101 Motoren laat me zitten met schadepost

Dat bedoel ik; de enige negatieve recensie van de drie. Of 101 motoren dus echte prutsers zijn zou ik nog altijd zelf beoordelen door ze een bezoekje te brengen en mijn mensenkennis in te schakelen.
Maar ik woon nogal uit de buurt en ik sleutel gelukkig zelf... *D

Of niet iedereen schrijft reviews.... ;)
Mijn motor ooit daar gebracht voor een nieuwe kettingset en algehele check.
zevenhonderd euro, een rit op een anwb sleepwagen en drie weken wachten verder heb ik er nog eens € 500 tegen aan gegooid om "reparaties" te laten herstellen :t
Het probleem van Klaas is dat hij meer oplappende hobbyist is dan een reparerende professional. Zijn zaak en hij zien er ook als zodanig uit.
 
Of niet iedereen schrijft reviews.... ;)
Mijn motor ooit daar gebracht voor een nieuwe kettingset en algehele check.
zevenhonderd euro, een rit op een anwb sleepwagen en drie weken wachten verder heb ik er nog eens € 500 tegen aan gegooid om "reparaties" te laten herstellen :t
Het probleem van Klaas is dat hij meer oplappende hobbyist is dan een reparerende professional. Zijn zaak en hij zien er ook als zodanig uit.
Post jouw verhaal hier en laat ons meegenieten zou ik zeggen.
 
Klaas kan prima oude motoren uit elkaar halen en nieuw leven inblazen met tweedehands onderdelen, en hij kan ook goed lassen, vertandingen aanpassen en weet ik wat voor andere leuke dingen je zou kunnen willen doen met stuntmotoren. Want dat is zijn ding.

Daarbij breng ik er met vertrouwen mijn oude CBR600F2 naartoe. Klaas is ook het soort man dat snapt dat je waarschijnlijk eerst een telefoontje wilt als hij voor de keuze staat een nieuw onderdeel van een paar honderd euro in een motor van een paar honderd euro te zetten. Klaas adviseert graag over customization, of van die el-cheapo "uitstel-van-executie"-hacks zoals een boutje door een overleden NAKS jagen zodat hij het nog even uithoudt. Hij is ook de enige die ik ken die aanbiedt om voor jouw oude pekelhok een goedkoop onderdeel van de sloop te regelen omdat nieuw spul waarschijnlijk niet meer rendabel is.

Hij is gewoon een aardige hardwerkende kerel die het snapt dat niet iedereen op een splinternieuwe bolide rondrijdt en waar je je dus ook niet hoeft te schamen als je met een verrot mishandeld oud barrel aan komt rijden waar allemaal nitwits aan hebben lopen schroeven. En dat is ook wat waard.

Als je Klaas en z'n zaak ziet dan weet je meteen dat hij gewoon niet een of andere zwaar gecertificeerde specialist met de juiste documentatie, gereedschap en training is. Je gaat er dus beter niet heen voor een professionele specialistische blokrevisie, een motormanagement-foutmelding in je electronically adjustable suspension systeem of een probleem met een luxe gecombineerd remsysteem. Je kunt er wel terugkomen hoor, als hij wat verkeerd doet, en dan kijkt 'ie echt nog wel een keer, want hij wil geen prutswerk afleveren. Maar juist omdát hij wel gewoon altijd zijn best doet ('t is wel gewoon een harde werker) krijg je de eerste keer ook gewoon meteen het beste wat hij kan, en is de kans dat het na nog drie of vier pogingen opeens veel beter wordt nihil.

Wel weet ik dat Klaas een maandje of wat geleden even uit de running is geweest en zijn familie tijdelijk de boel heeft overgenomen. De vraag is of TS door Klaas geholpen is of niet. Nou is die familie in mijn ervaring de eerste om geen dingen aan te nemen die ze niet kunnen, maar toch. Ook weet ik dat hij het niet zo heeft op alles dat online of forum-achtig is, dus de kans dat hij zich zelf in deze discussie mengt is niet groot, en of het hem boeit wat er op Baatsen staat weet ik ook niet :)
 
Laatst bewerkt:
@ Sadbunny, mooi van je om deze kant van 101 motoren te laten zien, zo te lezen een kerel naar mijn hart.
 
Klaas kan prima oude motoren uit elkaar halen en nieuw leven inblazen met tweedehands onderdelen, en hij kan ook goed lassen, vertandingen aanpassen en weet ik wat voor andere leuke dingen je zou kunnen willen doen met stuntmotoren. Want dat is zijn ding.

Daarbij breng ik er met vertrouwen mijn oude CBR600F2 naartoe. Klaas is ook het soort man dat snapt dat je waarschijnlijk eerst een telefoontje wilt als hij voor de keuze staat een nieuw onderdeel van een paar honderd euro in een motor van een paar honderd euro te zetten. Klaas adviseert graag over customization, of van die el-cheapo "uitstel-van-executie"-hacks zoals een boutje door een overleden NAKS jagen zodat hij het nog even uithoudt. Hij is ook de enige die ik ken die aanbiedt om voor jouw oude pekelhok een goedkoop onderdeel van de sloop te regelen omdat nieuw spul waarschijnlijk niet meer rendabel is.

Hij is gewoon een aardige hardwerkende kerel die het snapt dat niet iedereen op een splinternieuwe bolide rondrijdt en waar je je dus ook niet hoeft te schamen als je met een verrot mishandeld oud barrel aan komt rijden waar allemaal nitwits aan hebben lopen schroeven. En dat is ook wat waard.

Als je Klaas en z'n zaak ziet dan weet je meteen dat hij gewoon niet een of andere zwaar gecertificeerde specialist met de juiste documentatie, gereedschap en training is. Je gaat er dus beter niet heen voor een professionele specialistische blokrevisie, een motormanagement-foutmelding in je electronically adjustable suspension systeem of een probleem met een luxe gecombineerd remsysteem. Je kunt er wel terugkomen hoor, als hij wat verkeerd doet, en dan kijkt 'ie echt nog wel een keer, want hij wil geen prutswerk afleveren. Maar juist omdát hij wel gewoon altijd zijn best doet ('t is wel gewoon een harde werker) krijg je de eerste keer ook gewoon meteen het beste wat hij kan, en is de kans dat het na nog drie of vier pogingen opeens veel beter wordt nihil.

Wel weet ik dat Klaas een maandje of wat geleden even uit de running is geweest en zijn familie tijdelijk de boel heeft overgenomen. De vraag is of TS door Klaas geholpen is of niet. Nou is die familie in mijn ervaring de eerste om geen dingen aan te nemen die ze niet kunnen, maar toch. Ook weet ik dat hij het niet zo heeft op alles dat online of forum-achtig is, dus de kans dat hij zich zelf in deze discussie mengt is niet groot, en of het hem boeit wat er op Baatsen staat weet ik ook niet :)
Klinkt als een zeer waardevol persoon voor de niet- zelfsleutelaar met een oude motor.
Toch is TS dat ook en die is niet tevreden...
 
Misschien heeft de TS wel een oude Triumph of BSA gebracht. Daar kan je vreselijk je best op doen maar die blijven lekken. Hij schrijft niet wat er lekt, hoeveel er lekt. Daar kan ik niet veel mee.
 
Misschien heeft de TS wel een oude Triumph of BSA gebracht. Daar kan je vreselijk je best op doen maar die blijven lekken. Hij schrijft niet wat er lekt, hoeveel er lekt. Daar kan ik niet veel mee.

Nope,het is een Honda Africa Twin oud model,ik snap overigens niet waarom die
olielekkage zo moeilijk op te lossen blijkt na diverse pogingen,ik heb zo,n vermoeden
dat er meer aan de hand is met die motor,een beschadigd pasvlak bijvoorbeeld,of
het gebruik van imitatie pakkingen.Ik heb bij heel veel motoren pakkingen vervangen,altijd
originele pakkingen gebruikt,ik heb er nog niet 1 terug gezien met een klacht dat
hij weer lekte .
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een zeer waardevol persoon voor de niet- zelfsleutelaar met een oude motor.
Precies, zoals ik dus. Bovendien woon ik er niet ver vandaan (hij haalt ook op in/rond Amsterdam trouwens) dus dat helpt ook.

Toch is TS dat ook en die is niet tevreden...
Maar dat risico loop je dus bij dit soort bedrijven. Hij kan van alles, maar als hij dus een bepaald ding net niet weet of net niet beheerst dan heeft 'ie dus ook geen collega die hij even om een second opinion kan vragen en ook geen collega met serieuze Google-fu om even een verdiepend onderzoekje te doen.

Moet hij als zakelijke dienstverlener gewoon zorgen dat hij zijn vak verstaat? Natuurlijk, en daar moet je hem ook op kunnen aanspreken, zeker als je denkt dat hij wat verkeerd heeft gedaan. Toch denk ik dat je als consument ook wel even moet kijken met wat voor zaak je te maken hebt, en als je vier, vijf, zes keer terugkomt bij Klaas en z'n garage, en dan denkt dat het opeens heel iets anders oplevert dan de eerste drie keer, dan neig je ook wel een beetje tot dit.

Nou word je, zeker in het rijke westen, als consument natuurlijk flink beschermd tegen je eigen onkundigheid (en terecht, m.i. heeft dat veel meer voor- dan nadelen), dus je mág onverstandig zijn, maar mijn gut feeling (let op: gut feeling alert!) is dat TS hier mogelijk iets te veel verwachtte. Ik weet verder natuurlijk niets van deze specifieke zaak, dus of Klaas of z'n familie hebben lopen prutsen of dat TS schromelijk overdrijft, werkelijk geen enkel bewijs either way :) Ik heb alleen maar een aantal ervaringen met Klaas waar ik wat over wilde zeggen. En nu dit algemene punt erbij I guess O-)

/edit: om even alles van alle kanten te bekijken: het kan natuurlijk ook zo zijn dat 101 Motoren gewoon dacht van "fiksen we even" en dat dan toch de kermis wat kouder blijkt te zijn, en dat je dan gewoon niet meer wilt opgeven/toegeven of zo (al was het maar uit angst voor meer discussie/conflict). Wie zal het zeggen. Shit happens en de menselijke psyche is niet altijd transparant en uitlegbaar, en dat kan er dus zeker bij de éénmansbedrijfjes en ZZP'ers onder ons af en toe toe leiden dat de ene klant een totaal andere ervaring heeft dan de andere. Bij zaken met meer personeel middelt dat gewoon meestal veel meer uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken een afgestudeerde werktuigbouwkundige die dat ook niet weet hoor. Gewoon een keer proberen. Voor t geld dat je kwijt bent aan een grote beurt kan je ook een loop of sloop motor kopen om te leren sleutelen. Investering voor de toekomst. Ik heb 1 keer in mn leven een motor naar de garage gebracht en sindsdien doe ik alles zelf.
Iedereen weet dat je het moertje op het boutje draaid, of het boutje in moertje :+
 
Iedereen weet dat je het moertje op het boutje draaid, of het boutje in moertje :+
Zelfs dat weet dus niet iedereen. Je zou ze de kost moeten geven die als je er een schroef, een bout en een moer voor legt geen idee hebben wat wat is. Ook dat moet je immers gewoon een keer geleerd hebben. Ik heb best wat opleiding genoten, maar ik kan me zelf ook niet herinneren dat ooit bij Wiskunde, Geschiedenis, Economie etc. gehad te hebben. En zelfs niet bij compilerbouw, zelforganiserende systemen of klinische psychologie! :o Niet te geloven toch, dat onderwijs in Nederland.

Het is dat ik veel goede klussers en techneuten in mijn familie had dat ik nog iets kan in huis ;)
 
Als de klus me nou een paar tientjes had gekost had je me hier niet gehoord. Maar na bijna 2000 euro te hebben betaald vind ik het toch een ander verhaal.
En zo'n (bijna met vioolmuziek begeleid) zielig verhaal waarin men het persoonlijk maakt door een voornaam te noemen trap ik niet in. Overeenkomst is overeenkomst. Je voert een klus goed uit en als dat je meermaals niet lukt vergoed je (in ieder geval een deel) van het betaalde bedrag.
 
Laatst bewerkt:
Hm, ik lees ineens toch meerdere invalshoeken. Mooi. Of in elk geval (op afstand want het raakt mijn portemonnee natuurlijk niet) interessant.

Maar Trickshot, gaat het nou om die KTM die je wilde kopen, of gaat het inderdaad om een oude Transalp?
 
Of niet iedereen schrijft reviews.... ;)
Mijn motor ooit daar gebracht voor een nieuwe kettingset en algehele check.
zevenhonderd euro, een rit op een anwb sleepwagen en drie weken wachten verder heb ik er nog eens € 500 tegen aan gegooid om "reparaties" te laten herstellen :t
Het probleem van Klaas is dat hij meer oplappende hobbyist is dan een reparerende professional. Zijn zaak en hij zien er ook als zodanig uit.
En van die mensen waarvan niet iedereen reviews schrijft, zijn de meesten positief. Als het niet goed is gaan we zeiken, goed is de standaard dus dan zeggen we niets. Een positief berichtje achterlaten levert je als klant niets op, dus waarom de moeite nemen.
Als de klus me nou een paar tientjes had gekost had je me hier niet gehoord. Maar na bijna 2000 euro te hebben betaald vind ik het toch een ander verhaal.
En zo'n (bijna met vioolmuziek begeleid) zielig verhaal waarin men het persoonlijk maakt door een voornaam te noemen trap ik niet in. Overeenkomst is overeenkomst. Je voert een klus goed uit en als dat je meermaals niet lukt vergoed je (in ieder geval een deel) van het betaalde bedrag.
Dat je na het betalen van zo'n bedrag wil dat het gewoon goed is, is logisch. Om hoeveel olielekkage gaat het nu echt (nog)? Kun je écht niet zien waar het begint? Dat is toch een vrij duidelijke hint van waar het vandaan komt, zeg maar.

De ellende met olielekkage is dat het soms heel moeilijk te vinden is. Heb je al geprobeerd de boel GOED schoon te maken, en er vervolgens een bak meel overheen te gooien alvorens weer een stuk te gaan rijden? Dan vallen de sporen retegoed op en weet je gelijk waar het vandaan komt. Bij de voetpakking: that kinda sucks. Bij de koppakking: broddelwerk. Bij de klepdekselpakking: ff zelf fixen. Losse leidingen: o-ringetje vervangen. Beetje eigen meedenken helpt ook, alleen terugbrengen met de mededeling "niet goed" is niet erg motiverend natuurlijk.
 
Wel als je hebt betaald.



Als hij het zelf moet fixen krijgt hij dan ook zijn geld terug?
 
Laatst bewerkt:
Hm, ik lees ineens toch meerdere invalshoeken. Mooi. Of in elk geval (op afstand want het raakt mijn portemonnee natuurlijk niet) interessant.

Maar Trickshot, gaat het nou om die KTM die je wilde kopen, of gaat het inderdaad om een oude Transalp?
Het gaat om een Africa Twin, al meer dan tien jaar in mijn bezit. Die ik overigens eerder uit elkaar heb gehaald om het frame te laten poedercoaten. Emotionele waarde is fors zoals je mss al heb gemerkt.

De ellende met olielekkage is dat het soms heel moeilijk te vinden is. Heb je al geprobeerd de boel GOED schoon te maken, en er vervolgens een bak meel overheen te gooien alvorens weer een stuk te gaan rijden? Dan vallen de sporen retegoed op en weet je gelijk waar het vandaan komt.
Goeie tip tx.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om een Africa Twin, al meer dan tien jaar in mijn bezit. Die ik overigens eerder uit elkaar heb gehaald om het frame te laten poedercoaten. Emotionele waarde is fors zoals je mss al heb gemerkt.


Ik begrijp dat zoiets heel erg zuur is ja ... veel succes met het vervolg in elk geval! :t
 
Post jouw verhaal hier en laat ons meegenieten zou ik zeggen.

Mijn verhaal is verder niet heel interessant en staat er voor het grootste deel al.
Laat ik het zo stellen, voor meer dan een bandje of een kettingset zou ik m'n motor niet brengen :N
101 motoren (Klaas) is zoals SadBunny zei een prima zaak voor mensen met een oude motor en/of een smalle beurs. Communiceren is helaas niet z'n sterkste kant en duidelijk maken dat bijvoorbeeld het boutje door de NAKS een tijdelijke oplossing is en geen reparatie schiet er dus wel eens bij in. :')
Ook is hij te trots :? om toe te geven dat hij bepaalde dingen gewoonweg niet kan en dus kan het zomaar gebeuren dat jij denkt dat je kleppen nog steeds prima staan maar toch dringend gesteld dienen te worden.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen weet dat je het moertje op het boutje draaid, of het boutje in moertje :+

Dat vind ik nou een close-minded opmerking. Er zijn vast ook moertjes die graag aan een ander moertje vastzitten, of boutjes die liever in een ander boutje gedraaid worden. Misschien heb je wel een moertje dat zichzelf af en toe op een stuk draadeind draait en doet of het een boutje is!


8-)
 
Dat vind ik nou een close-minded opmerking. Er zijn vast ook moertjes die graag aan een ander moertje vastzitten, of boutjes die liever in een ander boutje gedraaid worden. Misschien heb je wel een moertje dat zichzelf af en toe op een stuk draadeind draait en doet of het een boutje is!


8-)

Zeer genderneutraal verwoordt :t _O-
 
En zo'n (bijna met vioolmuziek begeleid) zielig verhaal waarin men het persoonlijk maakt door een voornaam te noemen trap ik niet in.
Jammer dat je mijn pogingen tot nuances en het delen van mijn ervaringen met 101 selectief leest als een poging om je met een zielig vioolmuziek-verhaal ergens in te laten trappen. Succes met je issue met 101, maar een dergelijke querulante houding helpt over het algemeen niet.


Also:
Dat vind ik nou een close-minded opmerking. Er zijn vast ook moertjes die graag aan een ander moertje vastzitten, of boutjes die liever in een ander boutje gedraaid worden. Misschien heb je wel een moertje dat zichzelf af en toe op een stuk draadeind draait en doet of het een boutje is!
:} :} _O-
 
Laatst bewerkt:
En zo'n (bijna met vioolmuziek begeleid) zielig verhaal waarin men het persoonlijk maakt door een voornaam te noemen trap ik niet in. Overeenkomst is overeenkomst. Je voert een klus goed uit en als dat je meermaals niet lukt vergoed je (in ieder geval een deel) van het betaalde bedrag.


Ik snap dat je niet blij bent met hoe het gelopen is maar reageer dat af op degene die daar verantwoordelijk voor is, niet op de gebruikers hier !

Nergens in die reply word die zaak de hand boven het hoofd gehouden, er worden persoonlijke ervaringen met dat bedrijf door iemand gegeven, meer niet.
Dat jouw ervaringen anders zijn doet daar niets aan af.
 
Zelfs dat weet dus niet iedereen. Je zou ze de kost moeten geven die als je er een schroef, een bout en een moer voor legt geen idee hebben wat wat is. Ook dat moet je immers gewoon een keer geleerd hebben. Ik heb best wat opleiding genoten, maar ik kan me zelf ook niet herinneren dat ooit bij Wiskunde, Geschiedenis, Economie etc. gehad te hebben. En zelfs niet bij compilerbouw, zelforganiserende systemen of klinische psychologie! :o Niet te geloven toch, dat onderwijs in Nederland.

Het is dat ik veel goede klussers en techneuten in mijn familie had dat ik nog iets kan in huis ;)
Op middelbare school heb ik ook nooit iets geleerd over techniek.
Toch, toen ik een jaar of 15-16-17 was heb ik ongelooflijk veel geleerd over techniek.
(maar ook veel verkloot!)

Na school veel het schuurtje in om te klooien aan cross-brommertjes. Al doende leert men!
Die brommertjes reden we dan in het weekend weer stuk. En zo had je weer nieuw kluswerk!
 
Laatst bewerkt:
JE kan zeggen wat je wilt goed of slecht.
Als je een reparatie van 2000 euro hebt betaald en dat ding lekt dan lekt dat ding.
Al kijkt hij 100 keer en hij lekt dan is dat niet acceptabel.

Dan zou deze goede sleutelaar zijn werk moeten laten doen ,zodat de klant zijn probleem opgelost is
Dat siert ook iemand je hoeft niet alles te kunnen of te weten als het maar opgelost word

Je hoeft iemand niet goed te praten als hij klant laat zitten met olie lekkage.
 
Laatst bewerkt:
JE kan zeggen wat je wilt goed of slecht.
Als je een reparatie van 2000 euro hebt betaald en dat ding lekt dan lekt dat ding.
Al kijkt hij 100 keer en hij lekt dan is dat niet acceptabel.

Dan zou deze goede sleutelaar zijn werk moeten laten doen ,zodat de klant zijn probleem opgelost is
Dat siert ook iemand je hoeft niet alles te kunnen of te weten als het maar opgelost word

Je hoeft iemand niet goed te praten als hij klant laat zitten met olie lekkage.

Ben het met je eens dat het gewoon goed opgelost had moeten worden,als je
een klus aanneemt moet je die gewoon tot tevredenheid van de klant oplossen,ook
dat iemand daar tig keer voor terug moet komen is niet acceptabel,het woord beunhaas
wil ik nog niet gebruiken maar het komt er verdomd dicht bij.
Als je niet over de nodige kennis beschikt moet je zulke klussen niet aannemen.
Ik heb in al die jaren dat ik als monteur gewerkt heb alle olielekkages opgelost,ook
bij motoren met verse olie er in en met zeer moeilijk te vinden kleine haarscheurtjes,
en in de eerste keer dat de motor gebracht was.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind wel dat je dat woord in de mond mag nemen als ik de beschrijving van de andere zo lees.

Dit is geen professional dus een hobbyist. Een hobbyist die geld vraagt voor zijn diensten en dus niet professioneel te werk gaat (boutje door je naks?? Hu?!?!) vind ik een beunhaas.

Ik zeg het gewoon :)


Ik ben op zich ook een beunhaas, maar beun enkel aan mijn eigen fiets en probeer dat toch wel goed te doen. Is mijn naks stuk dan koop ik een nieuwe naks. En ik heb een Honda, en meerdere Honda's gehad, so tell me abouts "naksers" B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan