1100 blok in RF900R lepelen en de (on)mogelijkheden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

V4Wim

MF veteraan
22 sep 2005
4.522
2
Ik ben op zoek naar een RF900R en ben tegen een aangelopen waar een ander blok onder moet. Deze is definitief dood. Nu heb ik ergens gelezen (geen idee waar...) dat het 1100w blok ook moet passen, op de kop na. Kennis om een blok te wisselen en een kop te vervangen heb ik in de buurt.

Nu is de vraag: Waar moet ik rekening mee houden? Welke verschillen zijn er en welke oplossingen zijn mogelijk? Hoe is bv de koppelingsbediening (hydraulisch/kabel), welke carbs kunnen er achter? Passen de uitlaatbochten?

En hangt er dan zo'n dik blok in, moet je dan nog wat met de standaard 170 achterband? Of past er vrij makkelijk een bredere velg in de achtervork waar een 190 er op past, mijn voorkeur ligt bij een 190/55 vanwege meer grip.

Kortom, hoop vragen en hopelijk zijn hier mensen die wat antwoorden weten.

Mocht het allemaal uitvoerbaar zijn dan zal de titel wel veranderd worden in iets als Project 11. *D
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat verbrandingskamer van een RF900 kop wat ongunstig is voor het 1100 blok.

Maar het hoogte verschil tussen een 750w blok en 1100w blokis ongeveer 1.5cm.

Moet je eens kijken of de 1100kop nergens gaat raken.

Ik lees op de vorige pagina dat het om detoneren gaat. Dat kan inhouden dat of de compressie verhouding te hoog wordt of dat het koelend oppervlak te klein is. Je kunt natuurlijk ook gewoon met octaan booster rijden Wim :+
 
Binnenkort ff met hem bellen.

Wel een andere vraag; de grote oliekoeler van de 1100 ontbreekt op de RF. Gaat dit geen problemen opleveren? Heel veel ruimte om 'm er tussen te proppen is er ook niet volgens mij.
 
Dat hangt van jouw gebruik af lijkt me ;) Je kunt ook eerst een olie temperatuur meter gebruiken. Zo eentje die je in de vuldop opening draait. Als je dan constant hoog zit dan zou je een oliekoeler kunnen monteren. Ik verwacht dat het wel meevalt tenzij je circuit sessies gaat doen.
 
Zo'n meter is niet echt nauwkeurig, je moet echt een meter hebben die in de oliezit.

Bv ergens in de carterpan of aan de nokkenassen.
nauwkeurig genoeg voor deze doeleinden.... ik heb 2 olietemp meters, 1 in de olie bij de nokkenassen, en 1 zo'n oliedop. ontloopt elkaar minder dan 5 graden tijdens het rijden (alleen als ik lang stilsta voor een stoplicht loopt de temperatuur in de kop wat op)
 
Tja, hij zal voornamelijk op straat gebruikt gaan worden. Incidenteel een circuitdag, maar met 3 koters thuis is dat echt incidenteel...

Vraag me trouwens af of het niet beter is om onder brikken ff een nieuw topic in elkaar te breien omdat hij hier dan niet echt meer thuis hoort.

Ben trouwens bezig met een setje carbon Sebring dempers met een paar beste gaten achterin...
 
Laatst bewerkt:
Tja, hij zal voornamelijk op straat gebruikt gaan worden. Incidenteel een circuitdag, maar met 3 koters thuis is dat echt incidenteel...

Vraag me trouwens af of het niet beter is om onder brikken ff een nieuw topic in elkaar te breien omdat hij hier dan niet echt meer thuis hoort.

Ben trouwens bezig met een setje carbon Sebring dempers met een paar beste gaten achterin...

Kansloos voor een circuitdag dus :N
 
DSC05914.jpg


DSC05913.jpg


*O*
 
Ik heb twee Firestorm dempers (rvs) onder de kont van mijn RF900 zitten, ingekort en nog fluisterstil.
Mijn RF is (wordt) getransformeerd tot een GSR900 trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan