11 juli Zolder !!! Wie nog?

Superfly

Die hard MF'er
10 mrt 2003
535
8
Op 11 juli ga ik voor de eerste keer circuitrijden op Zolder. Mijn instelling is vooral ervan te leren, niet om ineens supersnelle tijden neer te gaan zetten. Maar mijn eigenlijke vraag; Wie is er ook van de mf'ers :)
 
Zijn jullie nou niet bang dat je schade maakt ?
Ik wil ook graag op het circuit gaan rijden, maar op dat moment dekt de verzekering helemaal niets. Dat vind ik toch wel een nadeel. Stel je voor je maakt een glijder en je motor nog even een koprol. Mag je wel weer heel veel geld gaan sparen/dokken voor een nieuwe of reparatie(mits mogelijk).
 
ja hier moet je dus niet bij gaan nadenken.
want "stel" dat ik op m'n plaat ga..
dan rij je dus nooit op een circuit.
gewoon doen..
 
Zijn jullie nou niet bang dat je schade maakt ?
Ik wil ook graag op het circuit gaan rijden, maar op dat moment dekt de verzekering helemaal niets. Dat vind ik toch wel een nadeel. Stel je voor je maakt een glijder en je motor nog even een koprol. Mag je wel weer heel veel geld gaan sparen/dokken voor een nieuwe of reparatie(mits mogelijk).

Als je alleen WA verzekerd bent maakt het niets uit, dan krijg je (indien eigen fout) op de openbare weg ook niets uitgekeerd.
Trouwens, ik ga op 6 augustus op Zolder mijn eerste circuitervaring opdoen.
 
Hebben de mensen die er dan ook zijn een MF-sticker? Kan ik jullie herkennen he!
Ikzelf heb er wel eentje :)

Wat wel vreemd is; ik had me eigenlijk ingeschreven voor niveau 1. Krijg ik een brief thuis waarin staat 8x20min. vrij rijden??? Op de site staat zowel niveau 1 als vrij rijden op die dag. Bellen lukt niet want ze zijn er niet tot de 30e deze maand.

Iemand ervaring met die gasten daar? Want toen ik er eens eentje aan de lijn had, een tijdje terug, kon ik dat nu niet bepaald vriendelijk noemen. Tsja, monopolie positie he :(

In ieder geval: TOT DAN :]
 
ik mag 11 Juli ook weer :) , niet mijn eerste keer...maar mijn tweede!! Leren doe je inderdaad veel op zo'n dag. Eerst paar sessies gaan met een slakkengangetje maar daar is maar goed ook. Kun je de ideale lijnen goed leren ;)
 
11 Juli ga ik ook!! heb er zin in. :] :] Eindelijk weer eens rijden. Oom agent heeft eind april mijn rijbewijs afgepakt, dus vandaar. Is voormij de eerste keer op het circuit, ben benieuwd hoe het zal gaan. Ben niet zo goed in rechter bochten, links gaat veel beter. Geloof dat er meer zijn met dit probleem.
 
Dat zijn dan goede vooruitzichten!! Heb je misschien nog tips voor zolder?

Niet specifiek voor Zolder, daar ben ik ook nog nooit geweest. Begin gewoon rustig aan in een langzame groep en probeer eerst de techniek en de lijnen goed onder de knie te krijgen. Kijk goed naar de marshall, kun je veel van leren. De snelheid komt dan vanzelf.
 
Drie vraagjes
1. Vanaf welk uur isser wat te zien
2. Kan je ook gewoon een kijkje komen nemen? (als toeschouwer heh)
3. Wat kost dat dan?

Ik woon op een goeie 50 km afstand en ben er op een half uurtje dus ik zou wel eens een paar mf'ers in actie willen zien.
Maar in hoe verre is dit mogelijk?
 
Drie vraagjes
1. Vanaf welk uur isser wat te zien
2. Kan je ook gewoon een kijkje komen nemen? (als toeschouwer heh)
3. Wat kost dat dan?

Ik woon op een goeie 50 km afstand en ben er op een half uurtje dus ik zou wel eens een paar mf'ers in actie willen zien.
Maar in hoe verre is dit mogelijk?

Toegang is gratis op zo'n dag dus je kunt gewoon komen kijken. 1e sessie begint om 9.00 en de laatste sessie is om 18.00 afgelopen.
 
Hebben de mensen die er dan ook zijn een MF-sticker? Kan ik jullie herkennen he!
Ikzelf heb er wel eentje :)

Wat wel vreemd is; ik had me eigenlijk ingeschreven voor niveau 1. Krijg ik een brief thuis waarin staat 8x20min. vrij rijden??? Op de site staat zowel niveau 1 als vrij rijden op die dag. Bellen lukt niet want ze zijn er niet tot de 30e deze maand.

Iemand ervaring met die gasten daar? Want toen ik er eens eentje aan de lijn had, een tijdje terug, kon ik dat nu niet bepaald vriendelijk noemen. Tsja, monopolie positie he :(

In ieder geval: TOT DAN :]
Yep M-F sticker heb ik, maar die zie je niet.. :) de kentekenplaat laat ik thuis liggen.

mijn nickname staat op mijn helm dus dat kan niet missen. ;)
ik heb de beginner/onervaren groep gepakt...dat zal wel het zelfde zijn als Niveau 1, onder begeleiding 8(7)x 20 min vrijrijden.

see ya
 
ik heb de beginner/onervaren groep gepakt...dat zal wel het zelfde zijn als Niveau 1, onder begeleiding 8(7)x 20 min vrijrijden.

cool, ik zit ook (weer) in de beginners groep, zit half M-F in beginners groep :?
Dat wordt iig leuk sturen met z'n allen 8-) !!

(ik ben te herkennen aan mijn groene zxr 400 met op ruitje J.Greeve :) )
 
Het wordt nog gezellig daar. Hopelijk leer ik nog een hoop ook en laat ik me niet teveel verleden om te snel te gaan. Daar leer je niets van.

Mij herken je aan de blauw met witte vlakken YZF750R. Daarvan zijn er niet veel dus das al makkelijk.

Jippieeeee :]
 
Het wordt nog gezellig daar. Hopelijk leer ik nog een hoop ook en laat ik me niet teveel verleden om te snel te gaan. Daar leer je niets van.

Mij herken je aan de blauw met witte vlakken YZF750R. Daarvan zijn er niet veel dus das al makkelijk.

Trouwens, moeten jullie daar ook om 07.15u zijn?? Das wel vroeg he??

Maar toch: Jippieeeee :]
 
Het wordt nog gezellig daar. Hopelijk leer ik nog een hoop ook en laat ik me niet teveel verleden om te snel te gaan. Daar leer je niets van.

Geloof mij nou maar, die gedachte van niet te snel gaan gaat héél erg snel overboord ;) . Ik dacht ook aan het begin, niet te hard, geen gekke dingen maarja...als je er eenmaal rijdt, gaat er een knopje om....en dan wil je maar één ding HARDERRRR !!! })
Maar natuurlijk ga je geen onverantwoorde risico's nemen...daar is mijn lievelingentje te dierbaar voor :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan