voorstelling CB 750 (F2) caféracer project

22 mei 2005
218
0
Lochristi
Ondanks dat ik hier al een tijdje rondsnuister op dit forum heb ik de kans nog niet gegrepen om mij en mijn project eens voor te stellen.

Ik ben dus John Vnaschoubroek (alias Caféracerke) ik ben woonachtig te Lochristi dat is in belgie en dicht bij Gent, net als mijn auto en brik ben ik ook van het jaar '78 ik ben echt een seventies (ook de jaren '50 en '60 zijn mijn ding) men.IK wou dan ook een wagen en een motor uit die jaren en liefst dan nog van mijn geboortejaar. Wagen had ik al een Ford Taunus TC2 die ben ik nu ook compleet aan het verbouwen naar een circuitwagen genog daarover het is hier een motorforum!

Een maand of 3 geleden was het eindlijk zover ik had de motor waar ik zolang van droomde een CB 750 F2 van '78. Mijn vorige moto was een TL 1000s '99 maar die moest wijken voor de CB!!! Heb de motor gekocht via marktplaats, snel wat e-mails gestuurd naar de eigenaar bleek dat die man 380km van me vandaan woonde!!! In Pieterburen hoger kan je niet in Nederland denk ik. De zaterdag daarop heb ik de motor opgehaald.

Daar stond ie dan hij had een beetje weg van een caféracer maar hij was zeker niet naar mijn zin, Had hier en daar op het net enkele foto's gezien en zo ideeen op gedaan van hoe ik hem ging verbouwen,het was de bedoeling om niet aan de motor te beginnen sleutelen want als ik begin ligt de motor voor ik het weet compleet uit elkaar,ik zou er deze zomer zo mee rond cruisen om dan na de zomer in de winter dus de motor compleet naar mijn zin te bouwen.

Maar wat raad je er was nog geen dag voorbij of het kontje lag al in de vuilbak, ben dan begonne om er zelf één te maken maar toen vond ik er een op marktplaats had ondertussen ook al clipons en een tank gevonden. Heb dan de complete voorkant van de moto een revisie en paintjob gegeven ik moest mijn eigen inhouden of ik nam het complete frame ook onderhanden maar ik wou er toch nog meerijden deze zomer!!! Dus de moto ziet er nog niet zo best uit maar alles wordt tot in detail afgewerkt deze winter.

Dit staat op mijn verlanglijste:

Revisie en tunen van het blok (ik zoek nog een f2 blok die hebben grotere kleppen)
Spaakwielen (heb ik al maar moeten nog door haan wheels onderhanden genomen worden)
frame en toebehoren laten stralen en powdercoaten
en nog veel meer...

Als er tips of vragen zijn mag je mij altijd mailen ben steeds opzoek naar intressante site's en onderdelen om mijn cb om te bouwen naar een volwaardige caféracer

full
*D *D
 
Laatst bewerkt:
Deze foto is genomen een3 tal dagen nadat ik de motor opgehaald had was ik begonne met een metalen kontje te maken, er was dan nog geen sprake om de motor om te bouwen voor de winter ik wou juist een ander kontje yeah right!!!
full
 
Nu was het hek helemaal van de dam, ik vond de voorkant er ook niet uit zien en de electriciteitkabeltjes leek meer op spagetti en de voorvorken waren (net als het frame) origineel blauw maar dat was dan overschilderd met zwart.
full
 
Alle verf dan maar verwijderd en ook het balhoofd onderhanden genomen, die kreeg ook een mooier kleurtje en nieuwe lagers. Ondertussen had ik een tank gevonden die nog in goed conditie was en na een grondige poets beurt zo op de moto kon worden geplaatst
full
 
De motor begon er al meer naar mijn zin uit te zien met die clipons en lange tank en met mijn kontje (maar dat was niet zo naar mijn zin)
full
 
dit was het voorlopige eindresultaat hier moest juist nog de kilometerteller gemonteerd worden dat was ook een verhaal appart die stond eerst te hoog en bij de 2de poging stond ie wel goed
full
 
Dan zag ik een advertentie op marktplaat staan waar een kontje te koop werd aangeboden maar de eigenaar kon me niet vertellen waar het vandaan kwam hij vertelde me wel dat het het made in holland was en gaf me ook de maten, snel eens naar de garage en eens gemeten, ik ging het wel kunnen doen passen, met een beugeltje te maken en wat gaten te boren zat het opzijn plaats, nummerplaat houder gemaakt, achterlicht en nieuwe koplamphouders gemonteerd en toen zag ie er zo uit
full
 
Hier een foto van de spaakwielen (wwar ik nog steeds de opvulbussen of de maten daar van zoek) die moeten wel nog onderhanden genomen worden door Haan Wheels. Dat wordt natuurlijk deze winter gedaan.
full
 
onlangs ook een remschakelset van tarozzi op de kop kunnen tikken waren origineel gemaakt voor een kawasaki maar mits enige aanpassingen zijn ze toch op een cb te plaatsen, rondom heb ik remklauwen met dubbele zuiger (honda KZ 750) en hoofremcilinders (zowel voor als achter)geplaatst, de achterste schij dan maar geperforeerd, de vooreste schijven worden niet gedaan omdat er toch andere op komen samen met het dan afgewerkte spaakwiel die gaan wel geperforeerd zijn. Heb de Marshall uitlaat volledig open gemaakt (wordt binnen kort verder aangepast) ook het kapje over het oliereservoir en elctrische gedeeldte moetsen er ook aangeloven een mooi rvs plaatje gemaakt "a la" CR 750 style.
full
 
Vandaag heb ik de achterste remklauw vervangen door een dubbelzuiger model, deze week ga ik een rvs remleiding laten maken zodat het minder sponzig aanvoelt bij het remmen. O ja Koni's van een KZ 750 zitten er ook onder die hebben een iets grotere hartafstand zodat het achterste iets hoger komt te staan.
full
 
Leuk om te zien dat alleen al een andere tank zoveel scheelt qua look :9~
 
Hallo Caferacerke

Ik ben op zoek naar een clip on stuur wat bovenop de kroonplaten wordt gemonteerd voor mijn hornet 600.
Ik zie dat op de motor die je gekocht hebt precies zo'n stuur zit.
Ook heb ik gezien dat je het stuur voor je project niet meer gebruikt.
Is het mogenlijk om het stuur over te nemen.
gr.
Ladyduc :]

O-) O-)
 
Hallo Caferacerke

Ik ben op zoek naar een clip on stuur wat bovenop de kroonplaten wordt gemonteerd voor mijn hornet 600.
Ik zie dat op de motor die je gekocht hebt precies zo'n stuur zit.
Ook heb ik gezien dat je het stuur voor je project niet meer gebruikt.
Is het mogenlijk om het stuur over te nemen.
gr.
Ladyduc :]

O-) O-)

Het stuur heb ik helaas al verkocht maar je kan ze nog makkelijk nieuwkopen op deze site http://home.hetnet.nl/~marion1965/
 
Terug
Bovenaan Onderaan