Yamaha SR500

Frits!

MF veteraan
15 mei 2005
1.366
0
Den Haag
scheurt dat nou nog een beetje, zo'n sr? is er een groot merkbaar verschil tussen de 500 en de 400?
Heb net zitten kijken op http://www.sr-racer.de/ en dan "japanse SR", die dingen zien er zooooo gaaf uit! Is de techniek van de sr500 een beetje betrouwbaar, en zijn er technisch significante verschillen tussen de oudere en de nieuwere modellen? Word namelijk heeeelemaal geil van de Aermacchi, maar dat ligt tot nu toe nog een beetje boven mijn budget :(

Het viel me wel op dat ze echt moeilijk te krijgen zijn, of weten jullie meer dan ik? plaats ook foto's van jullie sr!
full
 
Laatst bewerkt:
Heeft een hele tijd een gave Aermacchi TV voor 'weinig' op MP gestaan hoor, ook in race setting.


ps...sr400?
 
Heeft een hele tijd een gave Aermacchi TV voor 'weinig' op MP gestaan hoor, ook in race setting.


ps...sr400?
Ja, maar ik zou het graag helemaal zelf willen opbouwen, vanaf nieuw aan...als het om een Aermacchi zou gaan. Alleen het frame, de tank en buddy kost al 6000 euries. :X
 
Laatst bewerkt:
Nee joh, die met paarse velgen en zwart/rode tank, die's gaaf! :9~
Net alsof het een bijeenraapsel is van raceonderdelen...

Ow, dat is het ook!
 
scheurt dat nou nog een beetje, zo'n sr? is er een groot merkbaar verschil tussen de 500 en de 400?
Heb net zitten kijken op http://www.sr-racer.de/ en dan "japanse SR", die dingen zien er zooooo gaaf uit! Is de techniek van de sr500 een beetje betrouwbaar, en zijn er technisch significante verschillen tussen de oudere en de nieuwere modellen? Word namelijk heeeelemaal geil van de Aermacchi, maar dat ligt tot nu toe nog een beetje boven mijn budget :(

Het viel me wel op dat ze echt moeilijk te krijgen zijn, of weten jullie meer dan ik? plaats ook foto's van jullie sr!
(Afbeelding)

foto van mijn toenmalige sr:

103-0343_IMG.jpg


is nu in het bezit van mf-er Cobus-jan

verschil tussen oude en nieuwe is dat de oude (van voor 83) 33 pk heeft en de nieuwe 27 pk.Verder vindt je van het oude model veel met gietwielen en het nieuwe model heeft alleen spaakwielen gehad. Verder is er in duitsland veel meer info te krijgen over sr's dan hier omdat er daar veel meer hebben gelopen.
 
Alleen het frame, de tank en buddy kost al 6000 euries. :X

hoe kom je daarbij?

dat koste het in de guldentijd nog niet.

mn pa heeft een complete motorfiets (350sprint) laten importeren door vage kennis en zat rond de 2500 gulden. een goed jaar laten kon die nog een complete fiets in onderdelen/kratten kopen voor minder dan de helft van het geld...
 
Misschien een stomme vraag, maar wat zijn bijzonderheden aan deze fietsjes? Rijden ze leuk omdat het 1 pitters zijn of zijn ze juist oer-degelijk?
 
hoe kom je daarbij?

dat koste het in de guldentijd nog niet.

mn pa heeft een complete motorfiets (350sprint) laten importeren door vage kennis en zat rond de 2500 gulden. een goed jaar laten kon die nog een complete fiets in onderdelen/kratten kopen voor minder dan de helft van het geld...
dit kost 6000 euro. Heb ik gevonden op een site. Zij leveren allemaal onderdelen van Aermacchi. Wel nieuw overigens.
full

 
hoe kom je daarbij?

dat koste het in de guldentijd nog niet.

mn pa heeft een complete motorfiets (350sprint) laten importeren door vage kennis en zat rond de 2500 gulden. een goed jaar laten kon die nog een complete fiets in onderdelen/kratten kopen voor minder dan de helft van het geld...

Als jij deze aermacchi voor mij kan regelen voor 2500 euries, dan neem ik er vanavond nog 2 van je af ;)
full
:]
 
scheurt dat nou nog een beetje, zo'n sr? is er een groot merkbaar verschil tussen de 500 en de 400?
Heb net zitten kijken op http://www.sr-racer.de/ en dan "japanse SR", die dingen zien er zooooo gaaf uit! Is de techniek van de sr500 een beetje betrouwbaar, en zijn er technisch significante verschillen tussen de oudere en de nieuwere modellen? Word namelijk heeeelemaal geil van de Aermacchi, maar dat ligt tot nu toe nog een beetje boven mijn budget :(

Het viel me wel op dat ze echt moeilijk te krijgen zijn, of weten jullie meer dan ik? plaats ook foto's van jullie sr!
(Afbeelding)

Standaard is de SR geen pk monster, er zijn wel allerlei tuningbedrijven die opvoerspullen leveren voor SR blokken dan komt er ergens tussen de 45 en 60 pk uit.
http://www.vd-classic.com/EN/access.php?acc=sr#
http://www.evamotor.nl/Daytona/daytona_japan_special_parts_for3.htm
SR 400 was volgens mij voor de Japanse markt heeft een kortere slag dan de 500, maar wel dezelfde zuiger.

Technisch is er wel wat veranderd maar in grote lijnen is het hetzelfde gebleven.
 
Wow, er wordt veel geld gevraagd voor onderdelen zeg. €950 voor een tank. €300 euro voor een paar achterveren....
 
ik heb even gezocht met google. mn pa had een hele zwarte maar verder wel zelfde model enzo. en helemaal origineel

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan