Het begin van het project GSX...

The Puritan

Die hard MF'er
15 sep 2004
540
0
Amersfoort
Vandaag even wat spullen gekocht voor het GSX 1100 E project. Een complete USD met remmen, spadbordje(wel iets gescheurd) , velg, kroonplaten en clipons. Ook een bijpassende achtervelg met remmen en tandwiel. En ook nog een achterbrug. Dit alles van een oliekoeler GSXR. Ik weet aleen niet of het van een 750 of een 1100 is. Alleen zijn dit 5 spaaks wielen, en die horen toch niet op een gsxr? Volgens mij hebben ze ook adapters gemaakt voor het tandwiel en de remklauw achter. Dus weet iemand waar deze velgen uit komen? En de eindbussen van de achteras passen niet in de brug, de gleuven daarin zijn veel smaller. Dit is allemaal wel pas te maken, maar misschien heb ik gewoon een verkeerde brug te pakken. En wat is dit zo ongeveer waard bij elkaar? (Ik heb volgens mij een hele goeie deal kunnen maken *D )

Foto=M4PVPRUY&ext=.jpg


Foto=LG6ZFPJK&ext=.jpg


Foto=QJTZJYMX&ext=.jpg


Foto=IZFTONL7&ext=.jpg


Foto=F6SFISB8&ext=.jpg


Foto=VVYGKTIX&ext=.jpg


Foto=CGKC8LA4&ext=.jpg


Foto=IOMHW3EM&ext=.jpg
 
Zijn bij de latere modellen die gleuven voor de achteras breder dan?

Ow, ik heb je gister nog gespot, rond een uur of 2 onder aan de stationsstraat :]
 
Zijn bij de latere modellen die gleuven voor de achteras breder dan?

Ow, ik heb je gister nog gespot, rond een uur of 2 onder aan de stationsstraat :]
weet ik niet,maar het link systeem van de 1100 van dat jaar is totaal anders,en heb ooit zo'n achterbrug gehad daar zag ik het aan ;)

stond jij soms bij de oversteekplaats te wachten bij de stoplichten(tegenover de A'foortse courant),stonden namelijk een paar jongens te staren naar mijn motor...

en viel het mee me Fighter in het echt te zien :W


gr Ron.
 
Laatst bewerkt:
dat achterwiel lijkt wel van een fireblade.
haal je wel de oneffenheden met een wetsteentje van de binnenpoten.
hoop dat je niet meer dan 450 voor de hele zooi betaald hebt.....

maar verder suc6 met bouwen,
ps. gsx-r heeft alleen 3 spaakswielen, dacht ik.
vork is van voor 93 en van een 750 aan de dikte te zien.
 
@ gixxerron. Ik kwam net bij de bios vandaan en liep bij de Phoenix parkeergarage met m'n ex-vriendin. En je reed te snel om hem eens goed te bekijken :(

@ Carlow, Er is niks mis met de binnenpoten. Er zit alleen een soort beschermingswas op tegen het corroderen.
 
mooie berg onderdelen joh :}

zit wat werk in maar is het spul wel waard lijkt me :)



edit: achterwiel wel beetje vreemde constructies allemaal ;)
 
Ik heb ff wat fireblade pics bekeken, maar die hebben allemaal 6 spaaks wielen. Dus dan zou het toch wat anders zijn.
 
Waar kan ik dat aan zien dan??
denk ook dat het pvm wielen zijn en ze hebben het hard uit het tandwiel gesneden en die weer op een adapter gemaakt,waarschijnlijk omdat er geen tandwiel voor te vinden was...

heb dit ooit gedaan bij mijn vorig project daar had ik een ex dragwiel in gemaakt.
die was 18" 6J en was ook geen tandwiel voor te krijgen en heb toen ook zo'n soort kontructie moeten maken...

gr Ron.
 
Laatst bewerkt:
Wat een beunhaas werk, ik zou hier niet veilig mee durven rijden.

Ik hoop dat je het allemaal wat netter/veiliger maakt. En dat het redelijk makkelijk pas te maken is op de GSX. Wel een vette voorvork !

Een heel leuk project voor in de winter.
 
voorvork is denk ik van een honda,firestorm of blade.
te zien aan de nissin remklauwen zijn het volgens mij geen suzuki vorkpoten
 
voorvork is denk ik van een honda,firestorm of blade.
te zien aan de nissin remklauwen zijn het volgens mij geen suzuki vorkpoten

:z :X

fireblade en firestorm hadden geen upsd-vork, en nissin vind je bij veel merken.
 
voorvork en remschijf is van een GSXR750 '90,en de GSXR heeft ook nissin 4 zuiger klauwen...

gr Ron.
 
Laatst bewerkt:
zit de voorvork er al in ? aangezien jij zij dat het een deruit ander derin was....?

groet steven

Nee, eerst alles netjes schoonmaken en een nieuw likkie verf geven. Ik moet nog een paar risers laten maken voor het stuur. Ik moet ook nog wat bouten en ander borgspul hebben. Er zitten nu een soort splitpennen in de remklauwen om snel blokjes te kunnen wisselen. Volgens mij hoort er een pin in van een mm of 6 dik. Dus dat gaat ook weer origineel gemaakt worden. En nieuwe balhoofdlagers moet ik ook nog bestellen. En ik wil ook nog gewoon rijden als het mooi weer is, dus het zal wel een herfst/winter project worden.
Pas ook nog 2 Bos dempers van een TL1000s gescoort voor weinig omdat er iets schade aan zit. Maar dat geeft niet want ze moeten toch ingekort worden.

Foto=NRZFN7SP&ext=.jpg


Foto=PD6VJ8FR&ext=.jpg


En zijn PVM wielen erg bijzonder? Het zegt mij helemaal niks, behalve dat ze :9~ zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan