11 minuten

Achja, ik stam uit de tijd van Simon Schram, daar stonden de mooie 3-cilinders in de showroom.

En nog mooier de mv’s bij Piet van Dijk in de showroom... :}
Vaak gestaan te loeren bij Piet van Dijk naar de mv`s , wat een tijd. :t
 
Moeten we eigenlijk niet gewoon een mooie alternatieve route online zetten, al dan niet met een filmpje erbij zodat die reesers eens kunnen zien hoe leuk het kan zijn? Dan hoeven ze ook niet zo hard te rijden om thuis te zijn voor hun tank leeg is?
 
Moeten we eigenlijk niet gewoon een mooie alternatieve route online zetten, al dan niet met een filmpje erbij zodat die reesers eens kunnen zien hoe leuk het kan zijn? Dan hoeven ze ook niet zo hard te rijden om thuis te zijn voor hun tank leeg is?
Zou er geen moeite voor doen, zijn een hele andere soort van motorrijders...rechtuit, gas erop en aandacht.... :+
 
Ja, weet ik, maar moet toch een poging doen om dit topic een slinger te geven? :+
Er zijn genoeg andere actuele topics die populair zijn en waar je in kunt uitleven.

Zulke topics met excessen zijn even leuk, zakt weg in de ruis en daarna komt een volgende waar snelheid als een rode lap werkt.

Ik las vanmorgen dat er een paar honderd rijdende radar-wagen komen....toeval?
 
Laatst bewerkt:
Hebben die coureurs geen mooiere wegen om te rijden, snelweg rijden is op zich niks, langs de terrassen gassen om op te vallen is ook uitgewerkt en dan....mooie kronkelwegen toch, of heb je die daar niet.... :?
Zijn nog best wel wat kronkelweggetjes in die regio. Zogenaamde dijkweggetjes. Staat me iets van bij dat daar ook wat mee was...O-)
 
Ja de goede oude tijd toen alles met een motor nog indruk maakte 😍 zelfs een Solex;)
Tegenwoordig is daar wel een straaljager voor nodig.
Toen ik 18 was en nog brommer reed (Yamaha RD 1976 met een watergekoeld 80cc crossmotorblok) heb ik wel eens stiekem op de 1976 CB500 gereden die in de schuur stond, dat ging echt wel hard! Toen... Toen ik mijn DR500 net had vond ik dat ook wel lekker gaan..
De GT750 van de maat van mn vader ging ook wel..

De toerenteller van dat ding deed het niet, ik had een armoedige helm op.. Zat bij 100 al in de 5, ik hoorde het blok niet door de wind. En ik wist niet beter.
Ding ging amper sneller, ik dacht , is dit nu een 750cc?!! En toen bij 120km/h kwam ie in de powerband!! Mn armen werd gelijk 10cm langer..
En toen remmen, welke remmen? Bij 160 deden die niets, pas bij 120 kon je merken dat de remmen gingen werken.

Ik baal er nog van dat ik dat ding niet mocht kopen, ik had nog geen motorrijbewijs.
 
Allemaal gezeur over te hard rijden hier... Waar ik woon valt vaak met goed fatsoen regelmatig de V max niet eens te halen... Wat natuurlijk ook weer een uitdaging is.
Ik heb een bord gezien; 100 it's a limit, not a challenge
 
Ik reed een jaar of 11 geleden op de ringweg van Parijs, toen kwamen er links en rechts ook een stel van die debielen voorbij met een noodgang, je schrikt je kapot...
Je zou ze een ongeluk toewensen, maar ik denk dat de meesten niet weten wat voor schade een motor toe kan brengen aan een auto met zulke snelheden.

Ik heb foto's gezien van een motor dat frontaal inrijdt op een auto met zo'n 100km/h, dat maakt weing verschil met een auto!!
 
Ik heb een motorrijder gezien een jaar of 10 terug die was achter in een renault gereden door de laagstaande zon,ik was er als 1 van de eerste bij en heb nog met de jonge gepraat,de volgende dag hoorde ik dat hij was overleden aan inwendig letsel.
Het was niet heel hard gegaan ,maar hij zat er bijna tot aan de hoedenplank in.
Nu ik het vertel ben ik er weer van onder de indruk,en toch ben ik zo stom om ook vaak harder te rijden als toegestaan.
Mijn vrouw zegt altijd als ik op de motor weg ga doe je voorzichtig en ik zeg altijd ja,en dat doe ik ook maar wel met teveel snelheid
 
Dat heb ik in voormalig Joegoslavië gezien. Een motorrijder was frontaal op een vrachtwagen geklapt. Het gat in het front was bizar. Toen ik net m’n motor had heb ik zelf een dikke engel op m’n schouder gehad. Een S-bocht compleet verkeerd genomen. Ik ging vol over de tegemoetkomende baan. God zij dank dat de automobilist het aan zag komen en de berm in stuurde.
 
Ik rijd 51 jaar motor,ik heb zeker ook engeltjes op mijn schouder gehad.
Het grootste engeltje had ik denk ik toen ik in mijn mini reed met mijn verkering waar ik nu ruim 45 jaar mee getrouwd ben
Wij reden in de buurt van aardenhout een berg op toen er in een flauwe bocht een vrachtwagen op de linkerbaan ons tegemoet kwam heuvel af,in een reflex stuurde ik naar de linkerbaan en er gebeurde niets,behalve een paar minuten bibberen,tot de dag van vandaag weet ik niet waarom de vrachtwagen helemaal links zat.
Maar ik ben er nog en gelukkig mijn vrouw ook,het had natuurlijk ook heel anders kunnen lopen,dan kon ik dit niet meer vertellen
Ik denk dat bijna iedereen in zijn leven wel eens door het oog van de naald is gegaan,ik al een paar keer
 
Toen ik een puber was had ik een maat met een rijke vader, die had een 3 jaar oude Benz 500SEL, we woonden een kilometertje of 20 onder Assen.... Van daar naar Dordrecht net binnen het uur...
Was ergens halverwege de jaren 80, de banden stonden letterlijk te roken, dat was de enige keer dat ik dat gezien heb.
Als puber vind je dat natuurlijk geweldig.. ;)

Puber ?? :)

ok ok... vertik t gewoon op te groeien..
Opgroeien is voor ouwe lullen, zodra je serieus word ... word je oud.
 
Volgende commentaar aldaar ben ik het mee eens:
Tja, echte coureurs raken hier niet echt van onder de indruk, die zullen zoiets eerder als compleet idioot bestempelen.
De gashendel opentrekken op een praktisch vlakke en rechte weg is niet zo heel erg moeilijk.
Als je nou echt respect wil afdwingen, dan moeten jullie samen eens een keertje tegen elkaar gaan racen op de Nürburgring Nordscheife.
Dat circuit is ongeveer 21 km. lang en het ronde record op een motor staat op 7 min. 10 sec.
Ik zou het knap vinden als je ballen toonde en daarvan een filmpje upload met een ronde tijd van onder de 8 min., laat dat maar eens zien.

Welterusten, and stay safe mofo's ;)

Persoonlijk zou ik wel op de Nuerburgring hard durven, maar niet dat rare inhalen met hoge snelheid op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvraag he: De politie is opzoek naar de bestuurders, maar dan?? Er is niemand herkenbaar in beeld of een kenteken. Wat dan?
Er zijn wel vaker gastjes opgepakt omdat ze te hard reden en dit op youtube zetten (Boef RS6), maar die was gewoon in beeld. Hoe werkt dit dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan