11 Sept Mergellandroute voor omg. Zuid-Holland

sabremaniac

Die hard MF'er
25 sep 2004
403
0
schiedam
Hoi Bikers :} :} ,

Zondag 11 Sept ga ik de Mergellandroute rijden. Zoals jullie misschien weten ligt deze in Zuid-Limburg. Deze route is ongeveer 120 Km lang en wordt door vele motorrijders bestempeld als de mooiste route van Nederland :Y . Het enigste nadeel voor ons is dat we er een end voor moeten rijden (ongeveer 200 Km)voordat we de route kunnen rijden B| :X


Effe de feiten:

Door de afstand erheen is het noodzakelijk om betijds te vertrekken. Als tijdstip hiervoor is tussen 9.00 en 9.30 verzamelen bij de Mac Spaansepolder en 9.30 vertrekken. (voor de gene waarvoor het onpractisch is is het mogelijk een ander punt af te spreken)

Tijdens de heenreis wordt er iedergeval een keer gestopt om eventueel te tanken en om een bakkie :9 of een peuk te doen. Er wordt rekening gehouden met de gene met de kleinste tankinhoud :Y :+

Tijdens de mergellandroute wordt er iedergeval een keer gestopt om te eten en een keer om wat te drinken.

Tijdens de terugreis gaat het er het zelfde aantoe als de heenreis. De beoogde tijdstip van terugkomst zal tussen 17.00 en 18.00 uur zijn.

Tijdens deze tourtocht zal er een normale vlotte snelheid gereden worden :]

Als je intresse hebt kan je je hieronder opgeven.

Met vriendelijke groet,

William :+ :W

De rijders die meegaan:

Sabremaniac
Kristian T
Dennemann (ook ondervoorbehoud :9 )
Jolan
Martin_Z750 (met een slag om de arm :9 )
Peter met de X4
De buurman met de MT01
De buurman met de Bandit
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me wel wat, maar ehhhh waar is het startpunt :?

Hoi Dirk130 :} :} ,

Als verzamelpunt wordt de Mac Spaansepolder. Als je afslag zestienhoven neemt en bovenaan rechts gaat en de weg verder volgt kom je hem vanzelf tegen aan de rechterkant :Y . Dus zal ik je in de lijst zetten :? *O*

groeten William :+ :W
 
Lijkt me ook wel leuk, heb nog niks staan maar ik geef wel een sein rond de tijd. Zit nog een beetje met me studie te klooien namelijk.

Trouwens wat is het tempo ongeveer ?

[edit] ik kan ik niet lezen :z [/edit]
 
Hoi William, ik wil nog even de slag om de arm houden, maar we hebben er wel zin in, misschien dat er nog 2 buurmannen mee komen dus totaal 4. (Z 750, X4, MT01 en Bandit)

Ik hou je op de hoogte.
 
Hoi Bikers :} :} ,

Tja eerst de vraag van Jolan beantwoorden, op de snelweg heen en terug wordt gewoon zo'n 130 ongeveer gereden :] , behalve op de moerdijkbrug want op een vette prent zitten we natuurlijk niet te wachten :N .

Ik ga de gene die gereageerd hebben gewoon in de lijst zetten, schrappen kan ik je natuurlijk altijd nog. Ik hoop dat er nog meer meegaan het gaat iedergeval de goeie kant op *O* :Y .

groeten, William :+ :W
 
Hoi Bikers :} :} ,

Effe wat informatie over de weersomstandigheden waaronder de tourtocht gewoon doorgaat.

Wanneer de tour gewoon doorgaat: :Y

-Bij stralend weer met veel zon
-Bij stralend weer en af en toe zon
-Bij droog weer en af en toe zon
-Bij droog weer
-Bij droog weer en een kleine kans op een buitje
-Bij droog weer en een buien kans van kleiner dan 40%

Wanneer de route niet door gaat: :N

-Bij een regen kans groter dan 40%
-Bij sneeuw, ijzel, hagel _O-

Wanneer je twijfelt of het doorgaat :? of andere vragen kan je me zondag s'ochtens bellen voor 9.00 uur op 06-23126406

groeten, William :+ :W
 
Ik weet niet of je wel eens getourd hebt met het follow-up systeem maar het rijdt ronduit waardeloos en gaat vaak fout. Dus ga lekker met ons mee.


ok ik weet genoeg. route moet ik binnenkort nog eens rijden, maar volgens mij ben jij van het andere "toertype" als ik.

ik ga ook lekker met de toer de teun mee.
 
Ik ga misschien met mijn maatje ook mee.
Ik laat dat morgen definitief weten


Okee,
full
ik hoor het wel.

groeten,

William :+ :W
 
Let onderweg op de mergelland route ook nog even op de overijverige flits agenten.

Mocht je bijvoorbeeld over de rijksweg (N278: Vaals - Maastricht) dan willen ze nog wel eens in Nijswiller staan.

Ook op de A76, autosnelweg vanaf Heerlen naar de Duitse grens staan ze nogal eens onder het laatste viaduct voor je bergop gaat rijden (wordt daarna 3 baans weg)
De weg is heel overzichtelijk en 200 haal je zo. Maar ze staan regelmatig met 1 auto en 2 flitsers (beide kanten) te controleren.

En dan nog op de N281 na de verkeerslichten richting Bocholtz willen ze nog wel een staan. Je mag er maar 80. Dat heeft me ook al geld gekost.
En de palen bij de verkeerslichten flitsen ook als je harder als 70 gaat, dus niet alleen bij rood licht.

Misschien dat iemand in de buurt van Maastricht nog wat tips heeft :)

Jammer genoeg heb ik zondag al iets anders te doen anders zou ik wel mee willen gaan. Enig idee hoe laat en waar jullie de Mergelland route beginnen?
 
Let onderweg op de mergelland route ook nog even op de overijverige flits agenten.

Mocht je bijvoorbeeld over de rijksweg (N278: Vaals - Maastricht) dan willen ze nog wel eens in Nijswiller staan.

Ook op de A76, autosnelweg vanaf Heerlen naar de Duitse grens staan ze nogal eens onder het laatste viaduct voor je bergop gaat rijden (wordt daarna 3 baans weg)
De weg is heel overzichtelijk en 200 haal je zo. Maar ze staan regelmatig met 1 auto en 2 flitsers (beide kanten) te controleren.

En dan nog op de N281 na de verkeerslichten richting Bocholtz willen ze nog wel een staan. Je mag er maar 80. Dat heeft me ook al geld gekost.
En de palen bij de verkeerslichten flitsen ook als je harder als 70 gaat, dus niet alleen bij rood licht.

Misschien dat iemand in de buurt van Maastricht nog wat tips heeft :)

Jammer genoeg heb ik zondag al iets anders te doen anders zou ik wel mee willen gaan. Enig idee hoe laat en waar jullie de Mergelland route beginnen?


Hoi Tremor :} :} ,

We zijn ongeveer rond 11.30 bij de pomp voor de afslag ulestraten.

groeten,

William :+ :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan