En hoe vond je AVD op een A1 fiets?niet makkelijker? ik vond het persoonlijk niet erg om op een cbf125 (129kilo) AVB te doen i.p.v. met een cbf600 van 220kilo.
Of hoe vond je het om überhaupt om alleen maar op een A1 fiets rond te mogen rijden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En hoe vond je AVD op een A1 fiets?niet makkelijker? ik vond het persoonlijk niet erg om op een cbf125 (129kilo) AVB te doen i.p.v. met een cbf600 van 220kilo.
En hoe vond je AVD op een A1 fiets?
Of hoe vond je het om überhaupt om alleen maar op een A1 fiets rond te mogen rijden?
Dat mag je natuurlijk vinden. Pesten begint soms als een 'grap'. Maar het wordt al gauw erger. Als pesten zo ver gaat dat je beledigd of bedreigd wordt, kun je daar aangifte van doen. Ook smaad en laster is strafbaar. Ga daarvoor naar het politiebureau bij jou in de buurt. Ik vind het geen pesten. De regeling is destijds in het leven geroepen omdat ongevalsstatistieken laten zien dat er relatief veel ongevallen met dodelijke afloop bij 20-24 jarigen zijn. Je zou het er zelfs over kunnen hebben of 75+ jarigen hun A moeten omruilen naar een A2 rijbewijs...Deze categorieën bestaan alleen om jongeren mee te pesten, als je boven de 24 bent altijd voor A gaan.
Hoe Duitsland het heeft vind ik prima (en veel andere Europese landen), vanaf je 16de op een opgevoerde bromfiets (A1) en vanaf je 18de op een A2 motor wat voldoende is om leuk motor mee te rijden.Dat mag je natuurlijk vinden. Pesten begint soms als een 'grap'. Maar het wordt al gauw erger. Als pesten zo ver gaat dat je beledigd of bedreigd wordt, kun je daar aangifte van doen. Ook smaad en laster is strafbaar. Ga daarvoor naar het politiebureau bij jou in de buurt. Ik vind het geen pesten. De regeling is destijds in het leven geroepen omdat ongevalsstatistieken laten zien dat er relatief veel ongevallen met dodelijke afloop bij 20-24 jarigen zijn. Je zou het er zelfs over kunnen hebben of 75+ jarigen hun A moeten omruilen naar een A2 rijbewijs...
Is wat voor te zeggen. Waar we het hopelijk over eens zijn is het nut van een getrapt rijbewijssysteem.Hoe Duitsland het heeft vind ik prima (en veel andere Europese landen), vanaf je 16de op een opgevoerde bromfiets (A1) en vanaf je 18de op een A2 motor wat voldoende is om leuk motor mee te rijden.
Het huidige beleid is er alleen maar om motorrijden voor jongeren te ontmoedigen, wat werkt want er zijn genoeg die nu pas met 24 gelijk op een zware motorfiets stappen..
De regeling is destijds in het leven geroepen omdat ongevalsstatistieken laten zien dat er relatief veel ongevallen met dodelijke afloop bij 20-24 jarigen zijn.
A1 is op zich niet te zwak, zolang je je maar op de juiste wegen begeeft. Toen met mijn ±10pk bromfiets kon ik opzich prima het verkeer bijhouden, maar ik begaf me toen ook niet op snelwegen. Daarom dus graag zoals Duitsland het heeft, A1 vanaf 16 jaar en niet op de snelweg..Ah, vandaar dat juist die doelgroep er 10kW bij krijgt vergeleken met de groep voor 2013. Toen had je nog 25kW (ok, niet tot je 24e). A1 is gewoon om te ontmoedigen en totaal ongeschikt in Nederland. Wat ik al vaker roep; A1 moet 250cc worden (max 30pk oid, anders gaan ze 2-takt 250cc V-twins kopen), A2 gewoon netjes 35kW zoals het is en dan vol vermogen. Niet tussentijds opnieuw examen doen. Met A2 is niets mis, zelfs als je al veel langer je rijbewijs hebt is daar niets mis mee, maar A1 is in Nederland te zwak, omdat iedereen altijd maar haast heeft en weinig mensen zich aan de snelheid kunnen houden. Kom jij aan op je brommertje die met moeite 100km/u kan halen...
Met duurdere A1-motoren is het wel te doen en kan je zelfs de snelweg op, maar heb je iets met minder pit, dan ben je al gauw een rijdende A1-chicane. Vaak genoeg meegemaakt dat ik werd ingehaald, het motortje wilde gewoon niet harder. In Nederland rijden al die zakenlui vrij agressief en denken ze de koning op de weg te zijn, juist om dat soort mensen is het fijn wel ietsje meer vermogen te hebben. Ik mag alles rijden, maar ik vind 125cc ook nog wel eens geinig om op te rijden. Ben zelfs een keer in de spits met een 110cc scootertje de snelweg op gegaan. Het is dat ik ervaring heb, maar anders is dat gekkenwerk.
Ik herken dat met mijn Honda Innova, ziet eruit als een bromscooter. Ondanks dat ik me braaf aan de snelheid houd menen sommige automobilisten te moeten gaan "bumperkleven".Ook ik rij met een 125cc (mini)bike, maar door hufterig gedrag op snelwegen kom ik daar niet meer op, secundaire wegen rijdt ook veel plezieriger.
Maar ook daar de nodige galbakken! ik overweeg om zo,n veiligheidshesje te gaan dragen
met de tekst: let op, dit is een motorfiets.
gr.Jan.
Nee, ruim 1 :60 in mijn geval. Een 250cc geeft nét dat beetje meer fut.1op40? Ik overweeg een 125cc voor woonwerk verkeer. Maar misschien zou een 250/300cc beter zijn. Het is 30km snelweg (100km/h) heen en daarna weer terug. Mijn CB500 verbruikt bijna net zoveel als mijn Twingo.
@Foxhill kan dit topic in de startpost erbij?
ZXR400 naar 35kw pt.2
Hallo Allemaal, Het is ondertussen 2.5 maanden na de eerste post over het het omzetten van mijn ZXR400 naar 35kw en gezien ik niet veel verhalen zie over mensen die het hele traject door zijn gegaan post ik dus mijn ervaring in de hoop dat het andere mensen ook verder kan helpen. Sinds de post...www.motor-forum.nl
Vermoed ik ook, maar mocht het zijn dat hij/zij in de lente ontwaakt, hierbij de melding op het scherm.Laatst gezien op 19 oktober. Is denk ik in winterslaap.