11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

Volgens mij heb jij zo'n motor die direct een 25kW kenteken heeft gehad. Later moet hij terug getuned zijn naar vol vermogen en dit is met een importeursverklaring dan ook op het kenteken gewijzigd.

Wat bij "Vermogen" (P.2) staat telt i.i.g. ( => 37 kW)
 
Hoi allemaal,

Ik lees veel verschillende dingen en wil het toch graag nog een keer proberen voordat ik het RDW ga bellen.

Ik ben in het bezit van een A2 motorrijbewijs wat inhoud dat je 35 kw motoren mag besturen. Nu weet ik dat de kawasaki ninja bijvoorbeeld afvalt omdat ie meer dan 70kw heeft en ik max een 70 kw mag begrenzen.

Maar hoe zit het met begrenzen? Ik zou nu dus een suzuki sv650s kunnen kopen (53kw) en deze begrenzen op 35kw. Maar wat kost dit? De een zegt bij de garage laten afstellen etc. De ander zegt zelf kitje inbouwen en weer een bij het rdw laten testen?

Puntje bij paaltje is het het waard om nu dus een suzuki sv650 te kopen om na 2 jaar een ninja te kopen??
 
Hoi allemaal,

Ik lees veel verschillende dingen en wil het toch graag nog een keer proberen voordat ik het RDW ga bellen.

Ik ben in het bezit van een A2 motorrijbewijs wat inhoud dat je 35 kw motoren mag besturen. Nu weet ik dat de kawasaki ninja bijvoorbeeld afvalt omdat ie meer dan 70kw heeft en ik max een 70 kw mag begrenzen.

Maar hoe zit het met begrenzen? Ik zou nu dus een suzuki sv650s kunnen kopen (53kw) en deze begrenzen op 35kw. Maar wat kost dit? De een zegt bij de garage laten afstellen etc. De ander zegt zelf kitje inbouwen en weer een bij het rdw laten testen?

Puntje bij paaltje is het het waard om nu dus een suzuki sv650 te kopen om na 2 jaar een ninja te kopen??

Bespaar jezelf een hoop geld en probeer een motor die op 25kw op kenteken staat op de kop te tikken, je komt nog wel sv650 tegen van het vorige rijbewijs met 25kw. bespaard je een hoop geld en moeite. (niet alles 25kw motoren mogen officieel met 35kw rijbewijs)
 
Hoi allemaal,

Stel ik koop een Honda CBR 500R = 35kw. (A2 rijbewijs)
Daarop wil ik een akrapovic plaatsen. Als je dan kijkt op de site van akropovic dan geeft die uitlaat 0,4kw erbij.

Mag dit?

Of gaat dan de verzekering moeilijk doen over 0,4kw teveel?

Ik hoor het graag.
 
En wie zegt of die 35kW op krukas moet zijn of achterwiel? Niemand. Dus hup, die Akra er op, want ik betwijfel of hij dan over de 35kW op het achterwiel komt.
 
Wanneer men een motor uit het buitenland importeert met een 35kw uitdraai en vol vermogen op kenteken.
Welk vermogen zet het RDW dan op het kenteken tijdens het keuren?
 
Hallo,


Ten eerste; ik ben 21 en heb mijn A2 motorrijbewijs gehaald op 19-11-2014

Wat is nu het verschil tussen 25 en 35kw (behalve 10kw dan haha).
Want met een A1 rbw mag je 11kw en met een A2 rbw tot 35 kw.

Dus de vraag.
Waar komt deze 25kw dan vandaan? :?



Als ik mijn motor wil terugvoeren na 35kw.
- Het wordt gedoogd als ik met een uitdraai en verzekering rondrijdt. (Goedkope oplossing)
- Ik kan langs de rdw gaan om hem op 35kw kenteken te zetten. (Dure oplossing)

Maar mij is ook verteld geworden dat je sommige motoren niet op kenteken kunt krijgen.
hoe zit dit nu precies?

Alvast bedankt
Kevin :}
 
Hallo,


Ten eerste; ik ben 21 en heb mijn A2 motorrijbewijs gehaald op 19-11-2014

Wat is nu het verschil tussen 25 en 35kw (behalve 10kw dan haha).
Want met een A1 rbw mag je 11kw en met een A2 rbw tot 35 kw.

Dus de vraag.
Waar komt deze 25kw dan vandaan? :?



Als ik mijn motor wil terugvoeren na 35kw.
- Het wordt gedoogd als ik met een uitdraai en verzekering rondrijdt. (Goedkope oplossing)
- Ik kan langs de rdw gaan om hem op 35kw kenteken te zetten. (Dure oplossing)

Maar mij is ook verteld geworden dat je sommige motoren niet op kenteken kunt krijgen.
hoe zit dit nu precies?

Alvast bedankt
Kevin :}

De 'oude' regeling voor beginnende motorrijders was als je voor je 21ste je rijbewijs haalde je enkel een motor mocht besturen die teruggevoerd was naar 25kw voor 2 jaar.

Daar komt de 25kw vermelding in de titel vandaan. Dit is nu dus niet meer relevant aangezien iedereen die het rijbewijs nog onder deze regeling heeft gehaald inmiddels onbeperkt mag rijden.

Voor jou geldt : Je mag een motor besturen die maximaal 35kw heeft en niet is afgeleid van een motor met meer dan 70kw (origineel vermogen).

Motoren met >70kw komen dus niet in aanmerking om teruggebracht te worden.

Bijna elke motor kan op kenteken worden gezet als 35kw motor, echter heeft niet iedere motor hier een zogenaamde typegoedkeuring voor. Deze motoren moeten dan via een (zeer prijzige) IKS keuring bij het RDW worden gekeurd naar 35kw. Kort gezegd krijgt dan alleen de door jou gekeurde motor een goedkeuring voor 35kw.

Nieuwere motoren zoals de Kawasaki z800e, MV brutale 675 enz. hebben al een goedkeuring voor 35kw. Deze motoren kunnen bij aflevering dus door de dealer als 35kw worden geregistreerd. Dit zijn echter meestal nieuwe/jonggebruikte motoren en dus weer prijzig.

Een goedko(o)p(ere) optie voor jou is om een motor te kopen die origineel niet meer dan 70kw heeft en die is teruggebracht naar 25kw. Er zijn nog wel een x aantal motoren te koop die hier aan voldoen. Je mist in dat geval wel 10kw, maar goed dit is maar voor 2 jaar en met 25kw kom je ook prima vooruit.

Een nog gemakkelijkere optie is om een motor te kopen die standaard 35kw heeft. Bijvoorbeeld een Suzuki GS500.

Ik hoop je zo van een beetje informatie te hebben voorzien.

Veel plezier met de speurtocht naar een motor!
 
Laatst bewerkt:
De 'oude' regeling voor beginnende motorrijders was als je voor je 21ste je rijbewijs haalde je enkel een motor mocht besturen die teruggevoerd was naar 25kw voor 2 jaar.

Daar komt de 25kw vermelding in de titel vandaan. Dit is nu dus niet meer relevant aangezien iedereen die het rijbewijs nog onder deze regeling heeft gehaald inmiddels onbeperkt mag rijden.

Voor jou geldt : Je mag een motor besturen die maximaal 35kw heeft en niet is afgeleid van een motor met meer dan 70kw (origineel vermogen).

Motoren met >70kw komen dus niet in aanmerking om teruggebracht te worden.

Bijna elke motor kan op kenteken worden gezet als 35kw motor, echter heeft niet iedere motor hier een zogenaamde typegoedkeuring voor. Deze motoren moeten dan via een (zeer prijzige) IKS keuring bij het RDW worden gekeurd naar 35kw. Kort gezegd krijgt dan alleen de door jou gekeurde motor een goedkeuring voor 35kw.

Nieuwere motoren zoals de Kawasaki z800e, MV brutale 675 enz. hebben al een goedkeuring voor 35kw. Deze motoren kunnen bij aflevering dus door de dealer als 35kw worden geregistreerd. Dit zijn echter meestal nieuwe/jonggebruikte motoren en dus weer prijzig.

Een goedko(o)p(ere) optie voor jou is om een motor te kopen die origineel niet meer dan 70kw heeft en die is teruggebracht naar 25kw. Er zijn nog wel een x aantal motoren te koop die hier aan voldoen. Je mist in dat geval wel 10kw, maar goed dit is maar voor 2 jaar en met 25kw kom je ook prima vooruit.

Een nog gemakkelijkere optie is om een motor te kopen die standaard 35kw heeft. Bijvoorbeeld een Suzuki GS500.

Ik hoop je zo van een beetje informatie te hebben voorzien.

Veel plezier met de speurtocht naar een motor!




Allereerst bedankt voor je antwoord!

Maar je kunt ook de motor laten begrenzen door zo'n duitse 'alfa/alpha?'kit en dan rijden met een uitdraai. Hoe weet ik welke motor hiervoor beschikbaar is, en mogen deze origineel ook niet meer dan 70kw hebben?

kevin.
 
Allereerst bedankt voor je antwoord!

Maar je kunt ook de motor laten begrenzen door zo'n duitse 'alfa/alpha?'kit en dan rijden met een uitdraai. Hoe weet ik welke motor hiervoor beschikbaar is, en mogen deze origineel ook niet meer dan 70kw hebben?

kevin.

Geen probleem, daar is het forum voor 8-)

Rijden met een uitdraai is nooit legaal. Je kan er dus een boete voor krijgen en gezeur met je verzekeraar in het geval van een ongeluk.

De regel is : 35kw, indien begrensd afgeleid van een motor met < 70Kw. Alleen als je aan deze voorwaarden voldoet en het op je papieren (pasje) staat ben je helemaal legaal bezig.

Mocht je toch voor deze optie kiezen, laat dan in ieder geval je verzekeraar zwart op wit zetten dat ze je verzekeren met deze uitdraai. Dit geeft echter absoluut geen garanties bij een ongeval en een boete kan je er altijd voor krijgen.

W.b.t. de Duitse begrenzingskitjes : Ik heb geen idee, ik zou een leverancier zoeken die deze kitjes levert en de vraag voorleggen voor wat voor motoren deze geschikt zijn.
 
Wederom bedankt,
En als ik zo'n kitje monteer, is dit dan wel mogelijk met een motor die origineel meer dan 70kw heeft?
 
Allereerst bedankt voor je antwoord!

Maar je kunt ook de motor laten begrenzen door zo'n duitse 'alfa/alpha?'kit en dan rijden met een uitdraai. Hoe weet ik welke motor hiervoor beschikbaar is, en mogen deze origineel ook niet meer dan 70kw hebben?

kevin.

uitdraai werd met 25kw rijbewijs gedoogd, Nu niet meer!
 
Hallo,
Ik kan een kawasaki ltd454 kopen. Nu staat op het kentekenbewijs 0,18kw/kg. Dit betekend volgens mij dat je 0,18kw x het gewicht miet rekenen dan heb je de kw precies.
NU IS MIJN VRAAG, ..................moet je 0,18 x massa rijklaar of met ledig gewicht berekenen.
Massa rijklaar is 201x0,18kw=36,18kw
Ledig gewicht is 194x0,18kw=34,9kw
IK MAG DUS MAXIMAAL 35 kw rijden

Wie kan mij helpen
Groetjes Theemaks
 
Op je kenteken papier staat de vermogen van de motorfiets.
Bij de rdw website staat het onder "Milieuprestaties"
Bij een LTD 454 uit 1986 staat 37kW. Die mag je niet besturen zonder het te herkeuren bij de RDW. 35kW < 37kW...

Verder moet je volgens mij de ledig gewicht hanteren.

Lijst met motoren op 35KW
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Ninja 250 R en Ninja 250 SL.

En zo ja welke van de 2 zou je aanraden. Heb al redelijk wat gegoogled maar kan het echte verschil zonder motorverstand niet echt vinden.
 
Ben aan het informeren m.b.t. het verlagen van het vermogen op kenteken bij een motor en kom op het volgende uit:

Vooraf de motor afvoeren naar het gewenste vermogen á max 35kw en max 0,2kW/kg etc

Van het RDW een antwoord gehad dat, tenzij de motor een goedkeuring heeft, de motor een technische herkeuring moet ondergaan á +- 400 euro.
Met een goedkeuring kan het een stuk gemakkelijker en goedkoper maar alleen bepaalde recente motorfietsen beschikken hierover.

Klopt dit zo ongeveer?
 
Laatst bewerkt:
Ben aan het informeren m.b.t. het verlagen van het vermogen op kenteken bij een motor en kom op het volgende uit:

Vooraf de motor afvoeren naar het gewenste vermogen á max 35kw en max 0,2kW/kg etc

Van het RDW een antwoord gehad dat, tenzij de motor een goedkeuring heeft, de motor een technische herkeuring moet ondergaan á +- 400 euro.
Bij goedkeuring kan het een stuk gemakkelijker en goedkoper maar alleen bepaalde recente motorfietsen beschikken hierover.

Klopt dit zo ongeveer?


Dit klopt.

Alleen voordat je een motor wil kopen en later nog wil terugvoeren vraag dan wel bij een dealer of deze nog een 2e typegoedkeuring heeft.
Zo gelden de oude 25kw typegoedkeuringen bij oudere motoren volgens mij niet meer.

Ik heb toen bij Motoport Zelhem nagevraagd of ik een oude type sv650 op 25kw kon laten zetten maar dan konden ze niet meer op kenteken laten zetten.
 
Met een "2e type goedkeuring" hebben wij het over dezelfde goedkeuring?

Zonder zo'n goedkeuring toch ook geen probleem? ben je alleen wat meer geld kwijt doordat de motorfiets een technische herkeuring bij het RDW moet ondergaan alvorens de motorfiets op kenteken aangepast wordt?
 
Laatst bewerkt:
ik geloof dat een suzuki 650 bijvoorbeeld een speciaal gecertificeerd kitje heeft. Dit is vooraf goedgekeurd voor dat model waardoor het dus stuk goedkoper is.
 
Met een "2e type goedkeuring" hebben wij het over dezelfde goedkeuring?

Zonder zo'n goedkeuring toch ook geen probleem? ben je alleen wat meer geld kwijt doordat de motorfiets een technische herkeuring bij het RDW moet ondergaan alvorens de motorfiets op kenteken aangepast wordt?

Type goedkeuring voor 25kw had ik het over ja, tegenwoordig dus type goedkeuring voor 35kw.

Laten herkeuren bij het RDW kan inderdaad ook maar dit kost dan wel veel meer geld.
Denk hierbij aan kosten van de begrenzer, inbouwen, herkeuring zelf en dan voor vrijnemen en naar Lelystad(?) rijden voor de herkeuring.

Met typegoedkeuring was dit eerder alleen kosten voor de gecertificeerde begrenzer en inbouwen en was je voor 200/250 euro wel klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan