10e (!) Sportboxer topic (R1100S, R1200S, HP2 Sport etc.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
nu op boxertrix o.a ohlins, Lenny's induct en SJ powerfilter te koop

had zelf wel interesse in de powerfilter, maar komt even niet uit ;)
 
Laatst bewerkt:
:W


...meld me weer binnen !...
...8 dagen Süd-Tirol / Dolomieten gedaan...

...viel gisteren echter niet mee ; 1200 kilometer, veel oponthoud, bakken regen, en een behoorlijk grieperig gevoel in lijf en leden...


...maar we zijn er dus weer... :)



...foto's + tips + reisverslag volgt tzt...





...straks even wat bijlezen denk ik... :/
 
...als je volgende week een meneer (grijs haar, bril met dun montuur) en een mevrouw (blond haar) op een BMW R1100R bij Vivaldi tegenkomt, en als die meneer naar de naam Jan luistert ; doem dan rustig de groeten van mij... :)

Roloo, welkom terug en nog de groeten terug van Jan en zijn vrouw (Hotel Vivaldi)
 
Max_adrenaline ziet Tirol ook wel zitten:

[...]


Lekker dan! Zoiets was ik van plan begin september. Ik kijk uit naar het verslag en zal hiermee ongetwijfeld mijn voordeel doen! :Y

Ah.... ook al? Bij ons staat iets dergelijks ook nog wel op het verlanglijstje maar we moeten heel even uitkijken hoe we uitkomen met dagen. Ik denk dat wij echter een iets ander rondje gaan doen waarin Tirol ook voorkomt.

Nu maar even wachten wat Roloo voor leuks te melden heeft.... ;)
 
wb Ron,

hopelijk niet te ziekjes............. en lees graag je reisverslag

keep it up

*D *D
 
Beemer meets Jan...

Roloo, welkom terug en nog de groeten terug van Jan en zijn vrouw (Hotel Vivaldi)

...kleine wereld zo ; of niet dan...! :)






...maar goed ; het reisverslag + foto's...



...zoals gezegd voel ik mij absoluut niet lekker, en laat zelfs het motorschoonmaken, en het gras maaien maar even zitten (en dat zegt meer dan genoeg lijkt mij...)...

...maar ik ben al wel even bezig met de foto's (dat kan tenslotte vanuit de luie stoel)...



...heb net 2 Ibuprofennetjes 400 naar binnen zitten 'smullen', en dan voel je weer even een hele Piet ; maar tis helemaal nix...

...die 1200 kilometer van gisteren was denk ik ook net 'even' teveel van het goede... :/



...maar goed ; om de soort van voorpret al iets te vergroten, de onderstaande passen hebben we 1 of soms meerdere malen gereden...

Passo di Gardena (geen grapje ; zo heet het ding echt)
Passo di Campolongo
Passo di Falzarego
Passo di Rolle
Passo Pordoi
Passo di Sella
Passo di Costalunga
Passo Fedai
Passo di Mendola
Passo del Tonale
Passo di Palade
Passo del Brennero

...en dan op tal van (berg)wegen die wel degelijk een naam hebben, maar die ik vergeten ben... :/



...enne..., die Passo Pordoi...
...een aanrader ; 33 bochten omhoog, 27 naar beneden (of andersom natuurlijk !)...
...en SNAARSTRAK asfalt !...

...en natuurlijk (buiten het weekend om) niet druk op die passen...

...om U een idee te geven : filmpje



...ik zou zeggen : Google ze... :Y
 
Laatst bewerkt:
vraagje ...

heeft er iemand van dit forum een " techlusion" geinstalleerd ??, na het lezen van enkele posts in pelican en boxertrix, ben ik erg benieuwd naar de bevindingen met dit toestel, alhoewel ze daar ook beschreven zijn.
maar toch ... even hier navragen dus

alvast bedankt
 
RoLoo voelt zich echt niet lekker en laat zelfs het gras groeien:

...om U een idee te geven : filmpje



...ik zou zeggen : Google ze... :Y

80% van de genoemde pasjes heb ik ook wel eens gereden. Vorig jaar toen Kato en ik daar samen waren was het een en ander nog gesloten. En toch he... die opsomming. Dan krijg ik meteen weer de kriebels om daar rond te koekeloeren. Wellicht omdat we dit jaar nog geen Alpen/Dolomietenpassen hebben gereden.

En dat filmpje.... leuk! En de kwaliteit van de opname is overigens ook goed! :Y
 
Laatst bewerkt:
...kleine wereld zo ; of niet dan...! :)






...maar goed ; het reisverslag + foto's...



...zoals gezegd voel ik mij absoluut niet lekker, en laat zelfs het motorschoonmaken, en het gras maaien maar even zitten (en dat zegt meer dan genoeg lijkt mij...)...

...maar ik ben al wel even bezig met de foto's (dat kan tenslotte vanuit de luie stoel)...



...heb net 2 Ibuprofennetjes 400 naar binnen zitten 'smullen', en dan voel je weer even een hele Piet ; maar tis helemaal nix...

...die 1200 kilometer van gisteren was denk ik ook net 'even' teveel van het goede... :/



...maar goed ; om de soort van voorpret al iets te vergroten, de onderstaande passen hebben we 1 of soms meerdere malen gereden...

Passo di Gardena (geen grapje ; zo heet het ding echt)
Passo di Campolongo
Passo di Falzarego
Passo di Rolle
Passo Pordoi
Passo di Sella
Passo di Costalunga
Passo Fedai
Passo di Mendola
Passo del Tonale
Passo di Palade
Passo del Brennero

...en dan op tal van (berg)wegen die wel degelijk een naam hebben, maar die ik vergeten ben... :/



...enne..., die Passo Pordoi...
...een aanrader ; 33 bochten omhoog, 27 naar beneden (of andersom natuurlijk !)...
...en SNAARSTRAK asfalt !...

...en natuurlijk (buiten het weekend om) niet druk op die passen...

...om U een idee te geven : filmpje



...ik zou zeggen : Google ze... :Y
Net even gecheckt en ik kan het hele lijstje afstrepen. *D *D
Volgend jaar weer ie kant op blijft echt fantastisch gebied.
Welk hotel zat je?
Of waren jullie op doorreis?
1200km snelweg terug deden wij in de auto met de motoren op een aanhangwagen.
Dit is toch wel erg goed bevallen. Radio aan en de bandjes netjes rond terug.
 
Op het filmpje ziet het er ook warmer uit.
Dit in vergelijking met begin Juni.
dolomietenjuni2009098.jpg

Toen lag de Pordoi nog vol sneeuw.
Gr Ad
 
FZeendje vraagt...:


a) Welk hotel zat je?
b) Of waren jullie op doorreis?
c) 1200km snelweg terug deden wij in de auto met de motoren op een aanhangwagen.
d) Radio aan en de bandjes netjes rond terug.


a)

...iemand die mij een beetje kent, weet dat ik wars ben van alles dat Hotel heet. Wij zijn van de voordelige 'zimmer frei' afdeling. En in mijn reisverslag zal ik melden hoe ik daar deze keer aan gekomen ben, en waar het ding te localiseren is...
...het was trouwens deze keer Haus Helga..., en 'ja', ik weet dat dat als een huis van lichte zeden klinkt... ;)



b)

...nein, es war ein richtiger Urlaub...



c)

...hoor us ; een motorvakantie, is een motorvakantie... :Y




...maar ik heb ze gezien inderdaad..., karretje achter de mobiel, en brommer(tjes) mee...

...en hoewel er binnen het voertuigenpark een automobiel MET trekhaak staat, verkiezen wij het toch om als MOTORrijder op vakantie te gaan... ;)



d)

...yep, ik geef toe ; 2x 1200 kilometer relatief vlot snelweggebruik (hoogste snelheid vlgs. de GPS (in Duitsland) 187 km/h - gewichtige motoRT + 2 mensen + 3 koffers + 3 binnentassen + tanktas), geven de banden een minder fraai uiterlijk, maar ja..., dat is dan maar zo...




full
 
vraagje ...

heeft er iemand van dit forum een " techlusion" geinstalleerd ??, na het lezen van enkele posts in pelican en boxertrix, ben ik erg benieuwd naar de bevindingen met dit toestel, alhoewel ze daar ook beschreven zijn.
maar toch ... even hier navragen dus

alvast bedankt


Wat is dat nu weer...................??
 
@Roloo

Fijn dat jullie weer heel en (on) gezond terug zijn.

Tja, 1200km heen, dan een verblijf bij Knut en Helga in die alpenweide, en weer 1200km terug....................dat houd geen filmster vol. :+
 
S-Bimmer is er klaar voor...:


Zo *D
[afbeelding]
Nu eens kijken of ik die zwarte kleur van het blok weer terug kan toveren 8-)

...ja hoor ; met dat goedje gaat dat als de gesmeerde bliksem zeg maar...


...heel lichtjes inspuiten ; en bijvoorbeeld met een fijne (als in : smalle) radiatorkwast inpoetsen, cq. uitsmeren...



...gisteren bij de RT ook nog gedaan...
...en alle koelribbetjes zijn weer keurig glanzend zwart...
 
Daar ziiiiiiiijjjjjjjjjjjnnnnnnnnnn we weeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!! :Y

Net terug van twee weken zonnig en warm Kreta. De wasmachine draait overuren, maar de boel is weer opgeruimd ;)
Deze week wordt het ook nog mooi weer, dus dat wordt de brommer uitlaten. Maandag weer aan het werk helaas... :(

Denkt u ook nog even na over de Sportboxer-meeting op 13 september a.s. als u dat nog niet gedaan heeft :Y ;) De teller staat nu op 16 deelnemers *O*
 
Mr_Sloo schreef over accu perikelingen :
Nog even mijn accuverhaal oprakelen....
Bleek dat 40% daar problemen mee heeft gehad.
Meestal accu zomaar plotseling stuk.
Men verdacht de originele Exide accu ervan dat deze door trillingen kapot zou gaan.
En wel HET topproduct een Odyssey, volgens diverse lijsten op Internet en berichten in dit forum type PC 638.
Afijn de accu blijkt er uiteindelijk dan toch in te passen.
Maar of hij toch wat te hoog is?
De klembeugel kan ik niet meer op de oorspronkelijke plaats vastzetten.
Is geen probleem, omdat die ook aan het steuntje van de plastic zijpanelen vast kan.

Al met al vraag ik me nu af, had ik dan toch een kleiner type Odyssey moeten hebben?
PC535


Maar hoe dan ook er zit nu een echte vette accu in :}
Na het overlijden van de GS/A accu in de vakantie ... |( (twee jaar oud)
nu ook de accu van het R'etje kapoet :X (anderhalf jaar oud)

Van beide motoren de accu's goed onderhouden door regelmatig te rijden en aan de (BMW) druppel-laders te hangen ... :?

Als je het mij vraagt ... deugen de Exide accu's gewoon niet en zijn niet tegen de trillingen van de motor bestand, nu krijgt het R'etje nog onder garantie een andere accu ... maar eigenlijk zou ik er een andere/betere accu in willen hebben om niet met een jaar of twee voor het zelfde probleem (stil) te staan !!!
Es kijken wat hier uitkomt ... en wat de dealert hier over te zeggen heeft ???

Bei de weg die van Odyssey is volgens de forums een PC535GS voor de 12S !!!
 
...bijna 2500 post-dingetjes hierzo...

...verwacht U dat ik een deeltje 11 open...?

...of zegt U : nee, ikke, ikke, ikke... ;)
...aan U de keus... :)



...tis mij om het even, zeg maar...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan