motor kleding wassen ???

FunnyName

MF'er
9 aug 2002
49
0
Den Haag
Dag Allemaal,

Ik heb een broek van MotoLine met AeroTex materiaal. De bescherming (schuim) is er niet uit te halen. |(
Mijn vraag is kan ik deze broek gewoon in de wasmachine wassen? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik heb een Jas van Dane, van GoreTex, zelfde vraag .. :)
Van beide heb ik geen wasvoorschrift kunnen vinden :?

Bedankt voor de mogelijke reakties.
 
Voor Gore tex heb je speciaal wasmiddel vloeibaar in een klein flessie dit kan je kopen bij motorzaken waar ze jassen enzo verkopen van gore tex en bij winkels waar ze gore tex winterjassen verkopen (sportzaken)
 
Dikwijls is het voor de stof op zich niet zo erg maar als er een waterdicht membraam inzit kan dat wel eens fout (lees lek) aflopen...

Grtz,
iBuZze
 
In mijn (kunsstof) Dainese pak staat dat je het alleen met de hand mag wassen en niet moet strijken :P Dat heb ik dus 1 keer gedaan en dat was zo'n geklooi dat ik heb vanaf toen gewoon in de machine stop. Dan haal ik uiteraard wel harde beschermstukken er uit, zet ik de temperatuur op 30 graden en zo min mogelijk centrifugeren. Dat heeft bij mij eigenlijk nooit problemen opgeleverd, maar ik geef dus geen garanties!
 
je moet een jas of broek met membraam zo min mogelijk wassen. Als je ze toch al wast liefst met de hand en een wasmiddel dat ervoor zorgt dat het membraam intact blijft. Deze zijn bij motorzaken te krijgen ( bij waar ik werk kost het geloof ik 12,50 euro :( prijs wordt niet door mij bepaald maar door de leverancier :P )
En als je hem toch in de wasmachine was zorg wel dat die beschermstukken eruit zijn.
 
Hoe doen jullie dat met leren pakken?
zelf was ik hem nooit, schoonmaken met water en een borstel, goed laten drogen en weer lekker invetten.
Maar de binnenkant wordt er niet frisser op met deze manier
 
Hoe doen jullie dat met leren pakken?
zelf was ik hem nooit, schoonmaken met water en een borstel, goed laten drogen en weer lekker invetten.
Maar de binnenkant wordt er niet frisser op met deze manier
Als ik dadelijk een leren pak heb (denk dat ik dat vandaag weet :) )
dan ga ik een lederreiniger gebruiken.
deze zorgt ervoor dat het pak gereinigd wordt ( alle lijkjes van dat pak af ) soepeler wordt en waterafstotender wordt/blijft.
 
Als ik dadelijk een leren pak heb (denk dat ik dat vandaag weet :) )
dan ga ik een lederreiniger gebruiken.
deze zorgt ervoor dat het pak gereinigd wordt ( alle lijkjes van dat pak af ) soepeler wordt en waterafstotender wordt/blijft.

Ja maar da's van de buitenkant... ik denk dat de binnenkant met al die heetzakken hier dikwijls aan een beurt toe is. Maar hoe ? Ik ga straks mijn Richa leren pak afhalen... ik zal het eens vragen daar...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan