Welke URL voor nieuwe webshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Omdat ik per 1-8 mijn eigen bedrijfje opstart, ben ik bezig met een bedrijfsnaam gekoppeld aan een www adres.

De namen die ik heb verzonnen kunnen echter om diverse redenen niet doorgaan.

Hebben jullie nog pakkende ideeen over een goede naam, waaruit blijkt dat het gaat om een bedrijf welke de volgende activiteiten omhelst:

verkoop van accesoires voor motoren
montage van accesoires voor motoren
inkoop en verkoop van motoren
onderhoud van motorfietsen


Maar ik wil met nadruk wijzen op het verfraaien, mooier, beter en sneller maken van je motor. Het geven van een eigen gezicht dus. (iets als bikedesign dus)

Ik moet nog even wat verzinnen, maar degene die met de perfecte naam aankomt, krijgt wel een leuk presentje uit mn nieuwe winkel!
 
Je kan toch gewoon meerdere urls claimen en die allemaal naar dezelfde site laten doorlinken.

motorfashion.nl
motoronderdelen.nl
motorservice.nl
bike4u.nl
bikestore.nl
etc..

tis maar een idee.. waarom vastpinnen op een naam ? *D

edit: ok, de voorbeelden zijn allemaal bezet maar met wat fantasie en checken op beschikbaarheid kom je een heel eind

ok ok.. komt ie :

pimpmymotor.nl :+
 
Laatst bewerkt:
Het word dus tevens de bedrijfsnaam dan he!
Of een naam vrij is of niet kan je checken op www.sidn.nl

Ik wil je nog wel even het volgende ter overweging meegeven. Domeinnaamkapen gebeurt tegenwoordig vrijwel niet meer. Maar toch is er de mogelijkheid dat wanneer iemand hier op het forum echt een goede pakkende naam heeft bedacht, een ander deze snel registreert. Dan kan je hem terugkopen of je krijgt hem gratis maar je moet wel de hosting via hem doen etc. Denk niet dat het niet gebeurt, ik heb dit zelf heel wat keren meegemaakt. En er is niets aan te doen.

Zorg verder ook dat de domeinnaam die je registreert, geen inbreuk maakt op de rechten van een ander bedrijf. Stel bijvoorbeeld dad de domeinnaam mooie-geile-motors.nl nog vrij is en jij registreert hem. Dan kan het best zijn dat er een motorzaak is met die naam. En zij hebben deze bedrijfsnaam als merknaam vastgelegd. Dan heb jij een probleem met die domeinnam. Je hoeft hem dan weliswaar niet af te staan, maar grote kans dat een rechter zal zeggen dat je hem ook niet mag gebruiken.

Nog een tip van iemand die hier beroepsmatig heel veel ervaring mee heeft: Geen domeinnaam met streepjes erin (zoals motor-forum.nl), zorg ook voor een naam die niet gespeld hoeft te worden (dayzers.nl). Zelfs een biker met 1 hersencel moet de naam nog op kunnen schrijven als ie hem hoort.
 
Of een naam vrij is of niet kan je checken op www.sidn.nl

Ik wil je nog wel even het volgende ter overweging meegeven. Domeinnaamkapen gebeurt tegenwoordig vrijwel niet meer. Maar toch is er de mogelijkheid dat wanneer iemand hier op het forum echt een goede pakkende naam heeft bedacht, een ander deze snel registreert. Dan kan je hem terugkopen of je krijgt hem gratis maar je moet wel de hosting via hem doen etc. Denk niet dat het niet gebeurt, ik heb dit zelf heel wat keren meegemaakt. En er is niets aan te doen.

Zorg verder ook dat de domeinnaam die je registreert, geen inbreuk maakt op de rechten van een ander bedrijf. Stel bijvoorbeeld dad de domeinnaam mooie-geile-motors.nl nog vrij is en jij registreert hem. Dan kan het best zijn dat er een motorzaak is met die naam. En zij hebben deze bedrijfsnaam als merknaam vastgelegd. Dan heb jij een probleem met die domeinnam. Je hoeft hem dan weliswaar niet af te staan, maar grote kans dat een rechter zal zeggen dat je hem ook niet mag gebruiken.

Nog een tip van iemand die hier beroepsmatig heel veel ervaring mee heeft: Geen domeinnaam met streepjes erin (zoals motor-forum.nl), zorg ook voor een naam die niet gespeld hoeft te worden (dayzers.nl). Zelfs een biker met 1 hersencel moet de naam nog op kunnen schrijven als ie hem hoort.

Inderdaad, een aantal van de door jou genoemde punten ben ik tegenaan gelopen, en hebben me doen besluiten mn eigenlijke naam niet te gebruiken. Deze leek teveel op een bestaande naam.


Ik wil eigenlijk iets met bike erin, en dan iets wat leuk klinkt en aangeeft dat het met tuning te maken heeft, vooral optisch dan.
 
precies herkenbaar en men weet meteen dat je voor kewle motoren en parts moet wezen

Alleen jammer dat hij vorig jaar november al door iemand anders is geregistreerd ;)

chop%20ratf%20steel%20L.jpg
 
Niet zo'n 'neppe' naam verzinnen. Gewoon je achternaam gebruiken en daar het woordje 'motoren' of 'motors' achter plakken. Voorbeelden: Molenaar Motors, Kalsbeek Motoren, Verbrugge Motoren etc. etc.
 
Niet zo'n 'neppe' naam verzinnen. Gewoon je achternaam gebruiken en daar het woordje 'motoren' of 'motors' achter plakken. Voorbeelden: Molenaar Motors, Kalsbeek Motoren, Verbrugge Motoren etc. etc.

Damn ze zijn met net voor. Wilde ik ook voorstellen. (Echt waar) :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan