FZR-wegtrek-topic

Waar ligt het aan?

  • FZR kwaal

    Stemmen: 1 4,3%
  • Verrotte koppeling

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dash kan niet rijden...

    Stemmen: 22 95,7%

  • Totaal aantal stemmers
    23

Dash

MF veteraan
3 mei 2004
5.313
7
Hoorn (Noord Holland)
Ik rij een FZR600 en nou had ik een vraagie aan de FZR rijders onder ons. het schijnt dat de FZR een verotte koppeling heeft. als ik bij stilstand wegtrek doet ie de eertse 3 meter vrijwel niks, todat ie een beetje op gang komt. dan gaat ie als een kanon. ik heb al van alles geprobeerd om snel weg te kunnen trekken maar hij heeft er geen zin in. is dat een FZR kwaal of ben ik te dom om de koppeling deftig te bedienen? :X

dus DE vraag: hoe trek je hard weg met een FZR600?
(die cv`jes die me van achteren nemen worden nu lichtelijk irritant) :z
 
Als ie wel toeren draait maar niet rijdt is je koppeling verrot.
Dat die van jouw zo slecht wegkomt komt volgens mij mede door 25kw met gashendel begrenzing,dan heeft ie die 25kw wss pas bij 9000 rpm.

Kortom gewoon die van ons kopen *D
 
Net even iets eerder beginnen met gasgeven dan je gewend bent/dan je logisch acht. Terwijl je dat doet koppeling laten opkomen en gaan! :]
Als je daar een beetje mee speelt gaat dat erg goed en snel...

Veel succes.
 
Als ie wel toeren draait maar niet rijdt is je koppeling verrot.
Dat die van jouw zo slecht wegkomt komt volgens mij mede door 25kw met gashendel begrenzing,dan heeft ie die 25kw wss pas bij 9000 rpm.

Kortom gewoon die van ons kopen *D

Blijf jij bezig? :+

Net even iets eerder beginnen met gasgeven dan je gewend bent/dan je logisch acht. Terwijl je dat doet koppeling laten opkomen en gaan! :]
Als je daar een beetje mee speelt gaat dat erg goed en snel...

Veel succes.

ok. gaan we dat es proberen.
met de GPX had ik hier nooit last van ;)
 
Ik trek ff niet zo hard meer weg, maar dat heeft meer te maken dat m´n ketting bijna op is en ik nog 3 weken moet voor z´n grote beurt en ik dan liever tegelijk alles laat doen aan m´n fietsie (betekent overigens wel dat ik er nog +/- 1500 km mee moet doen :X
 
ff wat anders; kans zit er voor 99% zeker in dat ik einde van de week ook een FZX600 bezit, nou vroeg ik me alleen af; wat is het vermogen en gewicht van zo'n ding? oftewel; schiet het nog een beetje op. Misschien ook specificaties van sprinttijden?
En nee; geen 25kW antwoorden, want ik wil er meer :W
 
een fzx :?
een fzr bedoel je en ja ze schieten ZEKER nog op ze zijn best erg rap eigenlijk, en je kunt er vanuit stilstand erg hard mee wegrijden maar dan wel naar voren hangen in de 1 en 2 want ze komt omhoog, in de 3 wordt het wiel licht maar komt eigenlijk niet meer los.
Dus het is nog zeker een snel en lekker stuurfietsje zo'n FZR.
mooi spul zo'n FZR600 :Y
 
ff wat anders; kans zit er voor 99% zeker in dat ik einde van de week ook een FZX600 bezit, nou vroeg ik me alleen af; wat is het vermogen en gewicht van zo'n ding? oftewel; schiet het nog een beetje op. Misschien ook specificaties van sprinttijden?
En nee; geen 25kW antwoorden, want ik wil er meer :W

eerst ff dit: geen pleonasmes in mijn topics B|

bedoel je een FZR? of was dat een typo?

een FZR600 schiet echt wel op. (ongeknepen)
weegt relatief weinig en heeft een blok met pit.
 
een fzx :?
een fzr bedoel je en ja ze schieten ZEKER nog op ze zijn best erg rap eigenlijk, en je kunt er vanuit stilstand erg hard mee wegrijden maar dan wel naar voren hangen in de 1 en 2 want ze komt omhoog, in de 3 wordt het wiel licht maar komt eigenlijk niet meer los.
Dus het is nog zeker een snel en lekker stuurfietsje zo'n FZR.
mooi spul zo'n FZR600 :Y

blij te horen. ligt dus aan mij dat ie als een trein vertrekt. :X

ff poll er bij gegooid. ben bang dat ik de uitslag al ken... :N
 
Laatst bewerkt:
FZR idd, reageer ik eindelijk eens een keer, gelijk klote type fout |(

Maar nog geen vermogens of gewicht?

Ook maar ff googlen dan maar.
 
Is gek zat iig, voor eerste motortje.
tenminste eerste :X
Heb een tijdlang op een bizar opgevoerde RS125 gereden, met de ilusie dat het een snelle brommer was(snel was ie iig wel, brommer niet, afgezien van dat kleine gele plaatje achterop _O- ), maar ja; dat red het denk ik bij lange na niet bij een FZR600.

Dus dat beloofd nog wat leuks.
Vroeg het me gewoon af. :]
 
FZR levert standaard die 91 op de motor.
Hierbij een dynojetuitdraai van die van ons. Top=238km/u redt ie in het echie ook redelijk makkelijk *D
Sprinttijden kan ik ook niet vertellen,maar mijn ervaring is ook dat je niks tekort kom.

4slagFZR600vk.gif
 
da's best gek volgend mij? of kijk ik nou niet goed met mijn slaperige oogjes?
Heb jij bepaalde aanpassingen gedaan? Behalve de uiterlijke die ik al uit ander topic ken. :9~
 
da's best gek volgend mij? of kijk ik nou niet goed met mijn slaperige oogjes?
Heb jij bepaalde aanpassingen gedaan? Behalve de uiterlijke die ik al uit ander topic ken. :9~

Klopt heb het niet zelf gedaan maar voor zover ik weet heeft ie iig een volledigb systeem van mijnheer bos (ook andere bochten dus) en een K&N filter,dan staat de boel bijna perfect afgesteld.
Wou nog wel eens proberen te achterhalen of er nog meer aan is gebeurd,maar voor zover ik weet is dat het enige.
 
eens kijken of er een dyno-jet kitje in is gegaan?
Lijkt me trouwens een best zinvolle mod bij zo'n FZR. vooral de complete kit met losse filters en alle mods.
 
Dynojet kit zegt mij eerlijk gezegd helemaal niks.....
Je stel een motor goed af of niet,klakkeloos een "kitje" d'r in mikken is volgens mij ook niet de manier.
Afstellen gebeurt imho dan ook op een dynojetbank als daar andere naalden voor nodig zijn is dat nodig maar zo'n "kitje"........
 
Heb een fzr 600 uit 1990 gehad. Fabrieksopgaaf 89 pk krukas. Kwam op dynobank uit op 72 achterwiel pk's. Rijklaar met alles erin en volle tank werd hij met invoeren gewogen op 210 kilo. Fabrieksopgaaf mag je zelf googlen :) geloof idd rond de 185 kilo droog.

Topsnelheid lag op 230 km/h op de teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan