11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

Voor mij is het wel positief/gunstig...het hangt volgens mij aan de individuele sitautie af.

Ik zie niet echt in waarom het voor iemand gunstig is. Je mag 10 kw meer maar je wordt belemmerd in de vrije keuze van een motor omdat de motor niet meer als 70kw origineel vermogen mag hebben. Je moet er naast het originele vermogen ook nog rekening mee houden dat je motor niet minder als 175 kilo mag wegen ander mag je weer niet met 35 kw rijden... (0.2 kw per kilo). Ik denk dat je je een beetje verkijkt op het gunstige effect.
 
Laatst bewerkt:
Nu je het zegt...

Maar dit hele regeling zal,met uitzondering van een enkele, ongunstig uitvallen. Dat is altijd met die nieuwe regelingen. Allemaal erg onzinnig en het heeft een behoorlijke demotivering voor de beginnenden.
 
dat je geen nieuw examen hoeft te doen, was het enoge wat ik hoefde te weeten :)
kan ik de bmw gewoon laten begrenzen op uitdraai :P de rsv moet maar even wachten dan
koop k wel een bobbert
 
Mailtje terugsturen met de printscreen met streepjes van Monomuis en daar dan een uitleg bij vragen... Staat ook nog nadrukkelijk in de folder vermeld dat de nieuwe regels alleen gelden als het positief voor je is. Dit is alles behalve positief.

Maar mijn screenshot is al helder. Zit trouwens wel copyright op he! :P
Want wat Tankiej al zei, gaat het in eerste instantie voor het 'zware' rijbewijs, daar veranderd niets aan. Het lichte gaat van 25kW/0,16kW/kg -> 35kW/0,2kW/kg+max vol vermogen niet meer dan 2x geknepen vermogen (70kW meestal dus).

De vraag is nu dus die de Rijksoverheid moet geven: Wat gebeurd er met de 25kW motoren, welke vol vermogen boven 50kW á 70kW zitten? Je praat hier over duizenden motoren die niet meer bereden mogen worden door de eigenaren.

De rest is volgens mij zo klaar als een klontje nu, toch?
 
Maar mijn screenshot is al helder. Zit trouwens wel copyright op he! :P
Want wat Tankiej al zei, gaat het in eerste instantie voor het 'zware' rijbewijs, daar veranderd niets aan. Het lichte gaat van 25kW/0,16kW/kg -> 35kW/0,2kW/kg+max vol vermogen niet meer dan 2x geknepen vermogen (70kW meestal dus).

De vraag is nu dus die de Rijksoverheid moet geven: Wat gebeurd er met de 25kW motoren, welke vol vermogen boven 50kW á 70kW zitten? Je praat hier over duizenden motoren die niet meer bereden mogen worden door de eigenaren.

De rest is volgens mij zo klaar als een klontje nu, toch?

Ja alles is duidelijk behalve de situatie die je hierboven schetst. :)
 
Kan me niet voorstellen dat dit in eens allemaal niet meer mag... er zijn 2e typegoedkeuringen etc. voor afgegeven in het verleden. Waarschijnlijk zullen de motoren die geknepen kunnen worden in 2013 naar 35kW dan wel vereisen dat ze niet meer dan 70kW vol vermogen mogen zijn. Met andere woorden: minder keus. Nu waren dit voornamelijk de 4-cilinders die er boven kwamen. Qua 2-cilinders genoeg keus nog, maar dat moet je wel bevallen natuurlijk. Mijn persoonlijk mening is dat je met een licht rijbewijs (25kW) meer hebt aan een leuke v-twin ofzo, maargoed, met 35kW rijd het allemaal wel prima, dat is bijna 50pk... ik heb nu een 37kW motor.. rijd prima. Vlot onder in toerental, bovenin komt ie voldoende snel van z'n plek. Tuurlijk mag het allemaal net even wat harder, maar noodzakelijk is het niet. Brengt ook weer nadelen met zich mee (brandstofverbruik, eventueel hogere verzekering etc). Wat dat betreft kan je met A2 straks wel leuk uit de voeten.

Maargoed, we wachten dus weer de reactie af bij het ministerie van infrastructuur en milieu. Ik heb zo'n idee dat de mensen die mails beantwoorden ook niet alles weten. Maar zo'n idee heb ik ook nog wel eens bij de RDW. ;)
 
"Specifieke situaties/constructies:
- Als je een 25 kw rijbewijs hebt (AL), mag je na 19 januari 2013 35 kw rijden(A1).
(Regels zijn nog onduidelijk, zo heeft het A1 rijbewijs strengere eisen aan kw per kilo, iemand opheldering?)"

weet iemand hier meer over?
 
"Specifieke situaties/constructies:
- Als je een 25 kw rijbewijs hebt (AL), mag je na 19 januari 2013 35 kw rijden(A1).
(Regels zijn nog onduidelijk, zo heeft het A1 rijbewijs strengere eisen aan kw per kilo, iemand opheldering?)"

weet iemand hier meer over?

Wat je bedoeld is het A2 rijbewijs. A1 staat voor 11kw, max 125cc en 0.1 kw per kilo.

Als je even het topic doorleest en de reacties die tot nu toe zijn geplaatst dan lees je dat er nog geen duidelijk antwoord hierop is.
 
Ik heb een mail gestuurd met onder andere die vraag. Uiterlijk dinsdag heb ik een reactie.
 
Bron:

"Stel iemand raakt het A < 25 Kw kwijt en gaat een nieuw rijbewijs aanvragen wat krijgt
hij dan? Na 19 januari kan het oude rijbewijs niet meer worden afgegeven, maar deze
kandidaat krijgt dan een nieuw rijbewijs met daarop A2. Dit is iets ruimer, maar wordt
als zodanig gelijk getrokken."

Ik mag 26-06-2013 volvermogen rijden. Als ik het nieuwe rijbewijs afgegeven krijg en dus een A2 rijbewijs heb (omdat ik het rijbewijs ben kwijtgeraakt of whatever), mag ik dan nog steeds zonder examen gewoon op de eerder genoemde datum mijn begrenzers eruit trappen en volvermogen rijden? Of moet ik op mijn 22ste of na de genoemde datum opnieuw examen afleggen voor volvermogen?

Als het het geval is, dat als ik mijn rijbewijs kwijtraak (vermist) en een nieuwe moet aanvragen, daardoor B2 krijg en tot mijn 22ste of 2 jaar moet wachten tot ik volvermogen mag rijden, dan weet ik dat ik kopieën en foto's van mijn rijbewijs maak, en het origineel thuis in de kluis leg.

Ik mag dan sowieso niet rijden, omdat mijn motor 93kw op kenteken heeft B|

Bedankt EU, lekker duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Bron:

"Stel iemand raakt het A < 25 Kw kwijt en gaat een nieuw rijbewijs aanvragen wat krijgt
hij dan? Na 19 januari kan het oude rijbewijs niet meer worden afgegeven, maar deze
kandidaat krijgt dan een nieuw rijbewijs met daarop A2. Dit is iets ruimer, maar wordt
als zodanig gelijk getrokken."

Ik mag 26-06-2013 volvermogen rijden. Als ik het nieuwe rijbewijs afgegeven krijg en dus een A2 rijbewijs heb (omdat ik het rijbewijs ben kwijtgeraakt of whatever), mag ik dan nog steeds zonder examen gewoon op de eerder genoemde datum mijn begrenzers eruit trappen en volvermogen rijden? Of moet ik op mijn 22ste of na de genoemde datum opnieuw examen afleggen voor volvermogen?

Als het het geval is, dat als ik mijn rijbewijs kwijtraak (vermist) en een nieuwe moet aanvragen, daardoor B2 krijg en tot mijn 22ste of 2 jaar moet wachten tot ik volvermogen mag rijden, dan weet ik dat ik kopieën en foto's van mijn rijbewijs maak, en het origineel thuis in de kluis leg.

Ik mag dan sowieso niet rijden, omdat mijn motor 93kw op kenteken heeft B|

Bedankt EU, lekker duidelijk.

Je hebt nu al het rijbewijs voor vol vermogen. Alleen gaat die pas op 26-06-2013 in. Je hoeft dus niet weer een rijbewijs aan te vragen.

Als het rijbewijs A-licht automatisch wordt omgezet in A2, dan hebben veel mensen een probleem i.v.m. het origineel vermogen van de motor. B|
 
Dit betekent!

Dat ik op mijn motor,

minder dan een maand,

35 kw mag rijden!

*O* *O* *O* *O* *O*
En,

Dit betekent ook,

dat je die mooie kawasaki van je,

Misschien helemaal niet bereiden mag!

-O- -O- -O- -O- -O-





Sorry, wacht even af tot die mail binnen is, je kunt nog nergens met zekerheid blij over zijn.
 
M'n mail is weer niet door het automatisch antwoord systeem gekomen, dus weer maximaal 3 werkdagen wachten op een reactie. :Z

Edit: Net NOG een mail gekregen:

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Het antwoord op uw vraag kan het beste gegeven worden door een medewerker van Backoffice IenM die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen. Uw vraag hebben wij daarom voor verdere beantwoording doorgestuurd naar dit ministerie.


Gaat helemaal nergens over. :')
 
Laatst bewerkt:
En,

Dit betekent ook,

dat je die mooie kawasaki van je,

Misschien helemaal niet bereiden mag!

-O- -O- -O- -O- -O-





Sorry, wacht even af tot die mail binnen is, je kunt nog nergens met zekerheid blij over zijn.

;( ;( ;( ;(

Maar dat mag ik nu toch ook al niet, omdat die niet officieel op kenteken staat..

Of zie ik dat verkeert (hij is wel verzekerd via testuitdraai)
 
Laatst bewerkt:
Ik en me kutspelling... :')

Maaa17 lees het toppa even door, dan begrijp je het probleem beter ;)
 
Laatst bewerkt:
Weer een update:

Via de Informatiedienst Rijksoverheid hebben wij uw e-mail ontvangen. Wij hebben deze geregistreerd onder kenmerk .......

Het streven is om binnen een maand een inhoudelijk antwoord gereed te hebben.

Indien u op deze e-mail wilt reageren, dan kan dat niet via een reply, maar alleen via www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier. Wilt u dan de eerdere correspondentie meesturen met vermelding van het bovenstaande kenmerk.


Met vriendelijke groet,

Sandra Rügebregt
Medewerkster Staf-DG
 
Terug
Bovenaan Onderaan