Caféracerke
MF'er
Ondanks dat ik hier al een tijdje rondsnuister op dit forum heb ik de kans nog niet gegrepen om mij en mijn project eens voor te stellen.
Ik ben dus John Vnaschoubroek (alias Caféracerke) ik ben woonachtig te Lochristi dat is in belgie en dicht bij Gent, net als mijn auto en brik ben ik ook van het jaar '78 ik ben echt een seventies (ook de jaren '50 en '60 zijn mijn ding) men.IK wou dan ook een wagen en een motor uit die jaren en liefst dan nog van mijn geboortejaar. Wagen had ik al een Ford Taunus TC2 die ben ik nu ook compleet aan het verbouwen naar een circuitwagen genog daarover het is hier een motorforum!
Een maand of 3 geleden was het eindlijk zover ik had de motor waar ik zolang van droomde een CB 750 F2 van '78. Mijn vorige moto was een TL 1000s '99 maar die moest wijken voor de CB!!! Heb de motor gekocht via marktplaats, snel wat e-mails gestuurd naar de eigenaar bleek dat die man 380km van me vandaan woonde!!! In Pieterburen hoger kan je niet in Nederland denk ik. De zaterdag daarop heb ik de motor opgehaald.
Daar stond ie dan hij had een beetje weg van een caféracer maar hij was zeker niet naar mijn zin, Had hier en daar op het net enkele foto's gezien en zo ideeen op gedaan van hoe ik hem ging verbouwen,het was de bedoeling om niet aan de motor te beginnen sleutelen want als ik begin ligt de motor voor ik het weet compleet uit elkaar,ik zou er deze zomer zo mee rond cruisen om dan na de zomer in de winter dus de motor compleet naar mijn zin te bouwen.
Maar wat raad je er was nog geen dag voorbij of het kontje lag al in de vuilbak, ben dan begonne om er zelf één te maken maar toen vond ik er een op marktplaats had ondertussen ook al clipons en een tank gevonden. Heb dan de complete voorkant van de moto een revisie en paintjob gegeven ik moest mijn eigen inhouden of ik nam het complete frame ook onderhanden maar ik wou er toch nog meerijden deze zomer!!! Dus de moto ziet er nog niet zo best uit maar alles wordt tot in detail afgewerkt deze winter.
Dit staat op mijn verlanglijste:
Revisie en tunen van het blok (ik zoek nog een f2 blok die hebben grotere kleppen)
Spaakwielen (heb ik al maar moeten nog door haan wheels onderhanden genomen worden)
frame en toebehoren laten stralen en powdercoaten
en nog veel meer...
Als er tips of vragen zijn mag je mij altijd mailen ben steeds opzoek naar intressante site's en onderdelen om mijn cb om te bouwen naar een volwaardige caféracer
Ik ben dus John Vnaschoubroek (alias Caféracerke) ik ben woonachtig te Lochristi dat is in belgie en dicht bij Gent, net als mijn auto en brik ben ik ook van het jaar '78 ik ben echt een seventies (ook de jaren '50 en '60 zijn mijn ding) men.IK wou dan ook een wagen en een motor uit die jaren en liefst dan nog van mijn geboortejaar. Wagen had ik al een Ford Taunus TC2 die ben ik nu ook compleet aan het verbouwen naar een circuitwagen genog daarover het is hier een motorforum!
Een maand of 3 geleden was het eindlijk zover ik had de motor waar ik zolang van droomde een CB 750 F2 van '78. Mijn vorige moto was een TL 1000s '99 maar die moest wijken voor de CB!!! Heb de motor gekocht via marktplaats, snel wat e-mails gestuurd naar de eigenaar bleek dat die man 380km van me vandaan woonde!!! In Pieterburen hoger kan je niet in Nederland denk ik. De zaterdag daarop heb ik de motor opgehaald.
Daar stond ie dan hij had een beetje weg van een caféracer maar hij was zeker niet naar mijn zin, Had hier en daar op het net enkele foto's gezien en zo ideeen op gedaan van hoe ik hem ging verbouwen,het was de bedoeling om niet aan de motor te beginnen sleutelen want als ik begin ligt de motor voor ik het weet compleet uit elkaar,ik zou er deze zomer zo mee rond cruisen om dan na de zomer in de winter dus de motor compleet naar mijn zin te bouwen.
Maar wat raad je er was nog geen dag voorbij of het kontje lag al in de vuilbak, ben dan begonne om er zelf één te maken maar toen vond ik er een op marktplaats had ondertussen ook al clipons en een tank gevonden. Heb dan de complete voorkant van de moto een revisie en paintjob gegeven ik moest mijn eigen inhouden of ik nam het complete frame ook onderhanden maar ik wou er toch nog meerijden deze zomer!!! Dus de moto ziet er nog niet zo best uit maar alles wordt tot in detail afgewerkt deze winter.
Dit staat op mijn verlanglijste:
Revisie en tunen van het blok (ik zoek nog een f2 blok die hebben grotere kleppen)
Spaakwielen (heb ik al maar moeten nog door haan wheels onderhanden genomen worden)
frame en toebehoren laten stralen en powdercoaten
en nog veel meer...
Als er tips of vragen zijn mag je mij altijd mailen ben steeds opzoek naar intressante site's en onderdelen om mijn cb om te bouwen naar een volwaardige caféracer
Laatst bewerkt: