Nog meer XV920 / TR1 / XV750 / XV500

XV-CHOPPER

Die hard MF'er
2 feb 2004
532
0
Flevoland
Ben eigenlijk benieuwd wie er op het forum allemaal een xv920/TR1/XV750/XV500 rijden. Graag foto laten zien.

Hier alvast de mijne (XV920 geen Virago, is nog niet helemaal af)

:} HTTP://WWW.XV-CHOPPER.NL :}
full
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit zeg !!! als ik zo vrij mag zijn: dat bmw-design qua nummerplaathouder, mag van mij wel weer weg hoor 8-) blijft een lastig verhaal die plaat, dat italiaanse formaat is gewoon beter :)
 
Ik les nu op een Virago, ik geloof met 250cc. Grappige motor en het rijd ook erg leuk, ik vind alleen de zithouding drie keer niks en het blok is niet mijn favoriet. (zit liever voorover met een viercilinder in lijn :9 )

Maar ik vroeg me af of het een virago kwaaltje is dat als je gas geeft de motor even niks doet en er dan pas vandoor gaat?

Vergeet het steeds te vragen aan mijn instructeur |(
 
Ja! Ik ben er weer... Ik heb ook een XV920. Bij de aankoop hoordeik al wat tikken in 't blok, maar de eigenaar verzekerde me ervandat 't de kleppen waren. Na een ritje uit den haag naar utrecht was alles nog in orde, maar nadat ik 'm een weekje in de schuur op had staan poetsen, de olieen het filter vervangen had, besloot ik uit utrecht naar mijn ouders te rijden, in Amersfoort. Daar ging het mis. Onderweg hoorde ik een rare zjieng uit het blok komen en nadat ik 'm een paar uurtjes bij een oude dame had mogen stallen tot ik een bakkie geregeld had, bleek thuis het nokkenastandwiel op venijnige wijze van de nokkenas geknapt, daarbij de nokkenas in de kop vastzettend.

Gelukkig heb ik via het forum snel een 2ehands blok kunnen regelen. De boel die kapot was heb ik over gezet en vanochtend sloeg ze zowaar na een kort stukje duwen aan. Toen ik met mijn broertje naar een plaatselijke motordealer ging, sloeg ze ineens af. Ik heb 12 f*ck*ng kilometer met dat ding aan mijn hand in de brandende zon naar huis gelopen. Wel mooi bruin geworden :r

Nu vraga ik me af: als de krukaslagers versleten zijn (78k op de teller) kan ie daarvan afslaan? Ik heb het blokje nog niet -wéér- opengehaald... Morgen eerst maar eens kijken of ik de carbs kan synchroniseren. Als ze nog aangaat.

In ieder geval heb ik wel wat piccies. En dat wilde je graag! Maar ik heb ze niet hier. Dus nog even geduld. Ik heb een ontwerpje van hoe ie moet worden en kan wel een fotootje maken van hoe ie nu is. Ik wil wel vast een tipje van de sluier oplichten: Kenny Roberts Yamaha.
 
Nu vraga ik me af: als de krukaslagers versleten zijn (78k op de teller) kan ie daarvan afslaan? Ik heb het blokje nog niet -wéér- opengehaald... Morgen eerst maar eens kijken of ik de carbs kan synchroniseren. Als ze nog aangaat.

Ja, versleten krukaslagers geven een stevige temperatuurverhoging en dat kan leiden tot instabiel lopen. Op zich wel merkwaardig dat dat -uitgaande van normaal rijgedrag - optreedt bij 'slechts' 78000 kilometer. Zuiger/cylinder etc zou ik mij iets bij voorkunnen stellen, klepseals ook maar krukaslagers??? keertje te weinig olie gehad misschien??
Gewoonlijk laten versleten krukaslagers zich - als ze tenminste zo erg versleten zijn dat ze tot een dergelijke grote temperetuurstijging leiden dat eea afslaat - trouwens ook nogal goed horen dus de vraag is: weet je zeker dat ze versleten zijn of is dit een gok.

Andere suggestie: je had het over aanduwen; Laadt je accu wel bij?? Indien dat niet het geval is heb je op een gegeven moment ook geen ontsteking meer..... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ja, versleten krukaslagers geven een stevige temperatuurverhoging en dat kan leiden tot instabiel lopen. Op zich wel merkwaardig dat dat -uitgaande van normaal rijgedrag - optreedt bij 'slechts' 78000 kilometer. Zuiger/cylinder etc zou ik mij iets bij voorkunnen stellen, klepseals ook maar krukaslagers??? keertje te weinig olie gehad misschien??
Gewoonlijk laten versleten krukaslagers zich - als ze tenminste zo erg versleten zijn dat ze tot een dergelijke grote temperetuurstijging leiden dat eea afslaat - trouwens ook nogal goed horen dus de vraag is: weet je zeker dat ze versleten zijn of is dit een gok.

Andere suggestie: je had het over aanduwen; Laadt je accu wel bij?? Indien dat niet het geval is heb je op een gegeven moment ook geen ontsteking meer..... -O-

Het was een gok idd. Ik denk dat ik eigenijk gewoon de kleppen hoorde. Die heb ik gisteren maar eens écht goed gesteld (thnx Joooaaas). Het laadsysteem B|
Ik heb er niet echt over nagedacht. De vorige eigenaar kwam wel met een beetje vreemd verhaal over dat de eigenaar voor hem hem wilde starten maar dat ie het niet deed en dat ie 'm had bijgeladen 's nachts en dat 't toen wel goed ging, maar dat hij er zelf nooit last vna had gehad. :?
Kan nooit meer iemand de waarheid vertellen? Ik zou'm aan moeten klagen. Eerst maar eens uitzoeken hoe het allemaal werkt. Het begint bij de rotor in 't blok hè... WPHBje lezen! (thnx Billy)
 
full


Dit is een beetje het idee, nu ziet ze er nog origineel uit. Voor het hiaat onder de tank zou ik een stuk frame weg moeten slijpen... daar wacht ik nog maar ff mee!
 
Het begint op gang te komen. Nog meer foto's graag. Zo'n mooi blok daar moet je toch een vette fiets omheen kunnen bouwen.

CHOPPY, ik vind je fiets geweldig om te zien. Prachtig frame. Eigenbouw?

Heb nog een topic gepost onder techniek.
Koplamp xv920 doet het niet
Kijg mn koplamp niet aan het branden. Nog suggesties?

:} :} :} http://www.xv-choppers.tk :} :} :}
heb je de bedrading vervangen? het kan oxidatie zijn of een kabelbreuk
in het stekkertje dat aan je lamp zit is die nog goed?
anders moet je zien dat je de stroom van je achterlicht afhaal met een
relais of zo *D
 
Het begint op gang te komen. Nog meer foto's graag. Zo'n mooi blok daar moet je toch een vette fiets omheen kunnen bouwen.

CHOPPY, ik vind je fiets geweldig om te zien. Prachtig frame. Eigenbouw?

Heb nog een topic gepost onder techniek.
Koplamp xv920 doet het niet
Kijg mn koplamp niet aan het branden. Nog suggesties?

:} :} :} http://www.xv-choppers.tk :} :} :}

wat ik altijd doe , ik pak een acuu van een auto, daar zet ik startkabels op en zet de min op het frame van de motor en in de klem van de plus klem ik een schroevendraaier.

dan loop je met die schroevendraaier alle kontaktjes af ;dus je begint bij je koplamp(ik neem aan dat je het lampje gecontroleerd hebt |( )
volg de kabels en je vind vanzelf waar de eventueele breuk (of iets dergelijks zit)
 
Hoor ik er met deze ploffer ook bij of ben ik dan te nieuw? :+

full


Virago 750 se van 88 waar ik een hoop aan verspijkerd heb nu rij ik trouwens rond met zo een zadel met veren. foto volgt. ( meerdere)
Moet nog veel aan gebeuren, heb hem in slechte staat gekocht.
Maar hij rijd,en lekt, en trilt.......:y
 
Mooi ding ziet er goed uit. En ja ook iets minder oude XV's zijn welkom. Heb je nog een beter foto van de zijkant?

Ben er inmiddels achter wat er aan de hand was met de koplamp. Heb hem doorgemeten en ben begonnen bij de zekering vooraan onder het yamaha kapje. Had aan de onderkant stroom dus dacht in eerste instantie dat het goed was omdat er ook een nieuwe zekering in zat. Bleek dat aan de bovenkant van de zekering geen stroom zat. Beetje de contaktjes opgestuurd en voila, de koplamp doet het weer.

;) *D :Y *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan