometers..

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
20.169
11.580
Zuid-Limburg
Instagram
Wie heeft er dit jaar al meer dan 1000 km op een dag gereden?

Bij genoeg amino doe ik ff een lijstje plaatsen :) (Deze manier gaat wat sneller dan vanaf 200 km of zo beginnen :P )

[me]Fastcruiser zit pas op 538... en verwacht er niet veel meer bij...[/me]

nou, ok, niet dit jaar, maar toch het vermelden waard;
vorig jaar: van Brest (France) naar Maassluis.....

ong. 1100 km op 1 dag

op een toerbuffel?

nee op een YZF R1

met m'n vrouwtje als bikkelende passagier...

en met bagage! hahahaha

het zitvlees deed al pijn als je eraan dacht.....

Afgelopen donderdag, van het noordelijkste puntje van het Lago di Como (It)naar huis (San Sebastian), op de teller ongeveer 1420 kms.
Op een zere kont na redelijk fris thuis. :]

Wel eens gedaan maar was het dit jaar niet van plan. Liever in 2 dagen binnendoor dan in 1 dag over de snelweg :Z

1000 op 1 dag is wel veel, als je nog niet op vakantie bent gegaan... mijn 'record' dit jaar ligt nu op zo'n 650 km op 1 dag... Vond ik eigenlijk ook al ver genoeg ;)

Niet verder gekomen dan 835 km op 5 Juni jongstleden planning was kleine 700 km
maar door een gesloten pas in Zwitserland liep het iets uit.
Ik ben eigenlijk ook niet van plan veel meer kilometers op een dag te maken.

Afgelopen donderdag, van het noordelijkste puntje van het Lago di Como (It)naar huis (San Sebastian), op de teller ongeveer 1420 kms.
Op een zere kont na redelijk fris thuis. :]
Maar hoe rij je dan? Alleen van pomp naar pomp? Hoe laat vertrek je etc.

Ik zit op "ongeveer" 900 kilometer. heen + terugrit zo'n 200 km, tochtje zo'n 500 km. Jammer genoeg begaf m'n kilometerteller het op de heenweg '( En dan is het klote rijden over de Napoleonsbaan met al z'n flitspalen :X :X

Maar hoe rij je dan? Alleen van pomp naar pomp? Hoe laat vertrek je etc.
Een van ons had een probleem thuis en moest zo snel mogelijk naar huis,dus zijn we allemaal maar gegaan (waardoor Grimsel/Furka en nog een paar passen niet gereden '( ).
Vertrokken om 8 uur 's ochtends, eerst het hele Lago di Como langsgereden tot aan Como alwaar we de snelweg hebben gepakt.
Rondom Milaan volop files,net zoals de locals er over de vluchtstrook voorbij.
Daarna met ong. 160-170 km/u via Genova-Ventemiglia de grens over.
We(2 Varaderos, 1 2004 CBR6 en mijn fiets) stopten om de 180 km aangezien die injectie-CBR's een stuk meer zuipen dan mijn carb-fiets die bij die snelheid bij 230 "pas" in de reserve komt.
Bij een tankstation ff snel een sandwich weggehapt en weer verder.
Bij Toulouse begon het te regenen, half uurtje gewacht en daarna door de regen de laatste 300 km afgelegd om uiteindelijk om 21.45 thuis te zijn.
Dat snelwegrijden, ik krijg er steeds meer hekel aan. :r

Dat snelwegrijden, ik krijg er steeds meer hekel aan. :r
:^

Dacht dit jaar ff naar de Alpen te knallen voor een weekendje, maar waarschijnlijk wordt het lekker binnendoor naar de Harz of zo. 1800 km snelwegblazen heb ik ff geen zin in voor een weekend.

750 kms, Ardennen, Noord-Frankrijk, Eifel, en dan snelweg van Luik -> Antwerpen. Voelde me nog redelijk fris, maar het begon al redelijk fris te worden en ik had enkel een t-shirt, shorts en flip-flops aan ;) :P :+

Jah, een keer met een opgevoerde brommer, een bejaarde CD50 4stroke Honda. Dingetje liep zo tegen de 90. De route du soleil afgereden. Gewoon de peage op *D
Met het ding ook een keer naar Biaritz en San Remo gereden. Tevens Barcelona bezocht.

Met het koekblik haal ik regelmatig nog wel de 2000 km per dag. Beroepsmatig. Geen kunst natuurlijk, met een koekblik, maar ik zal t niemand aanraden.

Met het koekblik haal ik regelmatig nog wel de 2000 km per dag. Beroepsmatig. Geen kunst natuurlijk, met een koekblik, maar ik zal t niemand aanraden.
Dan doe je iets niet goed, je mag beroepsmatig volgens mij helemaal niet zo lang achter het stuur zitten op een dag :P
Daarbij zit je dan met een gemiddelde van 150 km/u al dik 13 uur achter het stuur zonder stops :?

Dan doe je iets niet goed, je mag beroepsmatig volgens mij helemaal niet zo lang achter het stuur zitten op een dag :P
Daarbij zit je dan met een gemiddelde van 150 km/u al dik 13 uur achter het stuur zonder stops :?
Tja, die veiligheidsstops gelden natuurlijk wel voor truckchauffeurs, maar een particulier persoon geldt dat niet. Als Jan Modaal besluit in zijn Fiat 500 te stappen en in één ruk door naar Griekenland te rijden en terug... geen restricties... Ook niet voor vertegenwoordigers, of IT-consultants, of zo...

Tja, die veiligheidsstops gelden natuurlijk wel voor truckchauffeurs, maar een particulier persoon geldt dat niet. Als Jan Modaal besluit in zijn Fiat 500 te stappen en in één ruk door naar Griekenland te rijden en terug... geen restricties... Ook niet voor vertegenwoordigers, of IT-consultants, of zo...
Hmm, slechte baas dan :P

ik ben een mietje en ga voorlopig niet boven de 300 a 400 kilometer
ik merk ook op bij langere ritten dat ik op den duur niet meer zo gefocussed ben dus hou ik het maar voor bekeken

Dan doe je iets niet goed, je mag beroepsmatig volgens mij helemaal niet zo lang achter het stuur zitten op een dag
Daarbij zit je dan met een gemiddelde van 150 km/u al dik 13 uur achter het stuur zonder stops

Goed opgemerkt *D
Het mag inderdaad niet als je je bezig houdt met broepsgoederenvervoer. Maar niemand die me kan en wil controleren. Ik rij dan trouwens niet zo hard. Dat blijkt uit ervaring meer energie te kosten en je wordt op ten duur misselijk. Ik rij netjes rond de 125-130 km/uur. Muziekje aan, potje koffie en dan een uurtje of 20 zitten. 3x tanken, 2x plassen en benen strekken. Maar inderdaad. Ik raad het niemand aan. Je wordt er helemaal wous van. Na 1500 km krijg je het gevoel dat je dronken / stoned of high bent. Je auto gaat zeker de laatste uren lijken op een raket. Je concentratieniveau is enorm maar troebel. Je blik wordt heel scherp, maar een soort tunnel. En je bent daarna 2 -3 dagen uit je hum en ritme. Het is ongezond en ik denk dat het iets te maken heeft met de term "asfaltjunkie". Het is in ieder geval werelds en verslavend. Maar... Moe ? Aan de kant en slapen ! Je wint het echt niet van de slaap in de auto. Op de motor ook niet trouwens. En ook op de motor kan je in slaap vallen. T is mij gelukt.

Terug
Bovenaan Onderaan