11 juli Zolder !!! Wie nog?

Zo, net terug van een heerlijk dagje Zolder :9~

Vanochtend om 4 uur opgestaan, gisteravond de motoren op de trailer geladen en om 5 uur vertrokken richting Zolder.
Precies op tijd aangekomen om de motor om 7.15 uur aan te bieden voor de technische controle en de pret kon beginnen.

We hebben 6 sessies van 20 minuten gereden en ik ben helemaal bekaf. We (The King, Boerjan en ik) hebben gereden in de groep voor gevorderden en het ging werelds. Het enige nadeel was dat ik nog redelijk veel last had van spierpijn als gevolg van mijn onvrijwillige afstap eerder deze week. Met name in de chicanes breekt je dat op, als je niet snel genoeg kunt gaan verzitten.

Maar verder... top dag gehad !! Schitterend weer, waanzinnige baan en heerlijk kunnen gummen. Mijn bandjes zien eruit alsof ze in de magnetron gezeten hebben, maar hebben zich perfect gehouden.

Wat wel opviel is dat er verschrikkelijk veel rijders in de grindbak, berm en op het asfalt beland zijn. Ik heb ze niet geteld, maar iedere sessie werd de groep zienderoog kleiner. Er zijn er zeker 15 gevallen.

Helaas zijn er geen tijden opgenomen, maar ik ga zeker nog op Zolder terugkomen. De laatste sessie ging ook het lekkerst, waardoor ik met het gevoel naar huis ben gegaan dat er nog wel wat winst te behalen valt.

Kwam Superfrog ook nog even tegen, maar hij reed in een andere groep waardoor ik hem niet veel gezien heb.

In ieder geval is het weer zwaar voor herhaling vatbaar, dus voor iedereen die de komende dagen nog moet gaan, je gaat je echt waanzinnig vermaken!

:] :} :P
 
Ter illustratie

full
 
Mijn eerste ervaring op het circuit :9~ het was toppie..
Ik zat in de (2de) groep beginners.
In het begin was het allemaal een beetje te traag, maar na de middagpauze kwam er meer vaart in.
De laatste heat was geweldig.. toen lieten ze ons eindelijk "los"
Ik heb in elk geval een leerzame topdag gehad.
Mijn snelste rondetijd is geklokt op 2.11 geen wereldtijd naar de funfactor was groot.
Briefings e.d waren goed. begeleiding ook. en die marshall's..!!!! hebben ook perfect werk geleverd. ( alleen laten ze zich niet gek maken }) )
En de complimenten voor die meid met "de vlechtjes" op een 2001 ?? Gsxr600 (ze zat in mijn groep)
Knap meid.... vind het wel kicken.. :}
 
Mijn eerste ervaring op het circuit :9~ het was toppie..
Ik zat in de (2de) groep beginners.
In het begin was het allemaal een beetje te traag, maar na de middagpauze kwam er meer vaart in.
De laatste heat was geweldig.. toen lieten ze ons eindelijk "los"
Ik heb in elk geval een leerzame topdag gehad.
Mijn snelste rondetijd is geklokt op 2.11 geen wereldtijd naar de funfactor was groot.
Briefings e.d waren goed. begeleiding ook. en die marshall's..!!!! hebben ook perfect werk geleverd. ( alleen laten ze zich niet gek maken }) )
En de complimenten voor die meid met "de vlechtjes" op een 2001 ?? Gsxr600 (ze zat in mijn groep)
Knap meid.... vind het wel kicken.. :}

Hé dan heb ik jouw ook gezien (herken je motor). Je stond op de parkeerplaats 2 auto's verderop ofzo.
Die dame met die vlechtjes, reed overigens op een GSX-R1000. Maar goed, ik ben dus niet de enige die met een goed gevoel huiswaarts is gekeerd.

Waren er bij jullie nog schuivertjes ?

B.t.w., wie heeft jouw rondetijden geklokt ?
 
Hé dan heb ik jouw ook gezien (herken je motor). Je stond op de parkeerplaats 2 auto's verderop ofzo.
Die dame met die vlechtjes, reed overigens op een GSX-R1000. Maar goed, ik ben dus niet de enige die met een goed gevoel huiswaarts is gekeerd.

Waren er bij jullie nog schuivertjes ?

B.t.w., wie heeft jouw rondetijden geklokt ?
JA klopt.. was jij ut dus toch.!!! (ik had je al een x gezien bij Paul Ritzen) dame was nogal jong.. :) was dit M-Mouse niet.?!!! het was een 600, maar ik kan het mis hebben.
Schuivers..!!!! de laatste 2 sessies vlogen ze met de bosjes eraf.
wat je zeg een goed gevoel... :} dit is verslavend.. :) en ruikt naar MééR..
We waren met 5 man en 2 vrouwtjes daar.. dus een van die vrouwen aan ut werk, gezet... *D , ze klokt wel vaker, haar man rijd al wat jaartjes op ut circuit z.a.c e.d
 
Laatst bewerkt:
Ik was er ook beginnersgroep 2.
Laatste sessie ging bij mij juist wat minder.

Helaas viel die jongen met die ducatie laatste bocht laaste sessie.
Als je het leest sterkte met het herstel
 
Als er zo veel valpartijen zijn is er volgens mijn toch iets mis met de begeleiding van soon dag :?
 
Nee... begeleiding was ZEER goed..

In het begin ging het wat langzaam, en ik ging langs de marshall rijden om hem te wat pushen...maar vergeet het maar.. hij keek naar de groep, en ik werd meteen terug op mijn plaats gewezen.
En dat heb ik meerdere malen gedaan..maar nee hoor ....
Ik heb nog een uitvoerige discussie gehad met een marshall, maar die jongens weten wat ze doen..
En veiligheid is nummer 1

Maar als je boven je eigen kunnen gaat en je grenzen niet weet, ja dan heb je een probleem..

Er werd veelvuldig gevraagd als het voor bepaalde personen te snel ging, ze extra begeleiding kregen, en in langzamere “groep” kwamen… maar bijna niemand reageerde hierop.
Maar als je op het circuit aan het rijden was, zag je toch wat mensen die het tempo echt niet bij konden houden..
Dus ligt deze fout niet bij hun , maar bij de rijders
 
Laatst bewerkt:
Als er zo veel valpartijen zijn is er volgens mijn toch iets mis met de begeleiding van soon dag :?

Alleen de 2 beginnersgroepen kregen begeleiding van een marshall en dat zal ongetwijfeld goed geweest zijn (er waren er genoeg). Voor de rest was het vrij rijden, dus geen begeleiding (gevorderden 1 sessie met marshall).

Zoals bij iedere circuitdag zie je veel mensen die zichzelf te hoog inschatten en dan boven hun kunnen gaan rijden. Het resultaat is dan veel valpartijen die niet toe te schrijven zijn aan de organisatie.

Gaat helaas ten koste van de veiligheid van overige rijders, die wel in de goede groep rijden. Ik erger me het meest aan mensen met dikke machines, die steevast iedere bocht verkloten, door er veel te langzaam doorheen te gaan en de meest exotische lijnen te rijden en het verlies op het rechte stuk proberen goed te maken, met als gevolg dat inhalen moeilijk gaat en niet zonder risico is.
Van iemand die zichzelf als gevorderde ziet, mag je verwachten dat hij de normale lijnen rijdt.

Ondanks bovenstaande blijft het enorm kicken op een circuit :9~
 
Op zaterdag 12 juli 2003 06:30 schreef m.mouse het volgende:
het weer werkte ook goed mee.
:^ Het was lekker weer ja. Wel redelijk lekker gereden op Zolder. Leuk baantje, alleen zo'n pokke-end weg :P Maar met zulk weer kom ik vaker *D

8-)
 
Ik erger me het meest aan mensen met dikke machines, die steevast iedere bocht verkloten, door er veel te langzaam doorheen te gaan en de meest exotische lijnen te rijden en het verlies op het rechte stuk proberen goed te maken, met als gevolg dat inhalen moeilijk gaat en niet zonder risico is.
Van iemand die zichzelf als gevorderde ziet, mag je verwachten dat hij de normale lijnen rijdt.
Daarom ben ik ook maar iets snellers gaan rijden :+

Als het kan neem ik bij zo'n gozer wat meer afstand zodat ie me in de bocht niet in de weg rijd om vervolgens met een veel hogere bochten snelheid het rechte stuk op te stormen.
Nou dan hou je die 1000 wel bij hoor met je 600
 
Daarom ben ik ook maar iets snellers gaan rijden :+

Als het kan neem ik bij zo'n gozer wat meer afstand zodat ie me in de bocht niet in de weg rijd om vervolgens met een veel hogere bochten snelheid het rechte stuk op te stormen.
Nou dan hou je die 1000 wel bij hoor met je 600

Is idd beter. Ik heb trouwens een 750, dus hou die 1000's redelijk bij. Alleen als je met ongeveer dezelfde snelheid uit de bocht komt is het inhalen een tikkie moeilijker.
 
Er waren mogelijkheden genoeg om veilig in te halen.
(Wat dacht je van die hele snelle rechterbocht.)
Wat ik het moeilijkste vond was je motor plat gooien op de chicane.
Moet je toch een beetje vertrouwen in alles hebben.
 
Gaat helaas ten koste van de veiligheid van overige rijders, die wel in de goede groep rijden. Ik erger me het meest aan mensen met dikke machines, die steevast iedere bocht verkloten, door er veel te langzaam doorheen te gaan en de meest exotische lijnen te rijden en het verlies op het rechte stuk proberen goed te maken, met als gevolg dat inhalen moeilijk gaat en niet zonder risico is.
Van iemand die zichzelf als gevorderde ziet, mag je verwachten dat hij de normale lijnen rijdt.

Ondanks bovenstaande blijft het enorm kicken op een circuit :9~
[/quote]

Uhhhhhhhhhhhh sorry, maar was je er zelf ook niet eronderuitgeschoven :? , het is natuurlijk nog steeds een individuele inschatting of je net wel, of net niet voorbij kunt steken in de bocht. Je zult dus ALTIJD rijders tegenkomen die langzamer zijn, ook de nog snellere rijders! (hint, hint,) snap je.
Het leuke is dat je je toch goed vermaakt hebt die dag en ook nog mensen ingehaald hebt..............geslaagd dagje dus..............tot de volgende x ( 4 augustus ofzo?)
service%20wagen%20carpool.jpg
 
Dat vond ik ook :)
Mijn eerste dag op het circuit is absoluut voor herhaling vatbaar.
De begeleiding was super en het weer werkte ook goed mee.

En voor de goede orde: ik rij idd op een 2001 GSXR600.
;) ,een bekende fan *D

Wat voor een tijd reed je?
 
Uhhhhhhhhhhhh sorry, maar was je er zelf ook niet eronderuitgeschoven :? , het is natuurlijk nog steeds een individuele inschatting of je net wel, of net niet voorbij kunt steken in de bocht. Je zult dus ALTIJD rijders tegenkomen die langzamer zijn, ook de nog snellere rijders! (hint, hint,) snap je.
Het leuke is dat je je toch goed vermaakt hebt die dag en ook nog mensen ingehaald hebt..............geslaagd dagje dus..............tot de volgende x ( 4 augustus ofzo?)
(Afbeelding)

Nee, ik ben niet onderuit geschoven (tenminste niet op Zolder), maar dat doet er eigenlijk niet toe.

Het gaat me ook niet om rijders die langzamer zijn want die kom je overal tegen, evenals rijders die sneller zijn. Het gaat me er om dat er rijders zijn die geen idee hebben van lijnen en dus onvoorspelbaar van links naar rechts over de baan vliegen. En dat maakt het imho dus gevaarlijker.
 
Wat voor een tijd reed je?

Geen idee, er werden geen tijden opgenomen O-)

Had ook weinig zin gehad omdat er op het ene rechte stuk gewisseld werd achter de marshall en er op het andere rechte stuk gewacht werd op "achterblijvers".

Volgende keer beter ;)
 
Het was zeker een mooie dag!! De eerste drie sessies waren niet zo leuk, maar de laaste twee heb ik het echt naar mijn zin gehad. volgende keer naar de gevorderde groep. Het was voormij de eerste keer op het circuit en ken de lijnen nou een beetje. Vond de eerste drie sessies soms best gevaarlijk als je in een groepje reed, mensen doen soms vreemde dingen.
Vond ook dat er veel gevallen waren.

Waar het vooral om gaat, dat je gewoon een gezellige dag heb gehad met je maten en hoe je rijdt maakt niet echt uit als je het maar leuk vond. :] :]
 
Nou. Ik vond het dus ook een geweldige dag waar ik toch heel veel van geleerd heb. Verder merkte ik toen we de laatste ronden los mochten dat ik nog behoorlijk snel was met mijn ouwe yzf750r :)

M.mouse heb ik nog gegroet en nog een zinnetje tegen gezegd bij het inleveren van de transponders. Aardig meisje. Volgende keer gaat mijn vriendin misschien ook wel mee. Vrouwen zijn daar in de minderheid, dus er kan er wel eentje bij.

Bovenal; het was gezellig en ik ben erop blijven zitten :]
 
De keren dat ik op Zolder reed viel mij op dat er belachelijk veel crashten. Dit zal voor een deel komen omdat de baan, vergeleken met Assen (een ander circuit ken ik niet :) ), natuurlijk een stuk krapper is. Wat ook meespeelt is dat de Marshalls nogal eens onderling gaan lopen racen, (daardoor) op hun plaat gaan en de 'gewone' circuitrijders laten schrikken en dat heb ik op Assen nog niet meegemaakt. Vind Zolder wel een veel leukere sfeer hebben dan Assen en (bepaald niet onbelangrijk) het eten is er ook een stuk beter!
 
:9 Yessss, ik heb me ook geamuseerd. Ook al ben ik ingehaald en heb zelf ook ingehaald in de latere sessies. :] toen het "mocht".
De laatste sessie is me het minst bevallen, zat te klooien met de chicanes en ging te vroeg (concentratie, kweetut : }) van het gas af.

Mouse, was je nu vroeg op de baan gearriveerd zoals je eerder vroeg of heb je de origineel opgegeven tijd gehanteerd ?
Zag er strak uit hoor, met je 600'je. Hou vol, er rijden veel te weinig vrouwen rond op de motor 8-) Mijn vriendin wil zelf ook niet rijden maar zit graag achterop.

Tsja, er waren veel valpartijen. Tot 2 keer aan toe ging er iemand vlak voor me de baan af. Die Duc supersport rijder zat een stuk voor me en ging er in de Jacky Ikx ? chicane, zag nog net dat ie van nijd zijn helm op de grond kwakte :? Khoop dat ie niet al te veel schade heeft, die helmactie zal niet geholpen hebben. :?

Op Assen, waar ik een maandje geleden ook mog spelen zag ik ook om de haverklap de bezemwagen langskomen bij het terras. Khad er toen ook al een stuk of 8 geteld.
Zolder is leuk, vooral de heuvel en de lange rechter doordraaier maar op zich lijkt me Assen moeilijker te zijn met zijn, voornamelijk, blinde bochten waarvan je dus het uitrijpunt bij weinig bochten kunt zien en je dus meer op baankennis rond moet gaan.

Hmmm, a.s. woensdag weer op Zandvoort en nu vrijrijden :} Misschien krijg ik er nog eens routine in.........je weet maar nooit of een oude aap nieuwe kunstjes zal kunnen leren. :]

Ciao.
 
Terug
Bovenaan Onderaan