Betrouwbaarheid Motor Centrum Eindhoven

airforce

Rookie
4 jul 2005
1
0
Asten
Hallo,

Ik ben van plan om een motor te gaan kopen bij deze zaak, maar de prijzen liggen wel onder de marktprijzen. Nu was ik erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het kopen van een motor bij deze motorzaak.
Ik hoor graag jullie reactie van Motor Centrum Eindhoven

Alvast bedankt voor de moeite

Airforce
 
Ook bekend als Groenen motoren...

Ben er ooit een keer geweest met interesse in een motor. Vond het een dubieuse zaak, vanwege de 2 gevoerde namen (buitenzijde motorcentrum eindhoven, binnen Groenen)... :?

Tevens lompe behandeling van het personeel, niet mogen proefrijden, eerst onderhandelen en werkelijk niets terug krijgen voor m'n fiets, van toen nog geen jaar oud... :?

Volgens mij kan je er beter wegblijven, maar da's mijn gevoel... ;)
 
Ook bekend als Groenen motoren...

Ben er ooit een keer geweest met interesse in een motor. Vond het een dubieuse zaak, vanwege de 2 gevoerde namen (buitenzijde motorcentrum eindhoven, binnen Groenen)... :?

Tevens lompe behandeling van het personeel, niet mogen proefrijden, eerst onderhandelen en werkelijk niets terug krijgen voor m'n fiets, van toen nog geen jaar oud... :?

Volgens mij kan je er beter wegblijven, maar da's mijn gevoel... ;)

:^

groenen staat bekend om z'n dubieuze handel en opgelapte schademotoren. B|
 
heb een keer een week van te voren gebeld voor een proefrit op een VFR, toen ik aan kwam duurde het bijna een half uur tot 3 kwartier voordat iemand eindelijk het initiatief nam en me kwam helpen (ze stuurden me allemaal door naar een andere medewerker), toen stond de motor nog op de eerste verdieping van de showroom.....toen ik uiteindelijk op de motor zat heb ik maar 15 min gereden omdat ie afsloeg en met geen mogelijkheid meer aan te krijgen was (in de stad)...mn maatje is toen teruggereden (duurde bijna een uur).....uiteidenlijk vroeg ie of ik m wilde kopen, toen ik zei dat ik er ff over na moest denken was er ineens nix meer mogelijk!

ben totaal 2,5 uur bezig geweest, en heb maar 15 min gereden......en een hele rare behandeling......
 
Ik ben naar 3 fietsen wezen kijken daar, en die hadden allemaal schade gehad (lees nok van max. stuuruitslag afgebroken, krassen/deuken op frame e.d.), maar volgens de verkoper niet. B|
Dus heb alles lekker laten staan. :W
 
NIET DOEN!!!

Dit heb ik eind vorig jaar meegemaakt:

MOTOR CENTRUM EINDHOVEN (voorheen Groenen Motoren)

Was geinteresseerd in een 2001 CBR 929RR Fireblade. Motor zag er goed uit (geen zichtbare schade) en had weinig gelopen (7.555km). Prijs was ook goed: € 8.250,-.

22-11 een proefrit gemaakt. Motor voeldde goed aan (voor zover je daar kijk op kunt hebben met alleen Bandit 600 ervaring).
Bij terugkomst nog eenmaal de motor checken alvorens ik over de garantie wilde discussieren (3 maanden is te kort, zeker met de winter voor de deur). Daar viel op dat er een strookje olie over de koppelingspan liep. Vreemd en zeker al na zo weinig testkilometers (25km). Nog beter kijken en toen bleek de koppelingspan (als dat ding zo heet) eraf te zijn geweest en heel knullig (met vloeibare pakking) in elkaar te zijn gezet.

Mijn vraag was waarom een motor met zo weinig km's al de koppelingspan eraf heeft gehad? Dat wist hij ook niet. Ik heb hem aangegeven dat ik de eerste eigenaar wilde spreken om te vragen wat er is gebeurt. Dat moest te regelen zijn.

Vandaag gebeld door de zaak met de mededeling dat er geen olie lekte maar dat dat geknoeide benzine was. Ja ja, ik ben gek. Ik weet het verschil tussen olie en benzine wel. Het ene verdampt, het andere niet. Ik gaf hem aan dat dat best zo kan zijn maar die pan is er af geweest, dus ik wilde nog steeds de eerste eigenaar spreken. Dat werd geregeld. Uur later belde hij weer: hij had het nummer. De naam van de man: Ad.

Raar, die naam kwam me bekend voor. Ik tik het 06-nummer in in google en krijg 3 hits: handelaar in motoren en onderdelen. Koopt ook schadeonderdelen op.
Ik denk: die werkt óf voor die zaak of kent die mensen.

Na 18:00uur mocht ik bellen.
Ik krijg Ad aan de lijn en herkende zijn stem meteen: een collega verkoper! Ik met hem mee gelult en het was een prima motortje. Niks mis mee. En die koppelingspan? Hij was de 2e eigenaar en de eerste eigenaar had hem verteld dat hij er zwaardere veren in had gezet. Leuk verzonnen, slecht opgevoerd.

Dat wordt dus niet mijn nieuwe motor! En als jullie slim zijn koop je daar ook niets!

HET ZIJN OPLICHTERS DIE SCHADEMOTOREN OPKNAPPEN EN VERKOPEN ALS Z.G.A.N.

DOE HET NIET!

:) Ricketick :)
 
Al veel slechte ervaringen over gehoord/gelezen. Er staan plenty adv's op internet aanboden door een zekere adrie ofzo, uit eindhoven. Staat ook altijd in de advertentie "is gewoon rijdbaar" bij schadefietsen. Soms gewoon met kapot carter -O- :X B| :N |( :r

Ga er alleen heen om hém te naaien aub! :Y
 
Overigens is Motor Centrum Eindhoven de overkoepelende zaak waar Groenen Motoren, Motor Moda (een kledingszaak) en van Gerven Motoren (een monteur) inzitten.

Ik heb mijn vorige motor daar gekocht. Geen problemen mee gehad, wel te duur betaald bleek achteraf. Inderdaad valschade aan koppelingshuis, uitlaat en stuur. Voor de prijs die ik betaalde kon ik elders een onbeschadigd exemplaar krijgen.

Over Van Gerven Motoren ben ik echter zeer te spreken. Ik heb daar een keer een grote beurt laten doen en ketting vervangen (nu doe ik dat zelf) en hij had mijn machientje perfect afgesteld.

Dit om even wat onderscheid te maken tussen de drie zaken die onder MCE vallen.
 
NIET DOEN!!!

Dit heb ik eind vorig jaar meegemaakt:

MOTOR CENTRUM EINDHOVEN (voorheen Groenen Motoren)

Was geinteresseerd in een 2001 CBR 929RR Fireblade. Motor zag er goed uit (geen zichtbare schade) en had weinig gelopen (7.555km). Prijs was ook goed: € 8.250,-.

22-11 een proefrit gemaakt. Motor voeldde goed aan (voor zover je daar kijk op kunt hebben met alleen Bandit 600 ervaring).
Bij terugkomst nog eenmaal de motor checken alvorens ik over de garantie wilde discussieren (3 maanden is te kort, zeker met de winter voor de deur). Daar viel op dat er een strookje olie over de koppelingspan liep. Vreemd en zeker al na zo weinig testkilometers (25km). Nog beter kijken en toen bleek de koppelingspan (als dat ding zo heet) eraf te zijn geweest en heel knullig (met vloeibare pakking) in elkaar te zijn gezet.

Mijn vraag was waarom een motor met zo weinig km's al de koppelingspan eraf heeft gehad? Dat wist hij ook niet. Ik heb hem aangegeven dat ik de eerste eigenaar wilde spreken om te vragen wat er is gebeurt. Dat moest te regelen zijn.

Vandaag gebeld door de zaak met de mededeling dat er geen olie lekte maar dat dat geknoeide benzine was. Ja ja, ik ben gek. Ik weet het verschil tussen olie en benzine wel. Het ene verdampt, het andere niet. Ik gaf hem aan dat dat best zo kan zijn maar die pan is er af geweest, dus ik wilde nog steeds de eerste eigenaar spreken. Dat werd geregeld. Uur later belde hij weer: hij had het nummer. De naam van de man: Ad.

Raar, die naam kwam me bekend voor. Ik tik het 06-nummer in in google en krijg 3 hits: handelaar in motoren en onderdelen. Koopt ook schadeonderdelen op.
Ik denk: die werkt óf voor die zaak of kent die mensen.

Na 18:00uur mocht ik bellen.
Ik krijg Ad aan de lijn en herkende zijn stem meteen: een collega verkoper! Ik met hem mee gelult en het was een prima motortje. Niks mis mee. En die koppelingspan? Hij was de 2e eigenaar en de eerste eigenaar had hem verteld dat hij er zwaardere veren in had gezet. Leuk verzonnen, slecht opgevoerd.

Dat wordt dus niet mijn nieuwe motor! En als jullie slim zijn koop je daar ook niets!

HET ZIJN OPLICHTERS DIE SCHADEMOTOREN OPKNAPPEN EN VERKOPEN ALS Z.G.A.N.

DOE HET NIET!

:) Ricketick :)

Ongelovelijk :r :N
 
heb er goede ervaringen mee, ik bestelde daar wat 2dehands onderdelen van een thundercat en de prijs en de ond waren in orde. 2 dehands ond kunnen omgeruild worden als ze niet goed zijn, heb daar 1 keer moeten gebruik van maken en alles werd goed geregeld.
 
Overigens is Motor Centrum Eindhoven de overkoepelende zaak waar Groenen Motoren, Motor Moda (een kledingszaak) en van Gerven Motoren (een monteur) inzitten.

Ik heb mijn vorige motor daar gekocht. Geen problemen mee gehad, wel te duur betaald bleek achteraf. Inderdaad valschade aan koppelingshuis, uitlaat en stuur. Voor de prijs die ik betaalde kon ik elders een onbeschadigd exemplaar krijgen.

Over Van Gerven Motoren ben ik echter zeer te spreken. Ik heb daar een keer een grote beurt laten doen en ketting vervangen (nu doe ik dat zelf) en hij had mijn machientje perfect afgesteld.

Dit om even wat onderscheid te maken tussen de drie zaken die onder MCE vallen.


Precies, ik heb er mijn outfit vandaan en van Gerven ken ik via een kennis van me als een bekwame monteur. Maar als er in de showroom opgeknapte schadebakken staan kan ik me niet voor stellen dat van Gerven die dingen opknapt en zo meewerkt aan bedrog.
 
Hmm, ik heb 2,5 week geleden gekeken bij een gsx-r 600 uit 2005 met 200km op de teller. Deze werd prive verkocht door een werknemer van MCE. Hij had ook nog een 1000cc staan, ook uit 2005. De 600cc was een keer omgevallen, maar hij had de kappen vervangen. Dus je zag er niks meer van. Ik moet eerlijk zeggen de motor zag er piccobello uit! Ik kon er niet helemaal uitkomen met de prijs, mischien kwam dat onbewust toch door de naam MCE. Toen ik 2 dagen later eigenlijk toch overstag wou gaan, was hij 'gelukkig' voor mij al verkocht! Een paar dagen later stond de 1000cc te koop. Ik wil wel eens weten wie die motoren gekocht hebben?
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik heb 2,5 week geleden gekeken bij een gsx-r 600 uit 2005 met 200km op de teller. Deze werd prive verkocht door een werknemer van MCE. Hij had ook nog een 1000cc staan, ook uit 2005. De 600cc was een keer omgevallen, maar hij had de kappen vervangen. Dus je zag er niks meer van. Ik moet eerlijk zeggen de motor zag er piccobello uit! Ik kon er niet helemaal uitkomen met de prijs, mischien kwam dat onbewust toch door de naam MCE. Toen ik 2 dagen later eigenlijk toch overstag wou gaan, was hij 'gelukkig' voor mij al verkocht! Een paar dagen later stond de 1000cc te koop. Ik wil wel eens weten wie die motoren gekocht hebben?

Let op welke naam je gebruikt!

Het gaat hier om Motor Centrum Eindhoven. Jij hebt het nu over Motor Huis Eindhoven.

Pas op dat je geen negatieve verhalen verspreid over de verkeerde zaak.


Edit: Quote aangepast op verzoek Suzie.
 
Laatst bewerkt:
Let op welke naam je gebruikt!

Het gaat hier om Motor Centrum Eindhoven. Jij hebt het nu over Motor Huis Eindhoven.

Pas op dat je geen negatieve verhalen verspreid over de verkeerde zaak.


:^

groenen hebben ze niet voor niets omgedoopt in motorcentrum eindhoven, een beetje een graantje meepikken van de naam van motorhuis eindhoven B|
 
Hallo,

Ik ben van plan om een motor te gaan kopen bij deze zaak, maar de prijzen liggen wel onder de marktprijzen. Nu was ik erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het kopen van een motor bij deze motorzaak.
Ik hoor graag jullie reactie van Motor Centrum Eindhoven

Alvast bedankt voor de moeite

Airforce

Gewoon niet aan beginnen bij die zaak!Handelt veel in schademotoren en ziet er qua zaak niet betrouwbaar uit.Rommelig,personeel lijkt niet echt zijn best te willen doen,heeft redelijk wat motoren staan met een schade verleden en dan zeggen dat de motor schadevrij is.

Dit lijkt echt een zaak die snel even wat centjes wil verdienen en dan over de kop zal gaan.Bewust of onbewust

Zouden eigenlijk een pagina moeten hebben met zaken die wel betrouwbaar zijn en niet betrouwbaar zijn.Gewoon de ervaringen van verschillende personen bij verschillende zaken.De 1 heeft goede ervaringen met een zaak en de ander weer mindere ervaringen met diezelfde zaak.Gewoon om eventuele kopers te waarschuwen of juist te stimuleren bij een bepaalde zaak te kopen.

Want op marktplaats worden veel motoren door handelaren aangeboden met zogenaamd weinig km op de teller en schadevrij en in de praktijk blijkt dit vaak niet te kloppen
 
Wilde toen mijn RF eventueel inruilen op een VFR. Hun wilde een proefrit op mijn rf maken alvorens in te ruilen.

na de proefrit kreeg ik te horen :
mijn banden waren bijna op.
Remblokken waren bijna op.
remschijven waren bijna op
ketting en tandwielen waren zo goed als versleten.
hij had roestvorming.

mijn weerwoord (waarom eigenlijk nog maar vooruit) was toen:
banden zijn 500km oud
remblokken al 1000 km oud.
remschijven zijn gewoon nog zo goed als nieuw
ketting en tandwielen waren pas 150 km oud !!!!
en de roestvorming was een beschermende laag van TecTyl

je snapt wel dat ik NIET heb ingeruild.
Later nog stil komen staan om dat meneer tijden de proefrit mijn motor op reserve had gezet en dit niet even vermeld had :(

Voor dit voorval al 2 jaar eerder eens wezen kijken voor een motor. maar toen wilde ze me niet eens helpen want ik kom hun prijzen toch niet betalen :D


Daarnaast is mijn broertje er ooit nog wezen kijken voor een schade Dragstar welke rijdbaar zou zijn.

voorvork krom ,frame krom, balhoofd gescheurd, uitlaat DOOR het achterwiel gestoken. Ik had ze er graag zelf op willen zien rijden :P
 
Als wij hier een schademotor inruilen of opkopen die we niet vertrouwen wordt die 9 van de 10 keer verkocht aan Groenen............
 
Later nog stil komen staan om dat meneer tijden de proefrit mijn motor op reserve had gezet en dit niet even vermeld had :(

Dit had ik dus ook daar! Ik reed op een ZX-9R en stond stil op de vluchtstrook!
Waren vergeten te tanken...

:) Ricketick :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan