10000 km beurt yamaha Fazer uit 2003

YamaMocro

Die hard MF'er
25 jul 2003
259
0
Rotterdam
Ik heb net een motor gekocht en die is aan zijn 10000km beurt.
Nou wil ik de beurt zelf doen en zal zoiezo het volegnde vervangen/nakijken:

Olie
Oliefilter
Luchtfilter
bougies
remblokken voor en achter
ketting en banden

Zijn er nog dingen die ik ook moet nakijken of zal ik de beurt beter bij een dealer laten doen.
Als dit bij een dealer moet, graag advies, ik denk zelf aan Hans van Wijk(Zoetermeer).

Alvast bedankt,

:]
 
HvW :X maarja, wat moet je anders :P

10K kun je nog redelijk zelf als je niet al te technisch bent. Het is nog geen kleppen ed. stellen.

Hetgeen wat jij opschrijft in je startpost wordt ongeveer gedaan met de kleine beurd (misschien zelfs wel wat minder)
Je kan zelf kijken of de schroefjes en boutjes nog vast zitten ed. misschien wat dingen smeren en je motor poetsen, dan moet i weer helemaal het mannetje zijn :)
 
HvW :X maarja, wat moet je anders :P

10K kun je nog redelijk zelf als je niet al te technisch bent. Het is nog geen kleppen ed. stellen.

Hetgeen wat jij opschrijft in je startpost wordt ongeveer gedaan met de kleine beurd (misschien zelfs wel wat minder)
Je kan zelf kijken of de schroefjes en boutjes nog vast zitten ed. misschien wat dingen smeren en je motor poetsen, dan moet i weer helemaal het mannetje zijn :)
Ferekau heeft gelijk, gewoon lekker zelf doen behalve als je vanwege garantie gebonden bent het door de dealer te laten doen :?
Als er binnen garantie iets gebeurd en het sleutelwerk/beurt is niet bij de dealer gedaan zal hij zich meestal liever daarachter verschuilen als uitbetalen...
Vloeistoffen en filters+ remblokken is piece of cake om zelf te doen, met ketting en banden bedoel je waarschijnlijk ineerste instantie controle ervan :?
Banden bij de dealer zijn meestal (veel) te duur maar dat doe je ook niet ff zelf vanwege het meestal ontbreken in je garage van een monteer apparaat en balanceer apparaat :+
Met kKetting en tandwielen zal je bij 10K ook nog wel controle bedoelen, die zullen toch nog niet op zijn :?
Of je rijdt echt als een beest :X :+
Verder idd alles gewoon nalopen of het nog vast zit danwel soepel loopt.
 
HvW :X maarja, wat moet je anders :P

10K kun je nog redelijk zelf als je niet al te technisch bent. Het is nog geen kleppen ed. stellen.

Hetgeen wat jij opschrijft in je startpost wordt ongeveer gedaan met de kleine beurd (misschien zelfs wel wat minder)
Je kan zelf kijken of de schroefjes en boutjes nog vast zitten ed. misschien wat dingen smeren en je motor poetsen, dan moet i weer helemaal het mannetje zijn :)

Technisch ben ik niet echt, maar heb wel 2 rechterhanden.
Ik sleutel bij motorkelder en die hebben er wel verstand van, kom je er niet uit, dan helpt Rien je uit de brand.
 
Ferekau heeft gelijk, gewoon lekker zelf doen behalve als je vanwege garantie gebonden bent het door de dealer te laten doen :?
Als er binnen garantie iets gebeurd en het sleutelwerk/beurt is niet bij de dealer gedaan zal hij zich meestal liever daarachter verschuilen als uitbetalen...
Vloeistoffen en filters+ remblokken is piece of cake om zelf te doen, met ketting en banden bedoel je waarschijnlijk ineerste instantie controle ervan :?
Banden bij de dealer zijn meestal (veel) te duur maar dat doe je ook niet ff zelf vanwege het meestal ontbreken in je garage van een monteer apparaat en balanceer apparaat :+
Met Ketting en tandwielen zal je bij 10K ook nog wel controle bedoelen, die zullen toch nog niet op zijn :?
Of je rijdt echt als een beest :X :+
Verder idd alles gewoon nalopen of het nog vast zit danwel soepel loopt.
Ik wil het ook graag zelf doen, zo weet ik zeker wat er aan gedaan is en weet ik in welke staat de motor verkeert.
De motor heeft geen garantie dus ik kan lekker mijn gang gaan.
ketting en banden ga ik inderaad alleen kontroleren.
Ik ga volgende week even lekker sleutelen.
 
Check desnoods even mijn site.
Als je de checklist uit het instructieboekje erbij pakt,
kun je moeilijk wat vergeten.

Olie oliefilter en remblokken alles smeren en nalopen en je bespaart zo 2 á 3 uur wp tarief en je steekt er nog een hoop van op ook.
(bij 10k hoef je geen bougies te wisselen)

Goed opletten met name bij het remmenwerk dat je niets vergeet en geen fouten maakt.

Het is wel je eigen veiligheid die hier telt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan