Jouw mening over deze webshop

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Omdat ik druk bezig ben met mn bedrijfsplan, ben ik de bekendste motor(web)shop's aan het vergelijken op uiterlijk, prijs en bekendheid.

Hebben jullie ervaring met 1 van de onderstaande shops, willen jullie die dan met mij delen, zodat ik dat weer op kan nemen in mijn plan?
Ook missende shop's enz zijn welkom!

hieronder de site's met mijn commentaar.
===============================================

Bike Connect http://www.bikeconnect.nl (www.bikeconnect.nl)
Simpel ogende site met een tiental producten. Is dan ook alleen bezig op het gebied van startproducten e.d.

Bikers Buy It www.bikersbuyit.com
Site met een simpel ogende lay-out, maar erg moeilijk navigeren.Geen items gevonden welke in een prijs vergelijk meegenomen konden worden.

Ducati Shop http://www.duc-ypi-shop.nl (www.duc-ypi-shop.nl)
Shop speciaal voor Ducati onderdelen. Heeft een simpele lay-out. Site geeft de indruk een 2ehands marktplaats te zijn, door de rommelige foto’s.

EMP Motorparts www.empmotorparts.nl
Site met een mooie lay-out. Heeft echter een vreemd werkende shop met daarin een 50 producten, toegespeeld op vooral choppers.

Goparts www.goparts.nl
Simpele lay-out. Database met 80.000 artikelen voor zowel motoren als voor scooters. Heeft ook een werkplaats / showroom in Tiel. Geopend dagelijks van 10.00 – 18.00 Word drukke site met te kleine plaatjes. meegenomen in prijsvergelijk.

Grand-canyon NL http://www.grand-canyon.nl (www.grand-canyon.nl)
Redelijke site met makkelijk navigatie menu. Redelijk wat items die overeenkomen. Word meegenomen in prijsvergelijk.


Hein Gericke www.hein-gericke.de
Zeer grote en bekende Duitse leverancier met veel vestigingen in Duitsland. Levert aan Nederland met verzendkosten. Bestaat al 35 jaar en heeft een goede naam opgebouwd als degelijke en goede leverancier. Word meegenomen in prijsvergelijk.

Highway Hawk www.highwayhawk.com
Wereldwijde leverancier welke actief is in 37 landen. Heeft in Nederland zo’n 55 leveranciers. Heeft een compleet programma, en een goede naam. Richt zich voornamelijk op choppers. Wordt hierom niet meegenomen in vergelijk.

Hop Motorsport www.hopmotorsport.nl
Heeft een website met daarop van alles en nog wat te koop. Van motoronderdelen tot zaagmachine’s e.d. en komt hierdoor niet echt professioneel over. Word dan ook niet meegenomen in het vergelijk.


MotoLife Webwinkel www.motolife.nl
Nette webshop met een goed werkend menu. Verzenkosten tot €150.- Richt zich echter ook weer voornamelijk op choppers. Wordt meegenomen in het vergelijk.

MotoPartShop (www.motopartshop.nl
Mooie shop met veel onderdelen. Heeft nog niet het complete programma online staan en oogt daardoor nog erg amateuristisch. Wordt wel meegenomen in vergelijk.

Motorgoedkoop.nl www.motorgoedkoop.nl
Deze site is opgericht na het failliet gaan van de motorzaak kruisinga en heeft daardoor geen hele goede naam. Levertijd van 9 dagen is een nadeel. Word wel meegenomen in vergelijk, ook omdat deze in de directe omgeving zit.


Motoronderdelen www.motoronderdelen.nl
Mooie website met degelijke lay-out. Heeft voornamelijk slijtage onderdelen in het programma. Wordt meegenomen in het vergelijk.

Motoronderdelenlijn http://www.motoronderdelenlijn.nl (www.motoronderdelenlijn.nl)
Zoekservice voor 2ehands onderdelen. Geen raakvlak met …………

MotoWebShop www.motowebshop.com
Nette shop, echter weinig onderdelen. Veel producten zijn zonder foto en met Duitse teksten.

motoZoom webshop http://www.motozoom.nl (www.motozoom.nl)
Mooie webshop met een niet al te goede naam. Heeft 10.000 onderdelen online staan. Vestiging in Utrecht. Zeer goede structuur in de zoekfunctie van de webshop echter niet al te duidelijke omschrijvingen en bovendien een betaalde helpdesk. Word meegenomen in vergelijk.(Tip
)

Struik onderdelen www.onderdelen-struik.com
Website is gedateerd en webshop werkt niet.

Zodiac Postordering www.zodiac.nl
Mooie site van een goed bekend staand bedrijf. Heeft echter het assortiment toegespitst op Harley-davidson.

www.louis.de
Grote Duitse keten met 45 filialen in Duitsland. Verzenden voor €7 naar Nederland en hebben dan ook veel Nederlandse klanten. Is een goed lopende site en 1 vd de grootste concurrenten voor xxxxxxxxxx.

www.mdi.nl
Een goede Nederlandse site. Heeft vergelijkbare producten welke echter duurder zijn als de producten van XXXXXXX.nl Heeft echter een naam opgebouwd en heeft ook een werkplaats. Is in Nederland 1 vd grootste concurrenten die vergelijkbaar zijn klanten benaderd.
 
Laatst bewerkt:
Poll is niet zo belangrijk, gaat me niet om de beste of slechtste, maar meer om de naam die een bepaalde zaak heeft. Zo kan ik kijken of levertijden, prijzen, service enz het belangrijkste zijn.
 
Grappig, kende de meeste niet, terwijl ik vaak online dingen doe...

Hein Gericke ken ik wel, budget leerverkoper...

Goparts ken ik ook een beetje, drukke site met te kleine plaatjes... Wel veel keuze.

Maak een goede, snelle site, helder lettertype en gedosseerd kleurgebruik.
Er zijn goede contrasterende kleuren en slechte, zoek dit ook uit (Goparts is fout, teletekst is vaak fout)

Waar ik mij persoonlijk vaak aan stoor is dat ik tussentijds in een winkelwagen terecht kom en daarna weer in het hoofdmenu en moet zoeken waar ik gebleven was.

Vermeld of een product compleet is of dat er aanvullende materialen nodig zijn.
(Beter goed en eerlijk geïnformeerd dan achteraf)

Sterkte!
 
Ik mis MDI en Cyccon in je lijst. Met MDI heb ik eerlijk gezegd geen ervaring via de webshop. Wel in de winkel zelf geweest, waar ik keurig geinformeerd en geholpen werd. :)

Via de site van Cyccon vorig jaar een set spiegels met geïntegreerde knippers besteld. Keurig netjes via de post thuis gekregen. Toen ik tot de ontdekking kwam dat er 5w lampjes meegeleverd waren, was 1 mailtje voldoende om een setje nieuwe lampjes opgestuurd te krijgen. Al met al goede ervaring mee dus! :Y

:]
 
Hop Motorsport
Heeft een website met daarop van alles en nog wat te koop. Van motoronderdelen tot zaagmachine’s e.d. en komt hierdoor niet echt professioneel over. Word dan ook niet meegenomen in het vergelijk.

Ja, of je doet ze wel of niet hey, Hop roels intensief nl. Aardige lui die verstand hebben van techniek en verder gaan als t std wel/niet in t assortiment, zelfs met een niet race/sport motor denken ze met je mee. (Ze staan vaak bij races en racen nl zelf ook) Alleen afgaand op wat html vink kortzichtig
 
Ja, of je doet ze wel of niet hey, Hop roels intensief nl. Aardige lui die verstand hebben van techniek en verder gaan als t std wel/niet in t assortiment, zelfs met een niet race/sport motor denken ze met je mee. (Ze staan vaak bij races en racen nl zelf ook) Alleen afgaand op wat html vink kortzichtig

Maar daar gaat t nu net wel even over. De eerste indruk die ik als potentiele klant heb van een webshop. (ik zeg niet dat dit mijn mening is na een kennismaking, maar wel dat ik door de shop al geen kennis meer zou gaan maken)
 
Hein Gericke heeft nog steeds winkels in Nederland hoor.
Hier in Almere bijvoorbeeld.
Dan wel netjes omgerekend naar NL-prijzen

En waar is Louis.de nou?

Enne, met motoronderdelen bedoel je mooh.nl?
 
Volgens mij was er die motorgoedkoop.nl al voordat Kruisinga failliet ging
Weet ik wel zeker,was de eerste eigenaar van die motorzaak en heeft hem verkocht en toen die webwinkel op gezet
Heb er trouwens wel goede ervaringen mee ,heb er een keer een prima kettingset gekocht voor een gunstige prijs
En had je er niet even links van kunnen maken inplaats van alleen de naam te noemen
 
Oja je bent motozoom nog vergeten ,dat is de reden dat je snel zou kunnen ophouden met op het net onderdelen te bestellen (Wat een klote zaak is dat)
 
Motorgoedkoop.nl
Deze site is opgericht na het failliet gaan van de motorzaak kruisinga en heeft daardoor geen hele goede naam. Heeft een internetshop die niet heel makkelijk werkt en wordt te weinig geupdatet. Levertijd van 9 dagen is een nadeel. Word wel meegenomen in vergelijk, ook omdat deze in de directe omgeving zit.

De motorzaak Kruisinga is destijds verkocht en paar jaar later over de kop gegaan. Degene achter motorgoedkoop is de vorige eigenaar van Kruisinga, die na de verkoop een online shop is begonnen: motorgoedkoop.nl

Althans, dat is wat ik ervan dacht te weten. Volgens mij staat het failliete motorcentrum Kruisinga en motorgoedkoop.nl dus los van elkaar. Bovendien lijkt bestellen mij niet moeilijk, tenzij je blind bent, analfabeet bent of je monitor kapot gaat. Dan wordt bestellen moeilijk... :Y
 
motoZoom webshop http://www.motozoom.nl (www.motozoom.nl)
Mooie webshop met een goede naam. Heeft 10.000 onderdelen online staan. Vestiging in Utrecht. Zeer goede structuur in de zoekfunctie van de webshop. Word meegenomen in vergelijk.(Tip
)
Goeie naam? Mag ik even braken? Van wie heb je dat?
Louis.de, het grote zusje, is idd prima.
 
site van HG is ronduit kut te noemen wat een geklooi, kunnen ze handiger maken :Y
 
je wilt dus een motordealerinfo.net maken over webshops? soort van price en shop survey?
 
Goeie naam? Mag ik even braken? Van wie heb je dat?
Louis.de, het grote zusje, is idd prima.

Kijk, dat is wat ik wil horen, ik weet alleen van horen en zeggen, en hoe meer mensen er reageren, hoe beter mijn beeld van een bepaalde zaak is.
 

Ehrm, maar wat heeft dat te maken dat een webshop bv idd zaagmachines verkoopt. Dat -jij- daardoor niet meer verder kijkt hebben wij toch niets mee te maken als (potentiele) klant. html design is maar skindeep, t gaat om de backbone, wat voor een service lever je, hoe klantvriendelijk ben je en hoe zijn je prijzen, is je postorder snel en goedkoop en hoe is je klachten afhandeling. Hoe kundig is je montage afdeling, hoe is de afhandeling als er bij montage iets anders kapot gaat. Jijzelf gaat dalijk allerlei randmeuk verkopen, en wie weet door de distributie lijn je ergens hebt opgezet krijg je de kans om ernaast ook bv grasmaaiers te verkopen, ik snap je dilemma niet.
En idd, motozoom (voorheen louis.nl) is duur, laat je weken op je geld wachten als er voor de zoveelste keer dubbel is afgeschreven en de bedrijfsleider bedreigt je persoonlijk online, mooie website of niet, mij zie je -daar- niet.
 
De service/back-end is iets wat je nodig hebt als je iets besteld hebt, als dan de front-end en het design bagger zijn of niet helemaal helder, dan ga ik er niet eens wat kopen.

Een motor en zijn onderdelen koop ik niet bij een zaagmachine-specialist welke wat bijverdiend, maar bij een motorvakhandel.
Voor andere doelgroepen zou ik dan gewoon een andere site/bv oprichten zodat het helder blijft.
Dat dit een manier is welke simpel te omzeilen is snap ik ook, maar het is normale marketing!! Als je nieuwe terreinen wilt bereiken, moet je een goede uitstraling hebben. Dat is beslist in seconden!!

Maw, ik vind het dus erg belangrijk dat het schilletje goed is, dat is de eerste beslisser om er de eerste keer te kopen, of niets!
 
Ik heb in het verleden het een en ander bij hop besteld en dat ging prima hoor. Maar de site vind ik hopeloos, je zoekt je een ongeluk.
 
Wat ik persoonlijk het belangrijkst is is service. Ik heb nu al weet ik hoevaak gehad dat ik een aantal dingen bestel, en dak een pakketje thuis krijg waar de helft niet inzit omdat ut niet leverbaar was. Bij motozoom.nl (louis) had ik een motorhoes , spiegel en een stuurrol besteld. De motorhoes en spiegel waren samen iets van 70 euro, de stuurrol 10 en de verzendkosten 7... krijg ik na een week een pakketje aan de deur.... met alleen een stuurrol... hoes en spiegel niet leverbaar.... maar dat kost mij dus wel ff 17 eu voor een stuurrol, als ze ff gebeld hadden was ik dat ding wel voor 12.50 bij een locale crosswinkel gaan halen. En vervolgens moeilijk doen over terugnemen.

Dan is voor mij de lol er dus af. Oftewel: Als iets niet leverbaar is, mail/bel voor je de verzending verstuurd, en verder ist makkelijk om een database per motor te hebben en ook een database per onderdeel (makkelijk vergelijken :) ) Suc6 met het opzetten van de winkel iig ;)
 
Wat ik persoonlijk het belangrijkst is is service. Ik heb nu al weet ik hoevaak gehad dat ik een aantal dingen bestel, en dak een pakketje thuis krijg waar de helft niet inzit omdat ut niet leverbaar was. Bij motozoom.nl (louis) had ik een motorhoes , spiegel en een stuurrol besteld. De motorhoes en spiegel waren samen iets van 70 euro, de stuurrol 10 en de verzendkosten 7... krijg ik na een week een pakketje aan de deur.... met alleen een stuurrol... hoes en spiegel niet leverbaar.... maar dat kost mij dus wel ff 17 eu voor een stuurrol, als ze ff gebeld hadden was ik dat ding wel voor 12.50 bij een locale crosswinkel gaan halen. En vervolgens moeilijk doen over terugnemen.

Dan is voor mij de lol er dus af. Oftewel: Als iets niet leverbaar is, mail/bel voor je de verzending verstuurd, en verder ist makkelijk om een database per motor te hebben en ook een database per onderdeel (makkelijk vergelijken :) ) Suc6 met het opzetten van de winkel iig ;)
Hier zit heel veel handwerk aan. Beter is om de klant de mogelijkheid te geven om een vinkje te zetten bij "Deelleveringen accepteren".

Overigens, hoewel ik over Louis.de zeer tevreden ben, had ik laatst ook een onprettige ervaring. Een artikel (uit een order van 5 artikelen) kwam defect aan, duidelijk transportschade. Het enige wat ze wilden doen was crediteren. Voor opnieuw versturen waren de transportkosten te hoog. Ondanks mijn bezwaar was hier niets tegen te doen. Uiteindelijk heb ik het weten te repareren, en heb ik het nu dus feitelijk gratis. Maar ik vond het niet netjes.
 
heb wel ervaring met Motozoom.

Wat is storend vindt is de betaalde helpdesk.
En dat alle letters dikgedrukt staan.
Verder zijn de productomschrijvingen niet altijd duidelijk

En ik wil altijd graag weten hoe lang de levertijd is per product!
 
Ehrm, maar wat heeft dat te maken dat een webshop bv idd zaagmachines verkoopt. Dat -jij- daardoor niet meer verder kijkt hebben wij toch niets mee te maken als (potentiele) klant. html design is maar skindeep, t gaat om de backbone, wat voor een service lever je, hoe klantvriendelijk ben je en hoe zijn je prijzen, is je postorder snel en goedkoop en hoe is je klachten afhandeling. Hoe kundig is je montage afdeling, hoe is de afhandeling als er bij montage iets anders kapot gaat. Jijzelf gaat dalijk allerlei randmeuk verkopen, en wie weet door de distributie lijn je ergens hebt opgezet krijg je de kans om ernaast ook bv grasmaaiers te verkopen, ik snap je dilemma niet.
En idd, motozoom (voorheen louis.nl) is duur, laat je weken op je geld wachten als er voor de zoveelste keer dubbel is afgeschreven en de bedrijfsleider bedreigt je persoonlijk online, mooie website of niet, mij zie je -daar- niet.

Tja, ik kan me niet voorstellen dat er veel klanten zijn die het niet raar vinden dat een motorspeciaalzaak ook grasmaaiers en 2ehands zaagtafels verkoopt. Maar dat is mijn visie.
Schoenmaker hou je bij je leest... zeg maar
 
De service/back-end is iets wat je nodig hebt als je iets besteld hebt, als dan de front-end en het design bagger zijn of niet helemaal helder, dan ga ik er niet eens wat kopen.

Een motor en zijn onderdelen koop ik niet bij een zaagmachine-specialist welke wat bijverdiend, maar bij een motorvakhandel.
Voor andere doelgroepen zou ik dan gewoon een andere site/bv oprichten zodat het helder blijft.
Dat dit een manier is welke simpel te omzeilen is snap ik ook, maar het is normale marketing!! Als je nieuwe terreinen wilt bereiken, moet je een goede uitstraling hebben. Dat is beslist in seconden!!

Maw, ik vind het dus erg belangrijk dat het schilletje goed is, dat is de eerste beslisser om er de eerste keer te kopen, of niets!

Tja mij gaat t erom -of- iemand het product verkoopt wat ik zoek, niet waar dat dan is en hoe de html eruit ziet. Juist omdat ik vaak producten zoek die juist niet iedereen verkoopt, bennik allang blij als iemand het dus wel verkoopt, en dan ook nog ns super relaxed is, niet te duur, etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan