11-04 14.00-17.00 goedkoop tanken bij Tango

Ik heb ook in die landen getankt en daar kan ik Oostenrijk, Spanje, Frankrijk en Italië aan toevoegen. Maar werkelijk, op de een of andere manier stookte verschillende auto's en motoren waar ik het mee geprobeerd heb Duitse benzine (Euro95 dus heh Fubaar) sneller op dan andere. Probeer het maar eens uit.

Dit klopt dus echt niet, snap niet hoe je dat gemeten hebt of hoe je daar bij komt.
Het zal misschien een vrijwel onmerkbaar beetje verschillen omdat de samenstelling op detail iets zal verschillen maar niet zoveel als jij zegt. Er is een europese standaard waar ze aan moeten voldoen, vandaar.

Voor dat geld zou ik dan even naar luxemburg rijden ! prijzen nagenoeg het zelfde en je hebt er een leuke rit bij ! tank daar lekker je bak vol hoef je geen uren in de rij te staan !

Voor dat geld zou ik dan even naar luxemburg rijden ! prijzen nagenoeg het zelfde en je hebt er een leuke rit bij ! tank daar lekker je bak vol hoef je geen uren in de rij te staan !

ik meen wel eens gelezen te hebben dat sommigen een oude tankwagen kopen en dan naar belgie/luxemburg rijden en een beetje voor de buurt benzine inslaan :P

had liever gezien dat de tango gewoon als actie zou hebben dat ze een jaar lang 10% onder de adviesprijs zouden zitten.
Dat gaat ze natuurlijk nooit lukken. Nu hebben ze een leuke reclamestunt wat ze enkele tonnen kost. 10% onder de adviesprijs zitten bij een product wat voor 70% uit belasting bestaat, en het bedrijf is heel snel failliet.
ik meen wel eens gelezen te hebben dat sommigen een oude tankwagen kopen en dan naar belgie/luxemburg rijden en een beetje voor de buurt benzine inslaan :P
Tot de douane er achterkomt, want adt is gewoon belastingfraude...
Ga ik binnenkort doen! Alleen is m'n tank leeg als ik weer thuis ben :+

Laatst bewerkt:
maar het blijft opmerkelijk dat in Dld de brandstofprijzen lager zijn terwijl daar dus in de prijs wegenbelasting zit ...

Voor degene die nog moeten tanken vandaag:

Automobilisten kunnen zondag 11 april van 14.00 tot 17.00 uur tanken voor de prijs van 10 jaar geleden bij alle tankstations van prijsvechter Tango. Deze actie is de start van de viering van het 10-jarig bestaan van de keten van onbemande tankstations. Tango verwacht grote drukte bij al haar tankstations en heeft daarom 250 verkeersregelaars ingehuurd.

Omgerekend van guldens naar euro’s kostte een liter benzine 10 jaar geleden EUR 1,16 en diesel EUR 0,85. Met de recent weer flink gestegen brandstofprijzen levert de actie een besparing op van meer dan 40 cent per liter benzine en 35 cent per liter diesel.

:]

Als 1 van die 250 verkeersregelaars stond ik samen met een collega regelaar bij Dongen.
Actie liep van 14.00 tot 17.00 uur, maar bij ons was het zo rond 10 voor 2 tot kwart over 5.
Toeloop was erg groot, maar omdat dit station op een industrieterrein was gevestigd konden we een grote lus leggen naar de pomp toe. Berichten van vrachtwagens tussen de wachtenden in om ook te tanken kan eigenlijk niet. Deze moesten dus worden weggestuurd. Gebruik van Jerrycans moest worden ontmoedigd, maar ja, je bent geen agent en je kan niet alles nalopen. Dat er hier en daar wat meer tankruimte tevoorschijn kwam : De brutalen hebben de halve wereld.
Naar onze schatting kwamen dus tussen de 180 en 200 mensen met goedkopere benzine/diesel weer thuis. Vanaf half 4 mensen eigenlijk "ontmoedigd"om in de rij te gaan staan.
Een behoorlijk aantal moesten teleurgesteld weer huiswaarts. Een enkeling had dus meer letters nodig om zijn frustratie te uiten, maar problemen zijn er niet echt geweest.
De enkele motorrijder die langs kwam moest gewoon aansluiten, maar haakten bij het zien van de rij af.
Sluipverkeer via de plaatselijke bouwmarkt konden we niet voorkomen - met maar 2 man -
maar tot een echte volksopstand heeft dit niet geleid. De enkeling die toch probeerde voor te piepen via de sluiproute werd door de menigte terecht gewezen en ééntje die toch dapper probeerde werd door 4 man ..eeh, terugverwezen.

En ja, we blijven natuurlijk wel een oude kooplust hanteren. Waar wat te halen valt wordt massaal op aangevallen.

En ja, we blijven natuurlijk wel een oude kooplust hanteren. Waar wat te halen valt wordt massaal op aangevallen.
Geweldig voor een eenmalige korting van 20 euro op een volle tank uren in de rij gaan staan... Om over de besparing van een motorrijder niet te spreken... Lang leve de Homo Economicus :P

Berichtje op de website van mijn werkgever hierover:

Persbericht:

Bij een actie met stuntprijzen bij de benzinepompen van Tango ontstonden gisteren behalve lange files ook ongeregeldheden. "De chaos en de verkeersonveiligheid zou beslist minder zijn geweest wanneer Tango gebruik had gemaakt van deskundig opgeleide verkeersregelaars", zegt directeur Yvo Hütte van het bedrijf Traffic Support BV.

Tango zette gisteren 250 verkeersregelaars in bij 121 tankstations maar dat verhinderde niet dat er op diverse plaatsen opstootjes ontstonden door voorkruipers en verkeersoverlast door een tekort aan verkeersregelaars.

Bij de aanbesteding van de verkeersregelaars koos Tango voor een concurrent van Traffic Support die meer dan de helft van de regelaars via een uitzendbureau betrok. "Daarmee is bewust gekozen voor de inzet van niet-opgeleid of niet bevoegd personeel dat ook niet voorzien was van de wettelijk voorgeschreven kleding", zegt Hütte.

In Zwolle is een uitzendkracht van de weg gehaald omdat hij zichzelf en het verkeer in gevaar bracht. In Amsterdam moesten verkeersregelaars van het GVB te hulp schieten en vorderde de politie de assistentie van een verkeersregelaar van Traffic Support die daar in zijn bedrijfsbus voorbij reed.

Voor het opleiden van verkeersregelaars is drie dagen training nodig. Het regelen van het verkeer zonder pasje van Rijkswaterstaat of gemeente is strafbaar. De politie kan controleren of een verkeersregelaar over het juiste pasje beschikt. "Dit is een taak van de politie, die niet door de politie wordt uitgevoerd", zegt Hütte.

"De verkeersregelaarsmarkt kenmerkt zich door een slechte wetgeving en een nog slechtere handhaving", aldus Hütte. "Het beginnen van een verkeersregelaarsbedrijf kan zonder vergunning ondanks dat de verantwoordelijkheden groot zijn. De controle op de uitvoering van verkeersregelaarsbedrijven is nihil. Hierdoor vindt er op dit moment een wildgroei van verkeersregelaarsbedrijven plaats. Een markt waarin veel beloofd wordt maar weinig waargemaakt. Hierdoor ontstaat er veel oneerlijke concurrentie."

Hij schat dat Tango 10 tot 20 procent goedkoper uit is geweest door gebruik te maken van onbevoegde verkeersregelaars.

Traffic Support B.V.

http://pressrelease.perssupport.nl/...f-9224-953bfbebcfea&languageId=NL&pageIndex=1

Kan ik me moeilijk voorstellen. Je moet al iemand hebben die de vereiste papieren heeft om er mee rond te rijden want een auto met gevaarlijke stoffen is bij uitstek geschikt om te controleren door de politie.

~
Berichtje op de website van mijn werkgever hierover:Meneer Hütte van Traffic Support zal ongetwijfeld bij een aantal zaken gelijk hebben.
Misschien is zijn reactie t.a.v "de concurrent" , lees Brink, een klein beetje overtrokken.
Early en collega zijn wél bevoegd en hebben wél met juiste kleding daar gestaan.
Overigens voel ik mij hierdoor niet aangesproken, maar er is altijd woord en weerwoord. O-)

\
Berichtje op de website van mijn werkgever hierover:Meneer Hütte van Traffic Support zal ongetwijfeld bij een aantal zaken gelijk hebben.
Misschien is zijn reactie t.a.v "de concurrent" , lees Brink, een klein beetje overtrokken.
Early en collega zijn wél bevoegd en hebben wél met juiste kleding daar gestaan.
Overigens voel ik mij hierdoor niet aangesproken, maar er is altijd woord en weerwoord. O-)
Ik heb verder nooit problemen gehad met Brink, prima mensen hoor :Y Het schijnt alleen op sommige punten mis te zijn gegaan, da's altijd jammer natuurlijk..

goeie actie, leuk ook, maar die losers met die jerrycans... ;( :}
in en in triest die gasten die jerrycans volgieten voor een paar euro extra voordeel
ga toch een uurtje doorwerken ofzo

Tango staat wel weer op de kaart...

De mensen die met meer als1 jerrycan (van 5L) weggingen hadden op de bon gemogen van mij. Buiten het feit dat het niet mag is het ook niet al te sociaal met zulke wachtrijen.

Soms vraag ik me wel af hoeveel het scheelt. Ik verdien in een uur meer dan de korting die ik had kunnen krijgen (ja ik kan ook op zondag werken... ;) )

Terug
Bovenaan Onderaan