101 Motoren laat me zitten met schadepost

Ik moest er ff voor googlen om er achter te komen dat een NAKS een nokkenaskettingspanner is :-)
 
En dan? 2x betalen? Het is toch de fout van het 1e bedrijf? Althans op basis van het verhaal van OP....

2x betalen of 5x terug gaan naar een incapabel bedrijf en beter resultaat verwachten. The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results, ofzoiets. Er zijn echt wel mensen die niet in staat zijn te doen waarvoor zij betaald krijgen. Dan kan je een lang en duur juridisch traject gaan volgen om alsnog je recht/geld te halen maar je 'besparing' op 2x betalen verdampt al snel. 1x terugbrengen, dan rechtsomkeer + recensie op internet is wat ik doe.
 
Ik snap dat je niet blij bent met hoe het gelopen is maar reageer dat af op degene die daar verantwoordelijk voor is, niet op de gebruikers hier !
Was niet zo bedoeld.

Een klepdekselpakking kost je een euro, tubetje vloeibare pakking erbij kost je geen drie euro.

Moeilijk? Dekseltje los, schoonmaken, pakking er tussen, eventueel wat vloeibere meuk er op smeren, deksel er weer op en vastschroeven. Een aap kan het leren.
Even terug.. Is het normaal dat een klepdekselpakking nog extra vastgeplakt wordt met vloeibare pakking?? Of wordt dat aangeraden omdat er nu toevallig mogelijk een lek zit?
 
Vaak worden de maantjes met een beetje vloeibare pakking gedaan. Voor de rest zou het niet nodig moeten zijn...
 
Wa..zijn..maantjes ?
halve maantjes:

500_bild2_7340953_1.jpg


17914GSXR1000K180.JPG
 
Uhmmmmm volgens mij heeft de AT ze niet lol, of misschien los.

valve cover gasket africa twin - Google zoeken



Maar de meeste motoren wel, zijn de uitsparingen in het pasvlak waardoor de nokkenaszittingen zijn geboord. Wordt dan opgevuld met een extra half rondje rubber.

Inderdaad geen halve maantjes zoals op de tekening te zien is,maar wel genoeg
pakkingen en o ringen die kunnen lekken.
honda-xrv750-africa-twin-1997-v-northern-europe-cylinder-head-cover_bigecy1p41e__0100_0e2c.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik nooit Castrol. Motul altijd, want dat ruikt veel lekkerder. :+

En heb nog nooit een olieboot gehad! Zelfs mijn oude 600RR, die nu bij een maat woont met meer dan 50k, verbruikt niets opmerkelijks.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik nooit Castrol. Motul altijd, want dat ruikt veel lekkerder. :+

En heb nog nooit een olieboot gehad! Zelfs mijn oude 600RR, die nu bij een maat woont met meer dan 50k, verbruikt niets opmerkelijks.


Weet ik `maakt niet uit wat voor merk je hebt, overal zitten wel eens oliebootjes tussen .
Was maar een geintje . B|
Shell olie rook toch ook zo lekker als je het verstookte ?
 
*O*

Hoe lang duurt het voordat iemand opgelost is in zuur. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan