1000km beurt SC250. Wat mag dit kosten?

Fred_63

Die hard MF'er
27 okt 2007
363
0
Zoals al aangegeven moet mijn SC vrijdag ff voor de eerste 1000km beurt. :]
Weet iemand wat dit mag kosten. Hij zei tegen mij dat het rond de 80 tot 90 euro was.
Is dit normaal. Ik denk nl wel als je alle onderdelen en tijd telt.


Gr Fred
 
Zoals al aangegeven moet mijn SC vrijdag ff voor de eerste 1000km beurt. :]
Weet iemand wat dit mag kosten. Hij zei tegen mij dat het rond de 80 tot 90 euro was.
Is dit normaal. Ik denk nl wel als je alle onderdelen en tijd telt.


Gr Fred

Hallo,
Dat is duur; rond de 60 euro lijkt me eigenlijk logischer, want er hoeft niet veel te gebeuren bij 1000 km. Ik heb zelf 54 euro betaald bij 1000 km.
 
Hallo,
Dat is duur; rond de 60 euro lijkt me eigenlijk logischer, want er hoeft niet veel te gebeuren bij 1000 km. Ik heb zelf 54 euro betaald bij 1000 km.

Ja ik vond het ook wel aardig aan de prijs.
Enigste wat ze doen is oliefilter en olie (1.1 liter) en olie van de aandrijving vervangen.
Rest is alleen controle. Ik weet dat er niks aan mankeert dus veel tijd zal het niet kosten.

Zat er aan te denken om het zelf te doen. Ik kan dat makkelijk, alleen weet niet wat dat voor gedoe zal geven bij evt. een garantieprobleem.
Waar heb jij die 1000km beurt laten doen.

Gr Fred
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij dealer is het stellen van kleppen bij 1000 ook nodig.
Of dit werkelijk zo is betwijfel ik!

Eerder was zoiets inbegrepen bij de aankoopprijs. Eerste beurt.

Heb ff op een technische onderhoudssite gekeken en daar hebben ze het niet over kleppen.
Pas bij 6000km was dat aan de orde volgens hun.
Ik stond ook met een uurtje weer buiten werd mij verteldt.
Denk dat die kleppen dan zeker niet lukken.

Gr Fred
 
Ik was ook iets van 80 euro kwijt. '(
Volgende keer doe ik het gewoon zelf maar ik wilde geen gedoe krijgen met garantie.
 
Ik was ook iets van 80 euro kwijt. '(
Volgende keer doe ik het gewoon zelf maar ik wilde geen gedoe krijgen met garantie.

Zo denk ik er dus ook over.
Ga gewoon maar de beurt daar laten doen, maar de volgende doe ik het ook zelf.
Die is pas bij 5000km dus dat duurt nog ff. :]
Dat stelt trouwens ook niet veel voor heb ik net hier zitten kijken in het onderhoudsschema van dat ding.


Gr Fred
 
Laatst bewerkt:
1 boutje losdraaie, olie komt eruit, met platkop filter eruit draaie, filter van 6 euro erin draaie, boutje bij vertandingsolie achter losdraaie, olie weer bijvulle, hoppa te al het geld uitbespaard.

Stempel geregeld bij een aardige dealer, gewoon zeggen datje volgende keer voor een beurt komt
 
1 boutje losdraaie,
...met platkop filter eruit draaie
...filter van 6 euro erin draaie
...boutje bij vertandingsolie achter losdraaie
...olie weer bijvulle
De "n" van jouw toetsenbord werkt niet goed.

Verder heb je gelijk, zelf doen is bij veel dingen simpel en bespaart een hoop geld. Bovendien hoef je de scooter niet weg te brengen, niet op te halen en ook niet te missen.
Ik denk dat ik door zelf te sleutelen inmiddels al de prijs van een hele scooter bespaard heb...
 
ik was ook ongeveer 80 kwijt toen.
Ik doe nu ook de beurten zelf simpel als het maar kan.
Beetje kijken in de service manual easy as it gets....
 
1 boutje losdraaie, olie komt eruit, met platkop filter eruit draaie, filter van 6 euro erin draaie, boutje bij vertandingsolie achter losdraaie, olie weer bijvulle, hoppa te al het geld uitbespaard.

Stempel geregeld bij een aardige dealer, gewoon zeggen datje volgende keer voor een beurt komt

Waar heb jij die filter vandaan gehaald.
Het is denk ik toch een onderdeel wat ze alleen bij de motorzaak verkopen.
Ik doe het volgende keer ook.
Kan het wel alleen ben een beetje bang om gezeik met de garantie te krijgen als je die soms een keer nodig hebt.

Gr Fred
 
bij wiveco gehaald, en garantie zal je hoog waarschijnlijk niet nodig hebben. aantal 100 en euro s wat je uitsparad door zelf te onderhouden, heb je bij een tegenslag met je motor alweer eruit.
 
bij wiveco gehaald, en garantie zal je hoog waarschijnlijk niet nodig hebben. aantal 100 en euro s wat je uitsparad door zelf te onderhouden, heb je bij een tegenslag met je motor alweer eruit.

Ik ga dat zeker zelf allemaal doen. Kan dat makkelijk.

Bedankt voor de info.

Gr Fred
 
Volgende keer dus lekker zelf doen.
Ik doe het nu alleen om geen gezeik met de garantie te krijgen.

Gr Fred
 
Net terug van de motorboer.

80.64 was ik kwijt. Is wel wat geld maar heb nu iig de benodigde stempels en zo.
Volgende keer doe ik het lekker zelf.

Gr Fred
 
Terug
Bovenaan Onderaan