110 allroad voorband 17 inch

4x2

MF veteraan
12 feb 2002
3.435
236
Omg Eindhoven
Iemand enig idee welk merk iets in die maat maakt (110/70 of 110/80) ?
Dan bedoel ik van dat lichtere allroadprofiel, alla Metzeler Tourance/Michelin Anakee.
Niet dat de noppen van je band afvliegen, de buren gaan klagen over rondrijdende drillboren en je putten in het asfalt achterlaat.

Achterband is niet zon probleem, maar die voorband :( .
 
Saracee ?
Michelin Sirac ?
Zo ja: helaas, noppes.
Metzeler Enduro1/2 ook niks....

Misschien maar gewoon ergens een grote domi achtervelg opzoeken (ivm schijf achter die ik nu heb) en gewoon m'n spaakvelgen gebruiken voor allroadzooi.
En de NSR velgen puur voor de weg (en af en toe een modderpad met flinke plassen simpelweg omdat je ziek in je kop bent :X ).

Dan ga ik wel mooi een 320mm schijf zoeken voor m'n NX voorvelg, want ik heb geen zin om m'n remklauwadapter weer los te halen :+ .

Hmm, wat is wijs, misschien meteen een XR voorwiel zoeken, gewoon 17 achter en 21 voor.
 
volgens mij heb ik een setje Michelin TX66 liggen, zitten standaard onder varadero bijvoorbeeld. Hebben 3000km gelopen, toen heb ik ze vervangen voor noppenspul. Voor 95.00 mag je voor en achterband hebben
06-46037520
 
Welke maten zijn dat ?
Ik denk nl dat die iets te breed zijn.

voorband is trouwens 100 ipv 110, maar goed, 110 moet nog net kunnen, maar 120 is me dan toch teveel.
 
Hmm, wat is wijs, misschien meteen een XR voorwiel zoeken, gewoon 17 achter en 21 voor.
XR 350 en 500 tot ongeveer '85 ==> 17" achter, 21" voor
XR 400, 600 en 650 tot heden ====> 18" achter, 21" voor

tip:
ben je op zoek naar leuke bandjes, dan is er in 18" meer te vinden

maar ik neem aan dat je het nu over SM velgjes hebt? 17" achter en 17" voor, waarom niet 2 dezelfde banden monteren??
mzzl, RedRider


[edit]
(by the way, RedRider heeft oa. nog velgjes staan van een XR 350)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Bedoelde eigenlijk achterwiel geloof ik.
Maar ik zit nu al met 2 17 inch velgen, dus dat is het punt niet.
Maar ik wil evt ook weer wat door de blubber kunnen en daarom wilde ik er dus allroadbanden op zodat ik me nog een heel klein beetje meer zou kunnen redden.

Maar ik denk dat ik er gewoon een 17/18/19 inch achtervelg met schijf ingooi en een 19/21 inch voorwiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan