V4Wim
MF veteraan
- 22 sep 2005
- 4.522
- 2
Ik ben op zoek naar een RF900R en ben tegen een aangelopen waar een ander blok onder moet. Deze is definitief dood. Nu heb ik ergens gelezen (geen idee waar...) dat het 1100w blok ook moet passen, op de kop na. Kennis om een blok te wisselen en een kop te vervangen heb ik in de buurt.
Nu is de vraag: Waar moet ik rekening mee houden? Welke verschillen zijn er en welke oplossingen zijn mogelijk? Hoe is bv de koppelingsbediening (hydraulisch/kabel), welke carbs kunnen er achter? Passen de uitlaatbochten?
En hangt er dan zo'n dik blok in, moet je dan nog wat met de standaard 170 achterband? Of past er vrij makkelijk een bredere velg in de achtervork waar een 190 er op past, mijn voorkeur ligt bij een 190/55 vanwege meer grip.
Kortom, hoop vragen en hopelijk zijn hier mensen die wat antwoorden weten.
Mocht het allemaal uitvoerbaar zijn dan zal de titel wel veranderd worden in iets als Project 11.
Nu is de vraag: Waar moet ik rekening mee houden? Welke verschillen zijn er en welke oplossingen zijn mogelijk? Hoe is bv de koppelingsbediening (hydraulisch/kabel), welke carbs kunnen er achter? Passen de uitlaatbochten?
En hangt er dan zo'n dik blok in, moet je dan nog wat met de standaard 170 achterband? Of past er vrij makkelijk een bredere velg in de achtervork waar een 190 er op past, mijn voorkeur ligt bij een 190/55 vanwege meer grip.
Kortom, hoop vragen en hopelijk zijn hier mensen die wat antwoorden weten.
Mocht het allemaal uitvoerbaar zijn dan zal de titel wel veranderd worden in iets als Project 11.
Laatst bewerkt: