cb550F 1976 ombouwen tot caferacer

m@rc

MF'er
17 jan 2005
147
0
Hengelo
afgelopen zomer een cb550F gekocht
- 4jaar niet gelopen
- geen remmen
- verlichting doet het niet
- voorvork lek
- rubbers van luchthuis kapot

full


ik heb de carburateurs brandschoon gemaakt van binnen, rubbers vervangen.
nieuwe bougietjes
filters + olie vervangen
voorvork gefixed
remmen gereviseerd

benzine erin en lopen!!! :]

eventjes de knipperlichten nagelopen (slechte aarde)
en ja alles doet behalve achterlicht. ff een paar draden controleren en shit...hoofdzekering erdoor :N

en nu dus een sluiting
 
Laatst bewerkt:
en zo staat ie er nu bij met een nieuwe kabelboom (de oude had nogal slechte draden er tussen zitten)

full


maar nog steeds niets behalve een dikke sluiting
 
als ik de motor op parkeerstand zet dan brand het achterlicht
zet ik hem op gewoon kontakt dan gaat mijn testlamp branden!

full


als ik op de startknop, claxon of de dodemansknop druk, dan gaat de lamp nog harder branden.

ik heb voor de hele koplamp + knipperlichten + achterlicht afgekoppeld maar nog steeds kortsluiting.

ik heb helaas een pdf schema en niet erg duidelijk.

heeft iemand voor mij een schema op hoge resolutie???

en heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
 
Laatst bewerkt:
ik heb lang getwijfeld of ik hem origineel zou willen houden maar nee,

ik ga een caferacer bouwen/de slijptol erin })

full
 
Mooie motor!

Het kan zijn dat de kortsluiting in het kontaktslot zit, dat komt bij de oude CBtjes wel vaker voor (heb ik ook gehad met de 400). Je zou het onderste plastic gedeelte er eens uit kunnen halen om te kijken hoe het er uit ziet.
 
das een tip

thanx

idd komt veel vaker voor ! je kan de draden ook even doorschakelen, of bij mij (als je om de hoek woont) een contactslot lenen om het te proberen.. heb nog vrij veel cb550 elektriek liggen, dus probeer maar raak ..




ps: het is ook te koop, maar dat is niet mijn insteek om te reageren :+ wilde ik maar even kwijt
 
ik heb idd een probleempje met het kontaktslot. als ik hem een paar keer aan en uit doe dan doet hij het soms wel en soms niet.

dit zou het dus heel erg goed kunnen zijn

welke draden verbind ik door met elkaar? er zitten een paar bruine draden een rode en zwarte in de connector.
 
Caferacer=goed plan! Zelf heb ik het gehouden op een lekkere mix van origineel en caferacer:
full


Ben benieuwd hoe ie er bij jou uit komt te zien.
 
Heel mooi deze en jaloers op dat embleempie 550Four!

Het ontwerp is geheel klaar! Ik ga hem fors aanpakken, maar het blijft een 550F.
Maar hij zal eerst moeten gaan rijden...
 
hehe, ik heb helemaal een kleur ontwerp klaar + wat slijptol akties
ik ga het laten zien maar nu nog niet...twijfel nog over een paar kleine dingetjes *D

en dat gaat vooral over het chroom wel/niet

full

 
Laatst bewerkt:
Heel mooi deze en jaloers op dat embleempie 550Four!

Het ontwerp is geheel klaar! Ik ga hem fors aanpakken, maar het blijft een 550F.
Maar hij zal eerst moeten gaan rijden...

Embleempjes zijn te koop bij David Silver en CMS. Kosten wel 50euri per stuk! :X

Edit: dat heb ik er niet voor betaald natuurlijk: huisvlijt cb550 embleem *D

Heb je al tekeningen/photoshops? Ben erg benieuwd namelijk! ;)
 
shit nieuw 2e hands kontaktslot gemonteerd maar nog steeds een hele dikke vette sluiting!

|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan