octaanbooster

Ik gebruik het ook omdat mijn fiets in extreme gevallen iets detoneerde hier heb ik nu dus geen last meer van, maar als je echt serieus en erg veel last van detonatie hebt, dan helpt ook dit wondermiddeltje niet afdoende.

Groeten Paul.
 
Ik gebruik het ook omdat mijn fiets in extreme gevallen iets detoneerde hier heb ik nu dus geen last meer van, maar als je echt serieus en erg veel last van detonatie hebt, dan helpt ook dit wondermiddeltje niet afdoende.

Groeten Paul.
jouw fiets ontplofte in extreme gevallen?? :?

de·to·´ne·ren (onov.ww.)

1 vals zingen of spelen
2 misstaan
3 ontploffen

of zong ie vals :? :+

Maar wat ik me nou afvraag , hoe klinkt dat kloppen nou?
Iemand op de deur-achtig ofzo?
 
Ik heb in een boek gelezen dat loodvervanger hetzelfde resultaat geeft. Daarom was de benzine vroeger ook loodhoudend omdat ze zo makkelijk een hoger octaan konden bereiken.

Heeft iemand een busje octaanbooster staan en staat daar iets van 'ingredienten' op?
 
hebben jullie ervaring met dit spulletje?

Onder normale omstandigheden absoluut nutteloos.

Als jij je motorblok niet zwaar gemodificeert hebt, heb je er geen ene reet aan.
De meeste fietsen staan zo afgesteld dat je nog met "91" brandstof kan rondrijden zonder dat het een probleem geeft.

Pas als je ignition advancers gaat gebruiken, of je compressie hebt verhoogd, (etc.) heb je er wat aan.

Het levert ook geen extra vermogen.

PS: voor het vermogen kan je ook beter Euro95 gebruiken dan 98. Euro95 heeft tegenwoordig een hogere energie waarde dan 98.
 
...
Pas als je ignition advancers gaat gebruiken, of je compressie hebt verhoogd, (etc.) heb je er wat aan.

...

PS: voor het vermogen kan je ook beter Euro95 gebruiken dan 98. Euro95 heeft tegenwoordig een hogere energie waarde dan 98.

Als je je ontsteking vervroegt heb je toch geen andere benzine nodig? Is hier een verklaring voor?

Nooit geweten dat 95 een hogere energiewaarde heeft, hoe kom je daarbij?
 
Als je je ontsteking vervroegt heb je toch geen andere benzine nodig? Is hier een verklaring voor?

Dat zoeken we ff op, wil namelijk niet uit mn nek liggen lullen.

Nooit geweten dat 95 een hogere energiewaarde heeft, hoe kom je daarbij?

Vroeger had (loodhoudende) 98 een hogere energie waarde, maar aangezien die niet meer word gemaakt.....

De huidige 98 is gewoon 95 met een hoop "bagger" er in waardoor hij later/slechter ontbrand. Dit betekend dat er per eenheid brandstof minder brandbare deeltjes zijn.

Kort gezegd is 98 gewoon bagger. En die 99 die shell in duitsland verkoopt wil zelfs nog wel eens je motor in de soep draaien :(
 
allemaal thnx voor de info, waar het mij om ging is als je het toe zou voegen of je dan meer vermogen uit je blok kan persen. net als nitro,hele hoge vluchtigheidsgraad. maar tot zover thnx...... wally
 
volgens mij rammelt je octaangetal verhaal :?

Hoe het precies zit weet ik ook niet maar als referentie werd volgens mij NU KOMT IE: 2,2,4 trimethylpentaan gebruikt en daar hebben ze als verbrandingswaarde 100 aan gegeven.

octaangetal 95 en 98 zegt dus iets hoe dat t.o.v. dat goedje brandt.
 
volgens mij rammelt je octaangetal verhaal :?

Hoe het precies zit weet ik ook niet maar als referentie werd volgens mij NU KOMT IE: 2,2,4 trimethylpentaan gebruikt en daar hebben ze als verbrandingswaarde 100 aan gegeven.

octaangetal 95 en 98 zegt dus iets hoe dat t.o.v. dat goedje brandt.
mmmhhh zal'k eens navragen op het lab

Je hebt Ron en Mon

Research Octane Number
Motor Octane Number

meestal zit hier ongeveer 10 punten verschil tussen....
 
O ja, we hebben nog wat olieboeren rondlopen hier, als je aan meer info kan komen, graag. :) :)
Wat wil je weten, ik ben ook geen expert hierin maar onze lab mensen des te beter.
dus over hoe&wat betreffende de standaart benzines kan ik wel wat info krijgen.
Over het specifieke van ons en andere bedrijven kan ik je helaas niks vertellen dit is bedrijfs geheim.... dus het heeft z'n beperkingen....
 
Wat wil je weten, ik ben ook geen expert hierin maar onze lab mensen des te beter.
dus over hoe&wat betreffende de standaart benzines kan ik wel wat info krijgen.
Over het specifieke van ons en andere bedrijven kan ik je helaas niks vertellen dit is bedrijfs geheim.... dus het heeft z'n beperkingen....
wat voor additive kan je toevoegen zodat je een krachtigere ontbranding (dus meer pk's) krijgt en het blok evengoed heelhoud....
 
Dit is de 3e en laatste keer dat ik nu probeer te replyen.
1e server error gehad
2e keer op de back knop (browser) geduwd na de preview |(


Als je je ontsteking vervroegt heb je toch geen andere benzine nodig? Is hier een verklaring voor?

*knip* *knip* *knip*

Heb ff mijn eigen dom gezwets er uit geknipt. :z
Ik probeer het morgen ff opnieuw met het juiste verhaal.

Op dinsdag 10 september 2002 17:58 schreef twisted Paul het volgende:
volgens mij rammelt je octaangetal verhaal :?

Hoe het precies zit weet ik ook niet maar als referentie werd volgens mij NU KOMT IE: 2,2,4 trimethylpentaan gebruikt en daar hebben ze als verbrandingswaarde 100 aan gegeven.

octaangetal 95 en 98 zegt dus iets hoe dat t.o.v. dat goedje brandt.

Klopt, dit zegt iets over hoe makkelijk dat goedje ontbrand, maar dat zegt niet over de energiewaarde.
De energiewaarde geeft aan hoeveel energie er vrij komt bij verbranding, en daar geven oliemaatschappijen niet graag cijfers over.

Op dinsdag 10 september 2002 18:01 schreef Nognietingebruik het volgende:Dit moet je mij eens nader verklaren of uit welke boek je dit hebt (kabouter plop ofzo?)

Lees ik hier frustratie uit het feit dat jij al een tijd te dure 98 in je tank gooit. :+


Op dinsdag 10 september 2002 21:12 schreef wally het volgende:wat voor additive kan je toevoegen zodat je een krachtigere ontbranding (dus meer pk's) krijgt en het blok evengoed heelhoud....

NOx, O2, Methaan... kies maar wat uit.
Maar er is geen wondermiddel dat jij zomaar in je tank kan gooien en je zomaar 10PK meer oplevert.
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 11 september 2002 13:10 schreef Yzf1kr het volgende:
Lees ik hier frustratie uit het feit dat jij al een tijd te dure 98 in je tank gooit. :+

Nee hoor ik ben gewoon wel eens benieuwd hoe men aan de wijsheid komt.

"In 95 zit meer bagger dan in 98" , "Per eenheid minder brandbare deeltjes".....nou dan moet je mij toch eens uitleggen hoor, want anders snap ik het geloof ik niet meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan