wie heeft SS omgeruild voor SM?

miker

Die hard MF'er
9 mei 2005
338
0
Den Haag
Ik merk dat tegenwoordig steeds meer mensen hun SS inruilen voor een supermotard.

Mijn vraag aan die gene is eigenlijk wat jullie bevindingen zijn na deze switch.
En wat de voornaamste reden is van deze overgang.
 
ik heb er een bijgekocht, voor dezelfde kick, maar bij normale snelheden :P

om de zx10r helemaal op te geven? nee dat niet... nog niet :P
 
ik heb er een bijgekocht, voor dezelfde kick, maar bij normale snelheden :P

om de zx10r helemaal op te geven? nee dat niet... nog niet :P
Hetzelfde verhaal geld ook voor mij, ik heb er een YZ400 omgebouwd naar SM, maare mijn SP1 opgeven, meeeee nog niet.
Maar ik begrijp wel dan niet iedereen 2 motoren kunnen veroorloven.
 
2002 R1 opgegeven voor een SM... absoluut GEEN spijt, alleen komt er eind dit jaar toch weer een ss/naked/oid bij voor de langere ritjes/weekendjes weg..Dat mis ik toch wel..
 
Ben een paar keer vreselijk door die snorren aan de kant gezet, aangezien de fun pas begon op de plaats waar het met een 'sm' eindigd (lees snelheid).
Nu komt het weer op sturen aan en niet op maar lomp aan de gashendel hangen want dat kan iedereen. Het is wel zo dat je geen hele dag op een 'sm' moet gaan zitten want dat is niet echt een pretje.
Kan het weten wat ik ben wel eens op m'n 520 van zeeland naar Assen gereden en dat is toch heen en weer zo'n 700 km (dan weet je wel waar je reet zit hoor).

Groetjes Storm
 
Heb een enduro (Kawa KLX 650 C) voor woon/werk en de fun. Maar hoe ik er op rij heb ik meer kans om m'n RBW in te mogen leveren met m'n KLX dan met m'n Suzuki SV650 :P
 
SM is alweer uit mensen.

Noppen komt helemaal in :)
 
SM is alweer uit mensen.

Noppen komt helemaal in :)
Je bedoelt de "gewone" SM Meester en Meesteres :X :X :X
Noppen is al weer uit, zo'n 10 jaar geleden. Maar dan rij ik binnenkort toch weer op een noppenmotor rond:

full


:) :) :)

Maar weer on-topic:

Heb mijn 2001 R1 ingeruild voor een KTM 660 SMC 2005. Ik heb de indruk dat dit land gebouwd is op flitspalen. B| B| B| En laserguns heb ik ook al genoeg van gezien. Vind een SS motor nog steeds fantastisch, maar het gaat gewoon niet meer in dit land met al die snelhiedscontoles en drempels. Ik heb moeite met de "waterdichtheid" van justitie die de 100% benadert op het gebied van snelheidscontroles. Dus dan maar de hooligan uihangen op een SM }) }) })
 
Ik overweeg het te gaan doen, wil volgend jaar circuit gaan rijden maar aangezien werken + verhuizen richting Schiphol rijk dichterbij komt is daar dan simpel weg het geld niet meer voor. En met de SS op straat blijven rijden.. beter van niet. (steeds meer op het randje rijden, te veel risico's nemen met plat door de bocht waar het eigenlijk net niet kan, flitskasten, etc)

Ben links en rechts eens aan het informeren om mijn gsxr particulier te verkopen. Anders moet ik gaan inruilen en dat heeft weinig zin tegen een LC4 620 met verkoop prijzen van 4000 euro.

Weekendjes zal ik ook gaan missen, maar dan word het sm op aanhanger, richting eifel rijden en gas erop daar.
 
Ik overweeg het te gaan doen, wil volgend jaar circuit gaan rijden maar aangezien werken + verhuizen richting Schiphol rijk dichterbij komt is daar dan simpel weg het geld niet meer voor. En met de SS op straat blijven rijden.. beter van niet. (steeds meer op het randje rijden, te veel risico's nemen met plat door de bocht waar het eigenlijk net niet kan, flitskasten, etc)

Ben links en rechts eens aan het informeren om mijn gsxr particulier te verkopen. Anders moet ik gaan inruilen en dat heeft weinig zin tegen een LC4 620 met verkoop prijzen van 4000 euro.

Weekendjes zal ik ook gaan missen, maar dan word het sm op aanhanger, richting eifel rijden en gas erop daar.
Ja, dat ben ik dus ook van plan, om een motoraanhangertje te kopen om de SM mee te nemen. Met je SS motor knalde je effe op een dagje naar de Ardennen, en 's avonds terug (wel gesloopt, maar toch :Z :Z :Z ). Dat zie ik op een SM niet gebeuren. Maar ALS je daar nou eenmaal met je SM bent... }) }) })
Dan barst de hel los, als je begrijpt wat ik bedoel :X :X :X

Dus aanhangertje kopen :) :) :)
 
Ik voorspel niet veel goeds als hele hordes Super Sport rijders over gaan stappen naar SuperMoto. De bouwkwaliteit van een SM is toch wat anders dan een mooie glimmende SS. Probleem is ook de dealer. Die zitten doorgaans ook niet te wachten op mensen die komen klagen als er een motor is afgeleverd met een krasje in een plastic kap of een scheefzittende popnagel in de uitlaatdemper.

En zoals Zot het al zei zie ook ik SM zeker de laatste tijd niet populairder worden. Eerder andersom.

Ander offtopic punt: Veel mensen zeggen trouwens ook dat ze SM rijden omdat je nergens meer kunt noppenrijden. Dat vind ik echt onzin. Als je een beetje zoekt kun je nog overal vrij ongestoord offroad rijden. Als je maar een beetje oppast. SM rijden kun je alleen maar in Emmen, in het NK of met gevaar voor eigen leven tussen de auto's. Dat laatste is dan weer net zo bekeuringsgevoelig als rijden met een SS op de snelweg. SM Hooligan-gedrag kan je prima binnen no-time een artikeltje 5 opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Als er iemand de schurft aan modegrillen heeft ben ik het wel, dus dat was niet mijn reden.

Mijn leven lang ss motoren gehad/gereden en nu plotseling gewoon een beetje spuugziek van het altijd maar opgevouwen zitten op die dingen.. en dat te vaak met snelheden waar die zit houding niet voor uitgevonden is.

Ik zag dus op een dag een YAMAHA XT660X staan... en kreeg een stijve lul O-)
 
Ik weet niet of je echt kan zeggen dat ik van een SS naar een SM ging. :+

R1100Skuip.jpg


P1010746web.jpg


Zeker is wel dat ik vorig jaar aan veel motormeetings meedeed door het hele land, en je na een meeting van Rotterdam naar Assen bij thuiskomst s' avonds nog fris genoeg was om nog even naar de haven te rijden in de avondzon. :]
Die snelwegbochtjes met 200 km/u zitten er nu ook niet meer in, maar ik denk toch dat ik met de SM meer plezier in het rijden heb dan ooit tevoren.
Maar misschien is het een soort kalverliefde na 12 jaar "gewoon" motorrijden. ;)

Na een half jaartje moet de CR weer het veld ruimen en ga ik mijn viertakt noppenfiets ombouwen tot SM.

Ik kan een supersport gewoon niet meer mooi vinden qua uiterlijk, en het zijn gewoon logge zware dingen in vergelijking. :r
(al zal een R6 tegenwoordig op papier relatief laag in gewicht zijn, het blijft een grote fiets)
Ik zal er nog heus ooit wel weer 1 kopen, maar momenteel vind ik SM. :9~

En ze staan ook veel dichter bij de echte wedstrijd motoren. 8-)
 
2002 R1 opgegeven voor een SM... absoluut GEEN spijt, alleen komt er eind dit jaar toch weer een ss/naked/oid bij voor de langere ritjes/weekendjes weg..Dat mis ik toch wel..

Dat is wel het nadeel van een SM ja, ff 250km snelweg doe je niet zo gauw. Daarom heb ik er ook een banditje 600 bij. Lekker breed stuur erop, ook een lekker motortje voor weinig :]

En een SM veiliger voor je rijbewijs? Denk het niet :N
Misschien iets veiliger voor jezelf omdat de topsnelheid wel lager is, maar met 140 tegen een boom loopt het ook slecht af '(

Ik heb binnenkort trouwens een opvouwbare aanhanger te koop voor 1 motor. Ideaal voor een SM... O-)
 
Ik kan een supersport gewoon niet meer mooi vinden qua uiterlijk, en het zijn gewoon logge zware dingen in vergelijking. :r
(al zal een R6 tegenwoordig op papier relatief laag in gewicht zijn, het blijft een grote fiets)

Overdrijven is ook een vak ;)
 
beste koop een ktm 950 sm da is de best.....en daar kan je alles mee zo wel toeren als sm rijden !!!! ik rij met mijn 950 sm ong 200 km voor ik naar de ponp moet dus......ook op de autoweg 150 per uur is geen probleem !!!! En hij gaat ook 225 km per uur !!!!
 
beste koop een ktm 950 sm da is de best.....en daar kan je alles mee zo wel toeren als sm rijden !!!! ik rij met mijn 950 sm ong 200 km voor ik naar de ponp moet dus......ook op de autoweg 150 per uur is geen probleem !!!! En hij gaat ook 225 km per uur !!!!

Ik ga liever voor een KTM 640 Adventure :9
en dan uiteraard gewoon in de standaard enduro trim :9

full

:9~ :9~ :9~ :9~

Nu nog het geld bij elkaar zien te sparen :P
 
ik ben van een sm overgestapt naar een ss,
de sm, wat een fun gewoon teveel fun je kunt niet normaal doen op zo'n ding.
ss, ook veel fun (wel wat minder dan de sm) maar is wel makkelijker om normaal mee te doen zo'n 4 cilinder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan